Όπως ανακοίνωσε το Ινστιτούτο Γεω-Πληροφορικής και Διαστημικής Τεχνολογικής Ανάπτυξης της Ταϊλάνδης (GISTDA), τα αντικείμενα είχαν μήκος από 2 έως 15 μέτρα και ήταν διάσπαρτα σε μια έκταση περίπου 2.700 χλμ νοτιοδυτικά του Περθ. 

Πρόκειται για εικόνες που ελήφθησαν την Τρίτη, 25 Μαρτίου και τοποθετούν τον χρόνο συντριβής του αεροσκάφους το πρωί της 8ης Μαρτίου.

"Ωστόσο δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε, δεν τολμάμε να επιβεβαιώσουμε, ότι είναι συντρίμμια του αεροσκάφους", δήλωσε ο ο 'Ανοντ Σνίντβονγκς, εκτελεστικός διευθυντής της GISTDA.   

Σύμφωνα με την Ταϊλανδέζικη εφημερίδα Nation, oι εικόνες-ντοκουμέντα έχουν υποβληθεί στην κυβέρνηση της Μαλαισίας, αλλά σήμερα οι έρευνες έχουν αναστείλει λόγω κακοκαιρίας.

Μετά και τις τελευταίες εικόνες από γαλλικό δορυφόρο που δείχνουν 122 αντικείμενα, να επιπλέουν σε απόσταση 2.500 χιλιομέτρων από το Περθ στο νότιο Ινδικό Ωκεανό, οι ελπίδες των συγγενών των θυμάτων αναπτερώθηκαν. Ωστόσο,  οι έρευνες για τον εντοπισμό τους σταμάτησαν λόγω των  κακών καιρικών συνθηκών στην περιοχή.

Αξιωματικοί του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού δήλωσαν ότι έρευνες για τον εντοπισμό πιθανών συντριμμιών του εξαφανισμένου Boeing ανεστάλησαν και όλα τα πλοία και τα εναέρια μέσα που χτενίζουν την περιοχή έχουν κληθεί αν επιστρέψουν στις βάσεις τους, μέχρι νεωτέρας. Την είδηση επιβεβαίωσε και η Αυστραλιανή Υπηρεσία Ασφάλειας Θαλάσσιων Μεταφορών.

"Η πρόβλεψη της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας έκανε λόγο για παγετό, ισχυρές αναταράξεις και σχεδόν μηδενική ορατότητα", δήλωσε ο πλωτάρχης Άνταμ Σάντζ, ο αξιωματικός που είναι επικεφαλής του αεροσκάφους P-8 Poseidon του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού - του πλέον εξελιγμένου ερευνητικού αεροσκάφους στον κόσμο, το οποίο μπορεί να εντοπίζει υποβρύχια, αλλά και πλοία, καθώς είναι εξοπλισμένο με τα τελευταίας τεχνολογίας συστήματα ανίχνευσης.

Το αεροσκάφος μετέχει στις έρευνες για το αγνοούμενο Μπόινγκ, καθώς μπορεί να "σαρώνει" την επιφάνεια και τον βυθό της θάλασσας και να εντοπίσει έτσι το χαμένο αεροπλάνο. 

Ο υπουργός Άμυνας της Αυστραλίας Ντέηβιντ Τζόνστον, έχει περιγράψει την αναζήτηση για το Μπόινγκ ως "τεράστιο εγχείρημα" σε ένα "εξαιρετικά απομονωμένο" μέρος του κόσμου, με ισχυρότατους ανέμους που τον χειμώνα σηκώνουν κύματα έως και 30 μέτρα ύψος.

Η ζώνη των ερευνών έχει διαχωριστεί σε δύο τομείς τον ανατολικό και τον δυτικό, τους οποίους και χτενίζουν εναέρια και πλωτά μέσα.

Καθώς  οι αρχές εκτιμούν ότι η λύση στο μυστήριο της πτήσης 370 βρίσκεται στον βυθό του Ινδικού Ωκεανού, στις έρευνες συμμετέχει και το μη επανδρωμένο βαθυσκάφος από το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο Woods Hole της Μασαχουσέτης .

"Δεν θέλουμε να αφήσουμε κανένα σημείο εκτός της έρευνας και το σκάφος αυτό μπορεί να καλύψει τον βυθό της θάλασσας με πρωτοφανή ακρίβεια. Μπορεί να καλύψει κάθε κομμάτι του πυθμένα με αισθητήρες, όπως το σόναρ», δήλωσε ο Διευθυντής των ειδικών προγραμμάτων του Ωκεανογραφικκού Ινστιτούτου.

Τέτοια βαθυσκάφη είχαν χρησιμοποιηθεί και στις έρευνες για τον εντοπισμό του αεροπλάνου της Air France, που είχε συντριβεί στο Νότιο Ατλαντικό Ωκεανό το 2009.

Στην περίπτωση όμως του Μαλαισιανού Μπόινκ η ζώνη αναζήτησης είναι αρκετά μεγαλύτερη και θα χρειαστούν ίσως και μήνες, προκειμένου το βαθυσκάφος να καλύψει όλη την περιοχή.



Πηγή: news.gr