Στη Λεωφόρο γήπεδο τραγουδάνε σε κάθε ματς οι οπαδοί του Παναθηναϊκού, με το ΠΑΝ.ΚΙ να παρουσιάζει την πρότασή του για νέο γήπεδο στη φυσική έδρα του Τριφυλλιού. Πάνω από 40.000 θέσεις, κλειστό γήπεδο μπάσκετ και βόλεϊ χωριτηκότητας 3000 θέσεων, στρέψη κατά 90 μοίρες προς το χώρο όπου υπάρχουν τώρα τα σχολεία και όλα όσα είναι απαραίτητα για ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό γήπεδο.

Ο αγωνιστικός χώρος θα είναι βυθισμένος 8,5 μέτρα, εμπορικά καταστήματα, χώροι πάρκινγκ και... φωτοβολταϊκά στην οροφή είναι μερικά από τα στοιχεία του νέου γηπέδου, με τη τιμή κατασκευής να φτάνει τα 75εκατομμύρια ευρώ.

Η προσπάθεια και οι... βολές σε Καμίνη

Την ομιλία ξεκίνησε ο πρόεδρος του ΠΑΝ.ΚΙ., Θεόδωρος Μαραγκουδάκης, λέγοντας: "Πριν λίγο καιρό το θέμα με το γήπεδο φαινόταν να είναι σε τέλμα. Οι προσδοκίες που είχε δημιουργήσει η Διπλή Ανάπλαση είχαν εξανεμιστεί, καθώς η οικονομική κρίση δημιούργησε νέα δεδομένα. Η ποδοσφαιρική ομάδα βολόδερνε στο άψυχο ΟΑΚΑ και η καρδιά του συλλόγου, το γήπεδο της Λεωφόρου ρήμαζε.

Μόνο η ομάδα γυναικών του μπάσκετ και κάποια τμήματα του Ερασιτέχνη φρόντιζαν να υπάρχει το γήπεδο και με τον νόμο Μπιρμπίλη υπήρχε η απειλή άμεσης κατεδάφισης του γηπέδου. Αυτά οδήγησαν μεταξύ άλλων στην ίδρυση του ΠΑΝ.ΚΙ.

Πλέον όμως η ομάδα γύρισε στην Λεωφόρο. Ο νόμος Μπιρμπίλη δεν ισχύει για πέντε χρόνια και από την Περιφέρεια είχαμε την πρόταση ότι θα διατεθούν κάποια χρήματα για την ανακατασκευή και την πρώτη παραδοχή ότι η Λεωφόρος ανήκει στον Παναθηναϊκό" είπε αρχικά και στη συνέχεια αναφέρθηκε στην πρόταση του Παναθηναϊκού Κινήματος για την δημιουργία νέου γηπέδου στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας.

"Η πρόταση μας προβλέπει την δημιουργία ενός γηπέδου με πάνω από 40.000 θέσεις και με εμπορικές χρήσεις που θα φέρουν έσοδα και στον σύλλογο αλλά και φυσικά στα υπάρχοντα μαγαζιά. Να επισημάνουμε τις θέσεις εργασίας που θα υπάρξουν για την κατασκευή του γηπέδου όσο και μετά.

Η πρόταση μας σέβεται το περιβάλλον που όχι μόνο δεν θα επιβαρυνθεί αλλά θα προστατευθεί. Δεν θα σας κουράσω άλλο. Η πρόταση μας μπορεί να είναι ένα όνειρο αλλά όχι ουτοπία. Είναι ρεαλιστική και πραγματοποιήσιμη. Εμείς θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας και μπαίνοντας στον Δήμο για αυτή την προσπάθεια. Ευελπιστούμε ότι θα μπούμε στο νέο μας γήπεδο για να καμαρώσουμε την ομάδα μας και να τραγουδήσουμε είναι ένα χόρτο μαγικό".

Έτσι θα χτιστεί!

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο αρχιτέκτονας του έργου κ. Βενέρη αναλύοντας: "Ερευνήσαμε και αναλύσαμε τις συνθήκες. Προχωρήσαμε σε μια προμελέτη για να βεβαιωθούμε ότι είναι υλοποιήσιμο και είναι. Ήρθαμε σε επικοινωνία με τους ανθρώπους του ΠΑΝ.ΚΙ. και τους εκφράσαμε τις απόψεις μας για το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού.

Ένα γήπεδο που πρέπει να έχει πάνω από 40.000 θέσεις και να καλύπτει όλα τα τμήματα του Ερασιτέχνη. Η πρόταση μας προβλέπει στρέψη του γηπέδου κατά 90 μοίρες. Η εύκολη λύση και η πιο απλή είναι να γίνει μια μεταφορά σε όμορη θέση 14 στρεμμάτων. Να γίνει μετεγκατάσταση των σχολικών κτιρίων στα προσφυγικά. Στο σχέδιο μας προβλέπεται μελλοντική κατασκευή πεζογέφυρας αν χρειαστεί.

Θα είναι 44.000 θέσεων με 42 σουίτες, 1000 θέσεις πάρκινγκ, αίθουσες για όλα τα τμήματα του Ερασιτέχνη. Αίθουσες για τα γραφεία του Ερασιτέχνη και της ΠΑΕ. Η είσοδος εντός του γηπέδου θα γίνεται από 24 θύρες. Το γήπεδο θα είναι σε δυο διαζώματα ενώ ο αγωνιστικός χώρος θα βυθιστεί 8,5 μέτρα για να μην επιβαρυνθεί. Η κάθε θύρα χωρίζεται σε δυο διαζώματα.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στα άτομα με ειδικές ανάγκες ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν. Θα υπάρχει και μουσείο μέσα στο γήπεδο, το οποίο θα είναι σε άμεση επαφή με το πέταλο της Θύρας 13 για να υπενθυμίζει ότι είναι κομμάτι της ζωντανής ιστορίας του Παναθηναϊκού.

Έχουμε ως πρότυπο το γήπεδο της Μπιλμπάο. Θέλοντας να δείξουμε ότι μπορούμε να ξεκινήσουμε χτίζοντας το μισό και να συνεχίσουμε έχοντας κατοχυρώσει το έργο".

Τα... οικονομικά

Τέλος ο Γιώργος Καρανάσος αναφέρθηκε στο κόστος του γηπέδου: "Το κόστος είναι κοντά στα 75 εκ. ευρώ συν 30% για τις απαλλοτριώσεις και τις αναπλάσεις που θα χρειαστούν. Ο τζίρος του γηπέδου θα ανέρχεται στα 30 εκ. ευρώ ετησίως που θα προέρχονται από τα εισιτήρια, το μουσείο του συλλόγου, το εστιατόριο και τον διαφημιστικό χώρο.

Θα δημιουργήσει 2.000 θέσεις εργασίες κατά την κατασκευή του αλλά και μετά. Όσο για τους τρόπους χρηματοδότησης, εμείς έχουμε κάποιες προτάσεις αλλά αυτό αφορά τον φορέα που θα το φέρει εις πέρας. Ένας τρόπος είναι το ομολογιακό δάνειο.

Ένας άλλος τρόπος είναι να βρεθεί ένας επενδυτής που θα αναλάβει εξ' ολοκλήρου την επένδυση. Ένας τρίτος τρόπος θα ήταν η ονοματοδοσία ή το κλείσιμο θέσεων για 5 ή 10 χρόνια".

Δείτε παρακάτω μερικές φωτογραφίες από τα σχέδια της νέας Λεωφόρου.