Η κόρη μου είναι μαθήτρια στην 1η τάξη του Γυμνασίου και διάβαζε τις προάλλες Ιστορία. Το θέμα που διάβαζε ήταν η δημιουργία του πολιτεύματος στην αρχαία Αθήνα και η άνοδος του Περικλή. Είναι ένα κεφάλαιο που έχει πολιτική χροιά, αλλά και καθαρά κοινωνική. Θα χρησιμοποιήσω σκληρά λόγια, αλλά θεωρώ ότι οι σημερινοί Έλληνες δεν είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων. Γιατί τα 400 χρόνια σκλαβιάς από τους Τούρκους, πέρασαν μέσα μας τον τούρκικο σπόρο. Αλλά θελήσαμε και εμείς να χάσουμε την καταγωγή μας, που ήταν από τους αρχαίους Έλληνες.
Όταν το φορολογικό σύστημα της Αθήνα το 460 π.Χ. ήταν τόσο ευφυές και τόσο λειτουργικό, τι σχέση μπορεί να έχει με το καραγκιοζιλίκι που βιώνουμε σήμερα; Η Αθήνα υποχρέωνε τους οικονομικά ισχυρούς να προσφέρουν χρήματα για την κίνηση της πόλης, για τα έξοδά της. Οι οικονομικά ισχυροί πρόσφεραν τα χρήματα. Και σήμερα, το 2013 μ.Χ., λειτουργούμε αντιστρόφως ανάλογα! Σήμερα λέμε να πληρώνουν οι φτωχοί για να πλουτίσουν περισσότερο οι πλούσιοι. Οι χορηγίες που λέμε τόσο εύκολα σήμερα, ξεκίνησαν από την αρχαία Αθήνα. Η αρχαία Ελλάδα έδωσε τα φώτα σε όλη την Ευρώπη, που υιοθέτησε το ευφυές φορολογικό σύστημα των Αθηναίων. Και αυτά τα φώτα τα πήραν όλοι, εκτός από εμάς τους Έλληνες!
Ο μαθητής που διασύρει τον Στουρνάρα!
Έχω ένα μήνυμα στο e-mail μου, από έναν μαθητή της Γ΄ Λυκείου, στα Χανιά. Το έστειλε στον Στουρνάρα και κυριολεκτικά τον διασύρει. Του λέει για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ, στο οποίο θα εξεταστεί και αναφέρει στο γράμμα του στον υπουργό των Οικονομικών, ένα κομμάτι από το βιβλίο: «Αν η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και η ανεργία είναι αυξημένη, τότε ο προϋπολογισμός πρέπει να είναι ελλειμματικός γιατί η διαρροή δαπάνης που γίνεται με την επιβολή του φόρου και που τείνει να μειώσει το εθνικό εισόδημα πρέπει να αντισταθμιστεί με τη δημιουργία μεγαλύτερης δαπάνης από το κράτος μέσω των δημοσίων δαπανών, ώστε το εισόδημα να αυξηθεί και να αποφευχθεί όσο γίνεται η ύφεση».
Κύριε υπουργέ, κόβεστε!