Facebook Pixel Η «ποδοσφαιρική εμπειρία» μοχλός ανάπτυξης του ελληνικού ποδοσφαίρου
Life
| 2012-02-01 00:40:00

Η «ποδοσφαιρική εμπειρία» μοχλός ανάπτυξης του ελληνικού ποδοσφαίρου

Η «ποδοσφαιρική εμπειρία» μοχλός ανάπτυξης του ελληνικού ποδοσφαίρου

Το γήπεδο είναι "εμπειρία" στην Αγγλία. "Πλασάρεται" σωστά, έχει γίνει τρόπος ζωής και δε συγκρίνεται με την τηλεοπτική θέαση. Διαβάστε μία ανάλυση για το ελληνικό ποδοσφαιρικό προϊόν και τη σύγκρισή του με τα προηγμένα στην Ευρώπη.

Αν σας πρότειναν ένα δωρεάν εισιτήριο για έναν αγώνα της Superleague, μια κρύα ημέρα του χειμώνα, θα πηγαίνατε; Αν μάλιστα, την ίδια ώρα, ο αγώνας μεταδιδόταν ζωντανά από την τηλεόραση; Ποια θα ήταν η επιλογή σας; Φοβόμαστε πως η απάντηση είναι σχεδόν «κοινός μονόδρομος» για τους περισσότερους.

Η τηλεόραση και το διαδίκτυο έχουν βάλει το ποδόσφαιρο στο πιάτο μας, καθιστώντας το ένα εύκολα προσβάσιμο καταναλωτικό προϊόν. Φυσιολογικά, λοιπόν, η δυνατότητα να παρακολουθούμε ποιοτικά ξένα πρωταθλήματα έχει συμβάλλει στην απαξίωση της δυναμικής του ελληνικού ποδοσφαίρου. Οι συγκρίσεις είναι, δυστυχώς, αναπόφευκτες και οδυνηρές εις βάρος των ομάδων μας. Είναι, πλέον, αναμφίβολο. Είναι ανέφικτο να ανταγωνιστούμε το θέαμα του αγγλικού, του ιταλικού, του γαλλικού ή του ισπανικού πρωταθλήματος.

Ας προσεγγίσουμε το θέμα ευρύτερα. Στο εξωτερικό, το ποδοσφαιρικό προϊόν προσφέρεται μέσω συνδρομητικών καναλιών, αλλά τα γήπεδα έχουν υψηλή πληρότητα. Η τηλεόραση δεν υποκαθιστά την προσέλευση του κοινού, παρά τις (συχνά) αντίξοες καιρικές συνθήκες. Αντίθετα, στην Ελλάδα της ηλιοφάνειας ο κόσμος δεν πηγαίνει στα περισσότερα παιχνίδια (επιλέγει μόνο στα ντέρμπι), προτιμόντας να παρακολουθεί από την τηλεόραση την αγωνιστική δραστηριότητα της σεζόν. Πως εξηγείται αυτό το παράδοξο;

Εξηγείται αν καταλάβουμε πως στο εξωτερικό το ποδόσφαιρο δεν είναι απλά το θέαμα της τηλεόρασης. Προσφέρεται και πλαισιώνεται ως «ποδοσφαιρική εμπειρία» στο χώρο που διεξάγεται. Δηλαδή στο γήπεδο. Με λίγα λόγια, η ύπαρξη σύγχρονων εγκαταστάσεων, η απουσία βίας και η αντιμετώπιση των φιλάθλων από τις ΠΑΕ ως πελατών και όχι ως «πιστών ακολούθων», έχει κάνει καταστήσει θελκτική την «ποδοσφαιρική εμπειρία» στην πλειοψηφία των φιλάθλων. Διότι αντιλαμβάνονται πως θα παρακολουθήσουν από κοντά έναν αγώνα υψηλής ποιότητας, χωρίς «περίεργες» καταστάσεις ενώ παράλληλα θα ψυχαγωγηθούν ποικιλοτρόπως στον περιβάλλοντα χώρο. Ως εκ τούτου, το προϊόν που καταναλώνει ο φίλαθλος του εξωτερικού, δεν είναι μόνο ο αγώνας –που εύκολα μπορεί να υποκατασταθεί από την τηλεοπτική οθόνη σε τελική ανάγνωση— αλλά είναι κάτι παραπάνω. Κάτι διαφορετικό, κάτι δυνατότερο, κάτι συνολικότερο.

Διαβάστε την υπόλοιπη ανάλυση στο overlap.gr

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags