Facebook Pixel Η αρχιτεκτονική του νέου Jeep Compass που παρουσιάσθηκε στην Πορτογαλία
Άλλα Σπορ
| 2017-06-10 17:24:00

Η αρχιτεκτονική του νέου Jeep Compass που παρουσιάσθηκε στην Πορτογαλία

Η αρχιτεκτονική του νέου Jeep Compass που παρουσιάσθηκε στην Πορτογαλία

Κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Jeep Compass στη Λισαβώνα της Πορτογαλίας, ανακοινώθηκαν στοιχεία για την δομή και την αρχιτεκτονική του νέου SUV.

Έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με την αρχιτεκτονική της FCA, ενσωματώνοντας την ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, ώστε να πετύχει υψηλές ικανότητες εντός και εκτός δρόμου. Η σπονδυλωτή αρχιτεκτονική, δίνει την δυνατότητα να κατασκευαστούν πολλά διαφορετικά μοντέλα από την ίδια πλατφόρμα. Η αρχιτεκτονική αυτή προσφέρει την δυνατότητα για κοινά αρθρωτά και εναλλάξιμα εξαρτήματα, ενώ επιτρέπει ευελιξία στο μήκος του μεταξονίου, των μετατρόχιων, των προβόλων και κατά συνέπεια ακόμα και στο μήκος και πλάτος του οχήματος. Με εκτεταμένη χρήση προηγμένων κραμάτων χάλυβα, συνθετικών υλικών και εξελιγμένων προγραμμάτων προσομοίωσης στον υπολογιστή, η δομή του Jeep Compass προσφέρει υψηλή στρεπτική ακαμψία για βέλτιστο έλεγχο της γεωμετρίας του αμαξώματος.

 

Επιπρόσθετα, και τα υπόλοιπα δομικά στοιχεία του αμαξώματος όπως π.χ. οι βραχίονες της ανάρτησης και τα σημεία πρόσδεσης των υποπλαισίων έχουν σχεδιαστεί ώστε να ενισχύουν την ακαμψία, ενώ παράλληλα να ελαχιστοποιούν το πέρασμα θορύβου χαμηλής συχνότητας στην καμπίνα των επιβατών. Για επιπλέον βελτιστοποίηση βάρους και αντοχής, στις τετρακίνητες εκδόσεις έχουν τοποθετηθεί χαλύβδινες γέφυρες εμπρός / πίσω και γόνατα αλουμινίου. Για να πετύχει τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό εντός / εκτός δρόμου οδικής συμπεριφοράς και άνεσης, η μπροστινή ανάρτηση έχει την διαμόρφωση MacPherson με υψηλή ακαμψία και μέχρι και 17 εκατ. διαδρομή, μειωμένο βάρος και αυξημένη ικανότητα ελέγχου.

 

Επιπλέον, η ειδικά σχεδιασμένη μπροστινή γέφυρα εξυπηρετεί δύο σκοπούς: τον περιορισμό του θορύβου που περνά στην καμπίνα και μία επιπλέον διαδρομή απορρόφησης ενέργειας στην περίπτωση πρόσκρουσης. Καινοτόμα είναι επίσης και η υιοθέτηση της «διαιρούμενης» έδρασης του αμορτισέρ, ώστε οι ταλαντώσεις από το δρόμο να περνούν στο αμάξωμα από δύο διαφορετικές διαδρομές και συνεπώς να βελτιώνεται το ακουστικό αποτύπωμα του αμορτισέρ. Για μεγαλύτερη απομόνωση της καμπίνας από ανεπιθύμητες ταλαντώσεις του δρόμου και καλύτερη πρόσφυση, η πίσω ανάρτηση εδράζεται σε ένα μονωμένο πίσω υποπλαίσιο. Η διάταξη της πίσω ανάρτησης είναι τύπου Chapman με τους δύο πλευρικούς βραχίονες και τα ημιαξόνια να αρθρώνονται στο υποπλαίσιο.

 

Το σύστημα διεύθυνσης χάρη στα συστήματα ηλεκτρικής υποβοήθησης (Electronic Power Steering ? EPS) και ροπής υποβοήθησης κατεύθυνσης (Driving Steering Torque ? DST), απέκτησε βελτιωμένα χαρακτηριστικά.

 

Το Jeep Compass προσφέρεται με δύο συστήματα τετρακίνησης - Jeep Active Drive και Jeep Active Drive Low. Ο πίσω άξονας αποσυνδέεται μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος με άμεση ανταπόκριση προσφέροντας επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου δικίνητου οχήματος και άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης όταν απαιτείται χωρίς την συμμετοχή του οδηγού. Και τα δύο συστήματα, αυτόματα και απρόσκοπτα εναλλάσσουν την μετάδοση μεταξύ 4x2 και 4x4 με συνεχή διαχείριση της ροπής και βέλτιστη πρόσφυση όταν απαιτείται, ενώ μπορούν να στείλουν το 100% της διαθέσιμης ροπής σε οποιοδήποτε τροχό. Όλες οι εκδόσεις 4x4 του Compass διαθέτουν την επιλογή 4WD lock, με την οποία κλειδώνει μόνιμα η λειτουργία τετρακίνησης και μπορεί να ενεργοποιηθεί από το οδηγό με το πάτημα ενός πλήκτρου στον περιστροφικό πολυδιακόπτη ελέγχου του συστήματος Selec Terrain

 

Jeep Active Drive

Το Jeep Active Drive είναι ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα τετρακίνησης που εναλλάσσει την κίνηση από 4x2 σε 4x4, μόνο εφόσον αυτό είναι απαραίτητο ανεξαρτήτως ταχύτητας κίνησης του οχήματος . Η εμπλοκή - απεμπλοκή του πίσω διαφορικού και η μετάδοση της κίνησης από τον εμπρός στον πίσω άξονα πραγματοποιείται μέσω της μονάδας μεταφοράς ισχύος PTU με γνώμονα την καλύτερη διαχείριση της ροπής αναλόγως των συνθηκών πρόσφυσης. Μέχρι 20 χλγμ. ροπής, μέσω ενός μεταβαλλόμενου υγρού συμπλέκτη που φιλοξενείται στην μονάδα, μπορούν να μεταφερθούν στον πίσω άξονα, προσφέροντας βέλτιστη πρόσφυση υπό οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης, είτε πρόκειται για ολισθηρό οδόστρωμα, είτε πρόκειται για δυναμικές εκκινήσεις και απαιτητική οδήγηση. Επιπλέον εξελιγμένοι αλγόριθμοι επιτρέπουν στο σύστημα να αλληλοεπιδρά με το σύστημα ESC παρέχοντας ακόμα μεγαλύτερα περιθώρια ασφαλείας.

Επιπρόσθετα η δυνατότητα πλήρους απεμπλοκής του πίσω άξονα όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν προσφέρει επιπλέον οικονομία καυσίμου σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα τετρακίνησης του παρελθόντος. Οδηγώντας το αυτοκίνητο με στην επιλογή ?Auto? ? το έξυπνο σύστημα ελέγχου εξασφαλίζει ότι θα ενεργοποιηθεί η κατάλληλη λειτουργία (mode) ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες και το στυλ οδήγησης.

 

Jeep Active Drive Low

Το Jeep Active Drive Low παρέχει επιπλέον την δυνατότητα επιλογής κοντής σχέσης μετάδοσης με υποπολλαπλασιασμού 4.334 και τελική σχέση 20:1 για ακραίες εκτός δρόμου αναζητήσεις, προσδίδοντας αυξημένη ικανότητα αναρρίχησης και κίνησης σε δύσβατες διαδρομές. Λειτουργώντας σε συνεργασία με το σύστημα Selec-Terrain, μπορεί να τροποποιεί την διανομή της ροπής ενώ παράλληλα παρακολουθεί την λειτουργία του κινητήρα, της μετάδοσης και του ESC.

Στην έκδοση Trailhawk παρέχεται επιπρόσθετα η λειτουργία Rock στο Selec-Terrain ? ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα, που ελέγχει με ακρίβεια την λειτουργία του κινητήρα και του συστήματος πέδησης και είναι σχεδιασμένο να υποστηρίζει την κίνηση του οχήματος σε σκληροτράχηλα εδάφη, ενώ η ισχύς κατανέμεται ομοιόμορφα μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα. Οι εκδόσεις Trail Rated υποστηρίζονται και από το σύστημα ελέγχου κατάβασης Hill Descent Control.

 

Σύστημα Jeep Selec-Terrain

Το συστήματα τετρακίνησης Active Drive και Active Drive Low διαθέτουν το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Selec-Terrain, που επιτρέπει στον οδηγό μέσω ενός περιστρεφόμενου και πιεζόμενου πολυδιακόπτη που είναι τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα, να επιλέγει σε πραγματικό χρόνο και εν κινήσει, την προτιμώμενη λειτουργία για βέλτιστη απόδοση, προσφέρονται μέχρι και πέντε προσαρμοσμένες ρυθμίσεις λειτουργίας: Auto, Snow, Sand, Mud και αποκλειστικά για το μοντέλο Trailhawk, Rock. Είναι σχεδιασμένο να επεμβαίνει, συντονίζει και βελτιστοποιεί ελέγχοντας ηλεκτρονικά μέχρι και 12 συστήματα (μονάδες ελέγχου κινητήρα, κιβωτίου ταχυτήτων, τετρακίνησης, πέδησης, ESC, κ.α.) παρέχοντας υπέρτερο έλεγχο του οχήματος.

Σε επιλεγμένες εκδόσεις (4WD Low) το Selec-Terrain περιλαμβάνει και Selec-Speed Control μέσω της επιλογής Hill Decent Control: ένας περιοριστής ταχύτητας που επιδρά αυτόματα στα φρένα κατά την κατάβαση διευκολύνοντας την ασφαλή κίνηση του οχήματος.

 

Αναλυτικά οι επιμέρους λειτουργίες του συστήματος:

 

Auto (4X4 Jeep Active Drive/Selec-Terrain) ? Είναι η τυπική προεπιλεγμένη λειτουργία, κατάλληλη για καθημερινή χρήση. Κατά την συνηθισμένη οδήγηση εντός δρόμου (στεγνό οδόστρωμα και θερμοκρασίες άνω του μηδενός) το σύστημα αποσυνδέει τον κεντρικό και πίσω άξονα για μείωση απωλειών και βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Σε περίπτωση μειωμένης πρόσφυσης το σύστημα αυτόματα εμπλέκει την τετρακίνηση για βέλτιστη πρόσφυση.

 

Snow (4X4 Jeep Active Drive/Selec-Terrain) ? Αποτελεί την ιδανική ρύθμιση στην περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών και γενικά σε ολισθηρές συνθήκες. Είναι μία ειδικά ρυθμισμένη λειτουργία της τερακίνησης προσαρμόζοντας τις παραμέτρους λειτουργίας (στον έλεγχο του αμαξώματος και στις ρυθμίσεις μετάδοσης) ώστε να περιοριστούν τα φαινόμενα υπερστροφής και να μεγιστοποιηθεί η πρόσφυση. Στην λειτουργία Snow η ισχύς κατανέμεται ομοιόμορφα μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα, ενώ το όχημα εκκινεί με την 2η σχέση στο κιβώτιο για μέγιστη πρόσφυση. Το ABS και η απόκριση του γκαζιού είναι βελτιστοποιημένα για εκτός δρόμου οδήγηση, ενώ επιδιώκεται η κατανομή της ροπής να φτάνει μέχρι 60/40 εμπρός/πίσω.

 

Mud (4X4 Jeep Active Drive/Selec-Terrain) ? Αυτή η επιλογή ενδείκνυται για οδήγηση σε εκτός δρόμου συνθήκες. Το σύστημα ρυθμίζει την λειτουργία της τετρακίνησης ώστε να μεγιστοποιεί την δυνατότητα του οχήματος σε λασπωμένες επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση επιτρέποντας την ολίσθηση των τροχών. Στην επιλογή Mud μέχρι και το 100% της ροπής μπορεί να μεταβιβαστεί στον πίσω άξονα.

 

Sand (4X4 Jeep Active Drive/Selec-Terrain) ? Αποτελεί την ιδανική ρύθμιση του συστήματος για εκτός δρόμου οδήγηση, με χαμηλή ταχύτητα σε χαλαρές, καλυμμένες με άμμο επιφάνειες, επιτρέποντας την ολίσθηση των τροχών. Μέχρι και 100% της ροπής μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω άξονα.

 

Rock (4X4 Jeep Active Drive Low/Selec-Terrain διαθέσιμο στο Trailhawk) ? η λειτουργία αυτόματα ενεργοποιεί το 4WD low, υποπολλαπλασιάζοντας την μετάδοση κατά 20:1, προσφέροντας ιδιαίτερα χαμηλές ταχύτητες κίνησης για απαράμιλλη εκτός δρόμου ικανότητα. Αποτελεί την ιδανική επιλογή για να ξεπεραστούν ακραία εμπόδια. Ελέγχει ηλεκτρονικά το σύστημα πέδησης προσφέροντας στο όχημα ικανότητες μπλοκέ διαφορικού (Brake Lock Differential). Επιτρέπει την μεταφορά ως και 100% της ροπής στον πίσω άξονα. Η επιλογή Rock είναι διαθέσιμη μόνο στο Trailhawk.

Πηγή: Praktoreio-sport

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags