Facebook Pixel Δεν «μασάει» ούτε από πάγους το Toyota GT86 (ΒΙΝΤΕΟ)
Άλλα Σπορ
| 2017-01-26 18:00:00

Δεν «μασάει» ούτε από πάγους το Toyota GT86 (ΒΙΝΤΕΟ)

Δεν «μασάει» ούτε από πάγους το Toyota GT86 (ΒΙΝΤΕΟ)

Η Toyota ανανέωσε το GT86 με αλλαγές στις αναρτήσεις, στα ηλεκτρονικά, στο αμάξωμα και στο τιμόνι με έναν κεντρικό στόχο: να γίνει ακόμα πιο ψυχαγωγικό.
 

Μια χιονισμένη κλειστή ειδική διαδρομή κάποιου λευκού δάσους της Λαπωνίας, οι επαρχιακοί κάτασπροι δρόμοι του νότιου χείλους του Αρκτικού Κύκλου κι ο πάγος ανάμεσα σε κορίνες μιας από τις χιλιάδες φινλανδικές λίμνες δεν είχαν και πολλή πρόσφυση να προσφέρουν, όμως με ελαστικά με καρφιά η πρόσφυση που μπορείς να έχεις είναι ανώτερη από αυτή ενός καλού πατημένου χωματόδρομου.

Φυσικά δεν είναι η πρόσφυση που μπορείς να έχεις σε μια καλή πίστα, όμως κάτι τέτοιο δεν ήταν αναγκαίο εδώ: αυτή η ενδιάμεση κατάσταση πρόσφυσης-μη πρόσφυσης χρειαζόταν στην πρώτη μας αυτή επαφή με το αναβαθμισμένο για το 2017 GT86 ώστε η Toyota να κάνει απόλυτα σαφές ότι προσδίδει μεγάλο τμήμα της φιλοσοφίας της στην οδηγική ψυχαγωγία, την ώρα που η ηλεκτρο-υβριδική μετάλλαξη της αυτοκίνησης έρχεται πιο γρήγορα κι από τη νύχτα στη Λαπωνία.

Η Toyota πήρε πολλά από όσα έμαθε στις 24 Ώρες του Nurburgring και με το πισωκίνητο rallycar GT86 CS-R3 με σκοπό να κάνει πιο παιχνιδιάρικο και ασφαλέστερο, σε επιφάνειες με πρόσφυση αλλά κατά προτίμηση χωρίς πολλή από αυτήν, ένα αυτοκίνητο που εξ ορισμού -ως sport δύο-συν-δύο coupe με κινητήρα εμπρός και κίνηση πίσω- φτιάχτηκε για παιχνίδι.

Το κίνητρο των αναβαθμίσεων του μοντέλου 2017 του Toyota GT86 είναι αυτό. Και η βασικότερή του αλλαγή είναι το νέο ηλεκτρονικό πρόγραμμα Track mode, το οποίο ενεργοποιείται από ένα κουμπί στην κεντρική κονσόλα. Το πρόγραμμα ρυθμίζει την επέμβαση του Vehicle Stability Control, του Traction Control και του ABS τόσο καλά που -ενώ λειτουργεί ως απότερη λύση ασφαλείας- επιτρέπει πρωτόγνωρη ελευθερία γλιστρημάτων, πλαγιολίσθησης, drifting και παιχνιδιού που δεν θα άφηναν δυσαρεστημένο ούτε τον πιο χρυσοχέρη πουρίστα που ξέμεινε ξεχασμένος στο πηγάδι μιας λησμονημένης εποχής. Πέρα αυτού, σε φυσιολογικό τέμπο λειτουργούν πλήρως τα VSC και TRC ενώ υπάρχει και το ενδιάμεσο σκαλί ελευθερίας των γλιστρημάτων με την απενεργοποίηση μόνο του TRC.

Άλλες τροποποιήσεις του GT86 βάσει του ίδιου κινήτρου βρίσκονται στην εμπρός ανάρτηση (γεωμετρία των McPherson, αναθεωρημένοι αποσβεστήρες Showa και ρύθμιση των ελατηρίων) για καλύτερο έλεγχο των μετατοπίσεων βάρους στις αλλαγές κατεύθυνσης και άνεση, καθώς και στην πίσω ανάρτηση με αλλαγές στα διπλά ψαλίδια και στην απόσβεση και αύξηση της διαμέτρου της αντιστεπτικής, για τον περαιτέρω περιορισμό των κλίσεων.

Μια πολύ διασκεδαστική αλλαγή είναι η μείωση της διαμέτρου του τιμονιού κατά 3 mm, που πλέον καθίσταται το μικρότερο τιμόνι σε Toyota παραγωγής, καθώς και η αύξηση της ακαμψίας με τη χρήση, ωστόσο, ελαφρύτερων υλικών.

Ο εσωτερικός και o εξωτερικός του κόσμος

Στο ίδιο κίνητρο εμπίπτουν και οι περισσότερες σχεδιαστικές αλλαγές, καθώς έγιναν για χάρη της βελτίωσης της αεροδυναμικής απόδοσης και ισορροπίας. Γι' αυτό το ρύγχος μειώθηκε σε ύψος και η γρίλια αυξήθηκε σε πλάτος, ο εμπρός προφυλακτήρας απέκτησε νέο κάτω χείλος με προεξοχές και υπό κλίση οριζόντια στοιχεία στις θέσεις των πλευρικών αεραγωγών, η πίσω πτέρυγα προεκτάθηκε σε όλο το πλάτος της πίσω θύρας και ο διαχύτης γύρισε σε γωνία 45 μοιρών.

Οι αισθητικές αλλαγές βρίσκονται κυρίως στα εμπρός και πίσω LED φωτιστικά σώματα, με ενσωματωμένα -επίσης LED- φλας, και στις νέες ζάντες αλουμινίου με πέντε ζευγάρια πολύ λεπτών ακτινών. Το GT86 διατήρησε το μήκος των 4,240 m., το ύψος του είναι 1,320 m, το πλάτος 1,775 m και το μεταξόνιο 2,570 m.

Οι αλλαγές του εσωτερικού περιλαμβάνουν μια νέα οθόνη του οδηγού στη δεξιά πλευρά των οργάνων, μεγέθους 4,2 ιντσών TFT πολλαπλών ενδείξεων, η οποία εκτός των άλλων δίνει σε αληθινό χρόνο πληροφορίες για τις καμπύλες ισχύος και ροπής και τις δυνάμεις G και περιλαμβάνει και χρονόμετρο για διαδοχικούς γύρους. Η κεντρική οθόνη της κονσόλας, 6,1 ιντσών, έχει τώρα το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης Toyota Touch 2, ενώ κάποια υλικά έχουν αναβαθμιστεί και έχουν τοποθετηθεί σημεία με look ανθρακονήματος στην κονσόλα και τις πόρτες.

Το κινητήριο σύνολο παραμένει απαράλλαχτο, ο τετρακύλινδρος δίλιτρος κινητήρας 200 ίππων στις 7.000 rpm και ροπής 205 Nm στις 6.400-6.600 rpm, που επιτυγχάνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,6''. Είναι ο ατμοσφαιρικός, επίπεδος (boxer) κατασκευής της Subaru, με επιπλέον το σύστημα D-4S της Toyota άμεσου ψεκασμού για καλύτερη απόκριση γκαζιού και καμπυλών ισχύος-ροπής. Συνδυάζεται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Η νέα έκδοση του Toyota GT86 αναμένεται να διατίθεται στην Ελλάδα από τον Απρίλιο του 2017, σε τιμές που θα ανακοινωθούν.

ΠΗΓΗ: caranddriver.gr

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags