Facebook Pixel Δοκιμή Peugeot 308 Gti by Peugeot Sport
Άλλα Σπορ
| 2017-01-28 10:47:00

Δοκιμή Peugeot 308 Gti by Peugeot Sport

Δοκιμή Peugeot 308 Gti by Peugeot Sport

Η σχέση του ανθρώπου με το αυτοκίνητο έχει πολλές πτυχές. Η σχέση ξεκινά από το πιο μικρό μοντέλο κατάλληλο για το αστικό περιβάλλον και φθάνει μέχρι τα εντυπωσιακά supercar.

Στην Ελλάδα λόγω της οικονομικής κρίσης οι επιλογές των υποψήφιων αγοραστών έχουν περιορισθεί σημαντικά. Όμως η εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας συνεχίζεται και ένα δείγμα των ικανοτήτων των μηχανικών είναι οι ειδικές εκδόσεις γνωστών μοντέλων με υψηλή ιπποδύναμη.

Ο υπογράφων είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει την πιο ισχυρή έκδοση παραγωγής του Peugeot 308. Το δίχρωμο Peugeot 308 Gti by Peugeot Sport, που διέθεσε η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ότι αναζητά ο έμπειρος οδηγός. Διακρίνεται και για το σπορ στυλ, χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 11 χλστ., με αναθεωρημένο σχεδιασμό για το εμπρός και πίσω μέρος.

Επειδή τα βασικά χαρακτηριστικά του μικρομεσαίου γαλλικού αυτοκίνητου είναι γνωστά, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο μηχανολογικό του υπόβαθρο. Εκεί εξέχοντα ρόλο κατέχει το αναβαθμισμένο μοτέρ βενζίνης το οποίο χάρη στις παρεμβάσεις των μηχανικών και της υποστήριξης των ηλεκτρονικών μονάδων τελευταίας γενιάς, αποδίδει την ιδιαίτερα υψηλή ισχύ των 270 ίππων. Και δεν είναι μόνο αυτό το ποσό ισχύος που κάνει την διαφορά. Το μοτέρ παρέχει και υψηλή ποσότητα ροπής που φθάνει τα 33,6 χλγμ.

Το επίτευγμα των Γάλλων μηχανικών είναι μεγάλο και αξιοσημείωτο γιατί η χωρητικότητά του κινητήρα είναι μόνο 1.600 κ.εκ. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτά τα ποσά ισχύος και ροπής είναι προνόμια των μεγαλύτερων κινητήρων χωρητικότητας τουλάχιστον 2.000 κ.εκ. Η επιτυχία των μηχανικών υποστηρίχθηκε από τις γνώσεις και τις εμπειρίες του αγωνιστικού τμήματος Peugeot Sport.

Το μοτέρ παίρνει ζωή και η καμπίνα δέχεται την θετική επίδραση του μπάσου ήχου που υποδηλώνει την παρουσία μιας διαφορετικής μονάδας παραγωγής ισχύος. Μόλις πατήσεις το γκάζι οι στροφές εκτοξεύονται και ο ήχος αυξάνεται. Δεν είναι όμως ενοχλητικός και αποτελεί τη καλύτερη συντροφιά για τον οδηγό που ψάχνει τις γραμμές στις στροφές και δεν αναζητά ένα μεταφορικό μέσο απλής δράσης.

Εδώ η δράση είναι πολυσύνθετη. Η κίνηση των τεσσάρων τροχών επικουρείται από ότι καλύτερο έχει η γαλλική μάρκα που κέρδισε το φετινό ράλι Ντακάρ. Υψηλή τεχνολογία και 270 ίπποι που φθάνουν άμεσα στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Το μοτέρ θυμίζει ηλεκτρική μονάδα παραγωγής ισχύος γιατί αρπάζει αμέσως και έχει δύναμη μέχρι ψηλά.

Στο δρόμο το γαλλικό αυτοκίνητο στέκεται με άριστο τρόπο και προκαλεί τον οδηγό να το πιέσει περισσότερο. Eκεί όπου η άσφαλτος είναι καινούργια είτε έχει φτιαχτεί με υψηλές προδιάγραφες, το Peugeot 308 GTi, πατάει αποφασίστηκα στο δρόμο και χαρίζει ξεχωριστές στιγμές στον οδηγό. Βάζει εύκολα στο δρόμο την ισχύ και την ροπή, αποδέχεται πλήρως τους ορούς του παιχνιδιού και ικανοποιεί τον οδηγό που επένδυσε ένα σεβαστό ποσό.

Στα τμήματα της ασφάλτου με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης το ισχυρό αυτοκίνητο δυσκολεύεται να διαχειριστεί την ισχύ του. Εκεί ο οδηγός πρέπει να είναι συνετός με το γκάζι και να προσπαθήσει να αποφύγει την επαφή με το φρένο, αν χαθεί η πορεία. Πιο αποδοτική είναι η προσπάθεια που στηρίζεται στην εκμετάλλευση του τιμονιού με τα πολύ καλά χαρακτηριστικά, των καλορυθμισμένων αναρτήσεων και των ικανοτήτων του πλαισίου υψηλής ακαμψίας.

Ένας τομέας που θέλει βελτιώσεις είναι η λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων. Όταν ο οδηγός ανεβάσει τον ρυθμό και φτάσει στα όρια του αυτοκινήτου, τότε διαπιστώνει ότι θα ήθελε πιο πυκνές σχέσεις στο κιβώτιο και πιο γρήγορη απόκριση στο κατέβασμα των σχέσεων.

Το 308 GTi ισχύος 270 ίππων έχει να επιδείξει ένα ρεκόρ στην αναλογία ισχύος/βάρους, με μόλις 4,46 κιλά/ίππο. Οι επιδόσεις προκαλούν, 0-100χλμ σε 6΄΄ και 0 ? 1.000 μ. από στάση, σε 25.3??. Τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Εκπομπές CO2 139 γραμ./χλμ.

Στη δοκιμή κατανάλωσε 10 λίτρα/100χλμ. Επίσημη τιμή 6 λίτρα/100χλμ. Εφοδιάζεται, με μπλοκέ διαφορικό Torsen, ζάντες αλουμινίου 19?? Carbone19 και ελαστικά Michelin Super Sport. Για την ασφάλεια στο φρενάρισμα φροντίζουν δίσκοι διαμέτρου 380 χλστ., μπροστά με κόκκινες δαγκάνες της Peugeot Sport και δίσκοι 268 χλστ. πίσω.

Κοστίζει 41.000 ευρώ και διαθέτει πλήρες πακέτο εξοπλισμού. Αναμφισβήτητα η τιμή του είναι υψηλή όμως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο υψηλών προδιαγραφών που απευθύνεται σε οδηγούς με γνώσεις και υψηλές απαιτήσεις.

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags