Facebook Pixel Sportdog.gr | Δοκιμάζουμε το νέο Volvo S90 T8 Recharge AWD
Άλλα Σπορ
| 2023-01-30 06:35:00

Δοκιμάζουμε το νέο Volvo S90 T8 Recharge AWD

Sportdog Team
Δοκιμάζουμε το νέο Volvo S90 T8 Recharge AWD

Μια πολυτελής λιμουζίνα με καταιγιστικές επιδόσεις.

Αν ψάχναμε να βρούμε ένα μοντέλο το οποίο επάξια θα είχε τον χαρακτηρισμό της προεδρικής λιμουζίνας αυτό είναι το  νέο Volvo S90 T8 Recharge AWD. Το νέο μοντέλο όπως ζητά η σύγχρονη εποχή της αυτοκίνησης εξηλεκτρίστηκε με αποτέλεσμα οι επιδόσεις να ...«απογειωθούν».

Άλλωστε η Volvo σκοπεύει να έχει πλήρως ηλεκτρική γκάμα μέχρι το 2030  Κύρος,πολυτέλεια επιδόσεις, τετρακίνηση, οικονομία καυσίμου πλούσιο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας .tι άλλο να ζητήσει ο οικογενειάρχης, ο επιχειρηματίας ο ανήσυχος οδηγός;


Η αλήθεια είναι ότι στην συγκεκριμένη κατηγορία ο ανταγωνισμός  είναι πολύ σκληρός ειδικά με τους Γερμανούς ανταγωνιστές οι οποίοι κυριαρχούν εδώ και χρόνια.Όμως οι Σουηδοί όχι μόνο δεν καταθέτουν τα όπλα αλλά ειδικά με το νέο Volvo S90 T8 Recharge AWD, τη ναυαρχίδα τους προσπαθούν να πάρουν «κεφάλι».

Μπροστά υπάρχουν τα κλασσικά φωτιστικά σώματα της Volvo με την τεράστια χρωμιομένη κοίλη μάσκα ενώ τα φιλέτα από νικέλιο και οι όμορφες αλουμινένιες ζάντες συμπληρώνουν την πολυτελή εικόνα.

Οι διαφορές σε σχέση με τις συμβατκές εκδόσεις εντοπίζονται στην ταμπέλα Recharge και στην ξεχωριστή θύρα φόρτισης στο αριστερό μπροστινό φτερό.Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4963/1890/1.443 mm.


Η ναυαρχίδα της μάρκας, το S90, είναι ένα sedan μέσα από το οποίο περιμένεις όταν ανοίξει η πίσω πόρτα να βγεί ο...πρόεδρος. Διαθέτει ισορροπημένους όγκους με φινετσάτες γραμμές , με μια χαρακτηριστική απλότηγτα στην σχεδίαση.

Ανοίγοντας τις πόρτες και βλέποντας την πολυτέλεια που διαθέτει, μας ήρθε να καθήσουμε κατευθείαν στην... πίσω θέση αντί για την θέση του οδηγού.Ίσως και από εκεί θα έπρεπε να γίνει η δοκιμή μας αλλά ελλείψεως θέσης προέδρου καθήσαμε πίσω από το τιμόνι. Η ποιότητα κατασκευής ήταν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, το ίδιο και η πολυτέλεια που κάνει εμφανέσατη την παρουσίαση της με τα φιλέτα ξύλου και τις δερμάτινες επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες και ταμπλό/

Τα ηλεκτρικά θερμαινόμενα καθίσμαστα με τις μνήμες διέθεταν εξαιρετική στήριξη και άνεση η οποία αποδείχθηκε μετά από πολύωρα ταξίδια όταν οδηγός και επιβάτες βγήκαν εντελώς ξεκούραστοι.

Στα ξεχωριστά σημεία υψηλής πολυτέλειας είναι ο χειροποίητος κρυστάλλινος επιλογέας ταχυτήτων από γνήσιο σουηδικό κρύσταλλο, ο οποίος κατασκευάζεται αποκλειστικά για τη Volvo από την Orrefors.Τα επίπεδα της άνεσης ανεβάζει και η ηλεκτρρικά ανοιγόμενη οροφή.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αρχοντικοί με το πολυτελές περιβάλλον να τους ανεβάζει την διάθεση. Όσον αφορά τον χαώδη χώρο απσοκευών υπάρχουν διαθέσιμα 461 λίτρα.


Η hi tech τεχνολογία εντοπίζεται στις δυο ψηφιακές οθόνες. Στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,0 ιντυσών με τις παραμετροποιήσεις και στην κεντρική οθόνη των 9ιντσών που για κάποιους θα φανεί σχετικά...«μικρή» σε σχέση με το μέγεθος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Όμως διαθέτει ένα από τα πιο τεχνολογικά σύγχρονα συστήματα πολυμέσων και συνδεσιμότητας  το οποίο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Google προσφέροντας όλες τις σύγχρονες εφαρμογές και φωνητικό έλεγχο.

Έτσι έχετε διαθέσιμες εφαρμογές, όπως το Google Assistant, το Google Maps και πολλές άλλες από το Google Play. Το σύστημα είναι οικείο στον χειρισμό του με user interface και applications  του smartphone σας. Επιπλέον έχει την δυνατότητα συνεχών over the air ενημερώσεων ενώ υπάρχει και δυνατότητα ελέγχου συστημάτων εξ αποστάσεως.

Οι επιβάτες μέσω του αυτόματου κλιματισμού αναπνέουν... καλύτερα  χάρη στο προηγμένο φίλτρο αέρα του πρώτου στον κόσμο συστήματος ελέγχου ποιότητας αέρα. Αποτρέπει την εισχώρηση επικίνδυνων σωματιδίων PM 2.5 στην καμπίνα σε ποσοστό έως και 95%. 


Μέσω της ψηφιακής οθόνης γίνεται και ο έλεγχος του πλουσίου πακέτου συστημάτων ασφαλείας .Η προηγμένη τεχνολογία Driver Assistance προσφέρει σας  βοηθάει να διατηρείτε απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα προσαρμόζοντας την ταχύτητά σας, αλλά και να παραμένετε σας στο κέντρο της λωρίδας, μέσω ήπιας υποβοήθησης στο τιμόνι. ο σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS) προσφέρει ενεργή υποστήριξη κατά την αλλαγή λωρίδων.

Η έξυπνη τεχνολογία Safety Assistance σας βοηθάει να εντοπίσετε και να αποφύγετε οχήματα, πεζούς, ποδηλάτες και ζώα. Σας προειδοποιεί αρχικά και στην συνέχεια φρενάρει αυτόματα.Υπάρχει ακόμη το Cross Traffic Alert με αυτόματο φρενάρισμα όταν κάνετε όπισθεν και υπάρχει εμπόδιο ενώ σημαντική είναι και η βοήθεια της περιμετρικής κάμερας οπισθοπορείας.Τέλος σε  περίπτωση που, επιχειρήσετε να στρίψετε, διασταυρωθείτε με επερχόμενο όχημα, η τεχνολογία Safety Assistance σας γλυτώνει φρενάροντας αυτόματα.


Όλα αυτά όμως φαίνεται ότι έρχονται σε δεύτερη μοίρα όταν ξεκινήσεις και γνωρίσεις τα προτερήματα του υβριδικού συστήματος κίνησης. Στην «καρδιά» υπάρχει δίλιτρος βενζινοκινητήρας με διπλό σύστημα υπερσυμπίεσης, μηχανικό συμπιεστή τύπου Roots και έναν υπερτροφοδότη καυσαερίων που αποτελεί ενιαίο τμήμα με την πολλαπλή εξαγωγής.

Αποδίδει 303 ίππους και 400 Νm με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ φθάνει σε συνδυαστική ισχύ τους 392 ίππους και μέγιστη ροπή 640 Nm να εμφανίζεται...λίγο πάνω από το...μηδέν.

Η τροφοδοσία των ηλκτροκινητήρων γίνεται από μπαταρία 11,8 kWh η οποία στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση δίνει αυτονομία σχεδόν 50 χιλιομέτρων.Με 11άρη φορτιστή, η μπαταρία φορτίζει μέσα σε λιγότερο από 4 ώρες. οπότε μπορείς να κινηθείς με μηδενική κατανάλωση καυσίμου από το σπίτι στην δουλειά σου και να επιστρέψεις.

Οι βελτιώσεις Polestar Optimisation σχεδιάστηκαν για να αυξάνουν την ισχύ, την επιτάχυνση, να βελτιώνουν την απόδοση της μετάδοσης (στα αυτόματα κιβώτια) και την κατανομή της ροπής στους τέσσερις τροχούς. Είχαμε στην διάθεση μας  4 προγράμματα οδήγησης μέσω των οποίων μπορείς να επέμβεις στον εγκέφαλο και στον κινητήρα τροποιώντας την μετάδοιση της ισχύος.

Στην επιλογή του προγράμματος Pure κινείσαι με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και με κίνηση στους πίσω τρχούς. Στο πρόγραμμα Hybrid συνδυάζονται  βενζινοκινητήρας και- ηλεκτροκινητήρας για άνεση και οικονομία, Στην επιλογή AWD πάντα με φορτιοσμένη την μπαταρία φυσικά λειτουργούν βενζινοκινητηρας και ηλεκτροκινητήρας προσφέροντας τετρακίνηση και την μέγιστη πρόσφυφη. Όταν όμως επιλέξεις επιλέξεις  το πρόγραμμα Power όλα αλλάζουν και οι ρυθμοί απλά γίνονται καταιγιστικοί.Με το οδηγικό πρόγραμμα “Polestar”, το S90  είναι σαφέστατα πιο άμεσο σε όλες τις εντολές ανΑδεικνύοντας  τις αρετές του πλαισίου και των αναρτήσεων.

Στο πάτημα του γκαζιού η ναυαρχίδα της Volvo με τους 392 ίππιους και την ροπή των 640 Nm απλά απογειώνεται. Με συμπαραστάτη το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της Aisin με,τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα! 

Σημαντική είναι η μειωμένη μέση κατανάλωση όπου με την υποστήριξη του in υβριδικού συστήματος ξεκινά από τα 0.8 λίτρα και μπορεί να φτάσει τα 7,8 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές ρύπων 18 γρ/χλμ CO2, με βάση μετρήσεις WLTP).


Ενώ ομώς στις επιδόσεις τουλάχιστον στην επιτάχυνση θυμίζει supercar ο τρόπος που συμπεριφέρεται στον δρόμο είναι ...λιμουζινάτος. Στον ανοιχτό δρόμο κινείσαι ευθύβολα και με χαρακτηριστική σταθερότητα και υψηλή ποιότητα κύλισης με τους επιβάτες να αισθάνονται όχι μόνο ασφαλείς αλλά και να κατεβαίνουν ξεκούραστοι μετά από πλύωρα ταξίδια. Η ίδια οδική συμπεριφορά είναι και στις ανοιχτές καμπές του δρόμου

Μπήκαμε και σε επαρχιακά μονοπάτια  όπου στις κλειστές  στροφές η ρύθμιση των αναρτήσεων και τα φαρδιά ελαστικά διαστάσεων 255/40/19 σου επιτρέπουν να κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς. Το σύστημα διεύθυνσης έχει πολύ καλή πληροφόρησηενώ τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά σε οριακούς ρυθμοιύς .Να θυμίσουμε δώ ότι στην θέση Β στον μοχλό ταχυτήτων έχεις την δυνατότητα διαφοερτικών ρυθμίσων στην ανάκτηση ενέργειας για την μπαταρία..  

Πάντως τέτοια αυτοκίνηυα είναι κατασκευασμένα για γρήγορα ταξίδια μεγάλων αποστάασεων με υψηλούς ρυθμούς κίνησης αλλά με χαλαρή οδήγηση. Σε κάθε περίπτωση η πλούσια «ομπρέλλα» ηλεκτρονικών συστημάτων ανεβάζει τα επίπεδα ασφαλείας και διορθώνει τις όποιες υπερβολές σας.     
Η τετρακίνηση μπορεί να σε προδιαθέτει να κινηθείς και σε εκτός δόμου διαδρομές με την διαφορά πάντως ότι καλό θα είναι να κινηθείται σε σχετικά ομαλά χωμάτινα μονοπάτια για να μην έχετε τραυματισμούς στο κάτω μέρος. 

Πάμε όμως στα πιο καλά νέα για το συγκεκριμένο μοντέλο, αν το παραγγείλετε θα πάρετε την αναβαθμισμένη έκδοση με την ιοπποδύναμη να έχει ανέβει στους 455 ίππους με την ροπή στα 709 Νm, τιμές που το κάνουν το ισχυρότερο Volvo στην ιστορία της εταιρείας.

Οι επιδόσεις του τετρακίνητου νέου Volvo S90 είναι εντυπωσιακότατες. Το 0-100 χλμ/ώρα έρχονται στα 4,7 δευτερόλεπτα, με τιςι εκπομπές CO2 18 γρ/χλμ CO2, με βάση το πρότυπο WLTP και την κατανάλωση επίσης στα,8 λίτρα./100 χλμ βενζίνη..Επιπλέον έχει αυξηθεί και η ηλεκτρική αυτονομία στα 88 χιλιόμετρα χάρη στην μεγαλύτερη μπαταρία των 18,8 kWh Η τιμή είναι  στα 84.975 ευρώ.

ΠΗΓΗ: Star.gr

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags