Facebook Pixel Η Ινδία αφήνει τη σφραγίδα της στον τομέα της έρευνας
| 2023-03-24 08:50:00

Η Ινδία αφήνει τη σφραγίδα της στον τομέα της έρευνας

του Γεωπόλδου
Η Ινδία αφήνει τη σφραγίδα της στον τομέα της έρευνας

Είναι η τέταρτη μεγαλύτερη χώρα έρευνας, από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κόμβους έρευνας παγκοσμίως παγκοσμίως! Ξεπέρασε Κίνα, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Ινδία είναι η τέταρτη μεγαλύτερη χώρα έρευνας παγκοσμίως. Σύμφωνα με στοιχεία της ερευνητικής βάσης Cyval, μεταξύ 2017 και 2022, σημειώθηκε αύξηση 54 % σε αυτόν τον τομέα. Αυτός ο αριθμός είναι υπερδιπλάσιος από την παγκόσμια αύξηση της έρευνας. Περίπου το 15 % των ερευνητικών εργασιών έχουν δημοσιευτεί σε κορυφαία περιοδικά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Αυτό αποκάλυψε η κατάταξη θεμάτων QS World University, μία διαδικτυακή εφαρμογή, η οποία συγκρίνει τα κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου και εξερευνεί κορυφαία ιδρύματα ανά περιοχή και αντικείμενο.

Το μεγαλύτερο μέρος της ερευνητικής εργασίας έχει γίνει στον τομέα της μηχανικής και της τεχνολογίας. Το ποσοστό αυτό είναι περίπου το 52,6 % των συνολικών ερευνητικών εργασιών. Η Ινδία κάνει επίσης το 19 % της ερευνητικής εργασίας σε συνεργασία μεταξύ δύο ή περισσότερων χωρών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα ινδικά πανεπιστήμια έχουν ανέβει στην κατάταξη QS τα τελευταία χρόνια. Η QS World University Subject Rankings κυκλοφόρησε στο Λονδίνο την Τετάρτη 22 Μαρτίου 2023. 66 ινδικά πανεπιστήμια έχουν βρει θέση στην κατάταξη θεμάτων QS World University, σημειώθηκε δηλαδή αύξηση 18,7 % σε σχέση με το έτος 2022. Φέτος 355 πανεπιστήμια στην Ινδία έκαναν αίτηση. Από αυτό, 11 πανεπιστήμια έλαβαν θέση στο Ινστιτούτο Εξοχότητας*.

Το Ινστιτούτο Εξοχότητας (Institutes of Eminence -  IoE ) είναι ένα πρόγραμμα αναγνώρισης για τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ινδία , το οποίο καθορίστηκε από την Επιτροπή Πανεπιστημιακών Χορηγιών το 2017. Το σχέδιο περιλαμβάνει είκοσι ιδρύματα, 12 από τα οποία έχουν ήδη ανακηρυχθεί Ινστιτούτα Ανώτατης Εκπαίδευσης από τον Απρίλιο του 2021. Τα αναγνωρισμένα ινστιτούτα έχουν μεγαλύτερη αυτονομία, τόσο διοικητικά (π.χ. καθορισμός αμοιβών) όσο και ακαδημαϊκά, επιτρέπεται να ανοίγουν υπεράκτιες πανεπιστημιουπόλεις και θα έχουν καλύτερες ευκαιρίες συνεργασίας με παγκόσμια πανεπιστήμια. Τα δημόσια ιδρύματα χορηγούνται έως και 1.000 ₹ crore (που ισοδυναμεί με ₹12 δισεκατομμύρια ή 150 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2020). Δεν χορηγείται χρηματοδότηση σε ιδιωτικά ιδρύματα.

Στον γνωστικό κατάλογο, τα ινδικά πανεπιστήμια έχουν τις καλύτερες επιδόσεις στην επιστήμη των υπολογιστών, τη χημεία, τη βιολογία και τη φυσική. Η Ινδία αφήνει γρήγορα τη σφραγίδα της στον τομέα της έρευνας σε όλο τον κόσμο. Η Κίνα κατατάσσεται πρώτη με 4,5 lakh (450.000) ερευνητικές εργασίες, ακολουθούμενες από τις ΗΠΑ με 4,4 lakh (440.000) και το Ηνωμένο Βασίλειο με 1,4 lakh (140.000).

Οι περισσότερες έρευνες για αυτά τα θέματα

Η υψηλότερη συγκέντρωση ερευνητικών εργασιών παρατηρείται στη μηχανική πετρελαίου και στην επιστήμη των υπολογιστών (24 %). Επίσης, οι φυσικές επιστήμες (36 %), οι βιοεπιστήμες και η ιατρική (35 %) παράγουν υψηλό ερευνητικό έργο. Η Ινδία πραγματοποιεί επίσης ερευνητική εργασία κατά 19 % σε συνεργασία με δύο ή περισσότερες χώρες. Τα 10 καλύτερα ερευνητικά ινστιτούτα περιλαμβάνουν έξι Ινστιτούτα Εξοχότητας.

Το οδοντιατρικό πρόγραμμα που προσφέρεται από το Ινστιτούτο Ιατρικών και Τεχνικών Επιστημών Savita έχει τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των ινδικών ινστιτούτων που κατέχουν την 13η θέση σε παγκόσμιο επίπεδο κατάταξης. Είναι το μόνο ινδικό πανεπιστήμιο που έχει τέλεια βαθμολογία ή 100 στα 100 και στις δύο αναφορές ανά χαρτί και ανά δείκτη H.

Ο δείκτης επιστημονικής ποιότητας h, ή απλά δείκτης h (αγγλικά: h index) είναι ένας αριθμητικός παράγοντας που στοχεύει στη μέτρηση της ποιότητας των ακαδημαϊκών δημοσιεύσεων ενός επιστήμονα. Ονομάζεται επίσης δείκτης Χιρς (Hirsch index) ή αριθμός Χιρς από το επώνυμο του επιστήμονα που αρχικά πρότεινε τη χρήση του.  Σήμερα, ο δείκτης αυτός θεωρείται ως ο πιο αξιόπιστος για ποιοτική αξιολόγηση της έρευνας σε διεθνές επίπεδο.

Πέντε μαθήματα του IIT Delhi , του τεχνολογικού πανεπιστημίου της ινδικής πρωτεύουσας δηλαδή, έχουν συμπεριληφθεί στα 100 κορυφαία μαθήματα παγκοσμίως που διδάσκονται στην κατηγορία της μηχανικής και της τεχνολογίας. Το IIT Bombay, το ανάλογο τεχνολογικό ίδρυμα της Βομβάης, έχει καταταχθεί πρώτο στην Ινδία και 47ο στον κόσμο στη μηχανική και την τεχνολογία με σύνθετη βαθμολογία 80,4 στα 100 σε αυτή την κατάταξη.

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις