Facebook Pixel Τι νέο φέρνει το Audi Q5
| 2017-01-27 08:06:00

Τι νέο φέρνει το Audi Q5

Τι νέο φέρνει το Audi Q5

Το νέο Audi Q5 αγγίζει την τελειότητα, καθως διαθέτει νέας γενιάς τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra, προηγμένη αερανάρτηση και έλεγχο απόσβεσης, καθώς και λειτουργία προσωπικής βοήθειας πλοήγησης.

Ο δίλιτρος TFSI κινητήρας αποδίδει 252 ίππους και με δίλιτρο TDI δύο εκδόσεων, μία με 150 και μία με 190 ίππους. Ωστόσο, το αξιοσημείωτο είναι ότι διαθέτει νέας γενιάς τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra, προηγμένη αερανάρτηση και έλεγχο απόσβεσης, καθώς και νέα λειτουργία προσωπικής βοήθειας πλοήγησης, ενώ αποτελεί πρότυπο στην κατηγορία του στον τομέα της αεροδυναμικής. Όμως, ας τα δούμε ένα-ένα.

Η τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra απεμπλέκει πάντα τη μετάδοση ταχύτατα στον πίσω άξονα όταν αυτή δεν χρειάζεται, ενώ όταν απαιτείται η εμπλοκή του, λειτουργεί ταχύτατα προβλέποντας την ανάγκη για επιπλέον πρόσφυση. Η καινούργια αυτή μετάδοση προσφέρει ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου αυξάνοντας ταυτόχρονα τα επίπεδα πρόσφυσης και τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Όσο για την αερανάρτηση, οι πελάτες έχουν στη διάθεσή τους δύο επιλογές ελατηρίων και αμορτισέρ σε συνδυασμό με τη δυνατότητα επιλογής πνευματικής ανάρτησης. Η ανάρτηση με έλεγχο της απόσβεσης των αμορτισέρ προσφέρει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς, με τον οδηγό να τις επιλέγει μέσω του Audi drive select.

Επιπρόσθετα με τον έλεγχο της απόσβεσης των αμορτισέρ η νέα, ενεργή πνευματική ανάρτηση έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει την απόσταση από το έδαφος του αυτοκινήτου σε πέντε στάδια. Στο Audi Q5 3.0 TDI τα δύο αυτά συστήματα και το σπορ διαφορικό συνδυάζονται σε μια νέα κεντρική μονάδα ελέγχου της ανάρτησης.

Στο στάνταρ σύστημα, το Audi drive select, που έχει πρόσβαση σε διάφορες μονάδες, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ συνολικά εφτά προγραμμάτων οδήγησης, με τα δύο νέα προγράμματα lift/offroad και allroad να τονίζουν εμφατικά τον off road χαρακτήρα του Audi Q5. Περνάμε στην προσωπική βοήθεια πλοήγησης, η οποία έχει τη δυνατότητα εκμάθησης.

Με την ενεργοποίηση της συγκεκριμένης λειτουργίας το σύστημα πλοήγησης «μαθαίνει» τις διαδρομές και τους προορισμούς που επιλέγονται συχνά και συνδέει τις συγκεκριμένες πληροφορίες τόσο με το σημείο στάθμευσης όσο και με την ώρα της ημέρας. Από εκεί και πέρα, όπως προαναφέραμε, το νέο Q5 αποτελεί πρότυπο στην κατηγορία του και στον τομέα της αεροδυναμικής.

Οι τετρακύλινδρες εκδόσεις πετυχαίνουν έναν συντελεστή Cd 0,30, χάρη στην ειδικά μελετημένη αεροδυναμικά οροφή. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι βρίσκονται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, όπως και οι κραδασμοί, με το νέο SUV της Audi μα διασφαλίζει το πιο άνετο ηχομονωτικά εσωτερικό στην κατηγορία του!

Επιπλέον, το Q5 φέρνει μία σπορ και ανατρεπτική δυναμική προοπτική στους δρόμους, με το ανάγλυφο της γρίλιας «Singleframe» με το συμπαγές πλαίσιο να αποτελούν τα κυρίαρχα στοιχεία στο μπροστινό αεροδυναμικό μέρος, τη στιγμή που τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED ή υψηλής ανάλυσης Matrix LED με δυναμική διαμόρφωση και ανακατεύθυνση της φωτεινής τους δέσμης, ανάλογα με την διεύθυνση του αυτοκινήτου.

Ωστόσο, το σημαντικό είναι στην κατανάλωση που έχει πετύχει η Audi, καθώς για τον TFSI αυτή έχει περιοριστεί στα 6,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τη στιγμή που οι εκπομπές των ρύπων φτάνουν μόλις τα 154 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, ενώ οικονομικοί είναι βέβαια και οι δύο πετρελαιοκινητήρες. Ακόμη, το σύστημα μετάδοσης του μεσαίου SUV έχει εξελιχθεί εκ βάθρων από την αρχή, κάτι που ισχύει και για το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, το S-Tronic των 7 σχέσεων και το Tiptronic των 8 σχέσεων.

Τα αυτόματα κιβώτια ενσωματώνουν, για χάρη της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου, μια λειτουργία ελεύθερης κίνησης των τροχών και ο οδηγός τα ελέγχει είτε μέσω του επιλογέα είτε μέσω των paddles στο τιμόνι.

Από εκεί και πέρα, ο χειρισμός του νέου SUV της Audi είναι διαισθητικός και χαρακτηρίζεται από τρία νέα προηγμένα στοιχεία, όπως το προαιρετικό Audi virtual cockpit με τις καταπληκτικές ψηφιακές απεικονίσεις στην οθόνη υψηλής ανάλυσης διάστασης 12,3 ιντσών. Επίσης, υπάρχει προαιρετικό head-up display που απεικονίζει διάφορα δεδομένα στο παρμπρίζ, ώστε ο οδηγός να μην αποσπά την προσοχή του από το δρόμο.

Τέλος, να σημειώσουμε πως η τιμή του νέου Q5 ξεκινάει από τις 50500 ευρώ, τη στιγμή που οι πωλήσεις του επί ελληνικού εδάφους θα ξεκινήσουν τον προσεχή Φεβρουάριο, αλλά και ότι από την ημέρα της πρώτης κυκλοφορίας του έχει ξεπεράσει τις 510 χιλιάδες πωλήσεις, είναι το δημοφιλέστερο και πιο πετυχημένο SUV στην ιστορία της Premium κατηγορίας, ενώ αρκετές από τις καινοτομίες του προέρχονται από τη ναυαρχίδα των SUV της Audi, το Q7.

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags