Ο όγκος αεροπορικών επιβατών μιας χώρας μπορεί να θεωρηθεί ως ένας ανεπίσημος δείκτης της υγείας της οικονομίας της και ως αντανάκλαση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών της.
Χάρη στα ισχυρά οικονομικά θεμέλια και τις πολιτικές της Ινδίας, η αεροπορική της ιστορία, που ξεκίνησε αργά, έχει πλέον απογειωθεί και πετά στο υψηλότερο ύψος.
Σε μια ιστορική συμφωνία, η Air India υπό την ηγεσία της Tata Sons έκανε μια τεράστια παραγγελία 470 αεροσκαφών Boeing και Airbus τον περασμένο μήνα για να ανταποκριθεί στην ξαφνική αύξηση της αεροπορικής ζήτησης της χώρας.
Η συμφωνία, αξίας περίπου 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, περιλαμβάνει την αγορά μιας ευρείας σειράς αεροσκαφών που θα καλύπτουν τις ανάγκες των επιβατών σε όλη την οικονομική κλίμακα και των ταξιδιωτών σε όλο τον κόσμο.
Αυτές οι συμφωνίες με την Boeing και την Airspace ήταν δύο από τις μεγαλύτερες συμφωνίες πολιτικής αεροπορίας που έχει γνωρίσει ο κόσμος μέχρι σήμερα.
Σχολιάζοντας τη συμφωνία της Air India και της Boeing, ο εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ, Νεντ Πράις, δήλωσε: «Είναι μια ευκαιρία όχι μόνο για την αμερικανική οικονομία και για τους εργαζόμενους εδώ σε αυτή τη χώρα, αλλά είναι μια ευκαιρία και για τους Ινδούς, ευκαιρία να εμβαθύνουμε μια βαθιά διαπλεκόμενη σχέση βασισμένη στο κοινό συμφέρον, βασισμένη σε κοινές αξίες, σε βαθείς οικονομικούς δεσμούς και με τη χθεσινή ανακοίνωση μεταξύ Ινδίας και Boeing, αυτοί οι δεσμοί γίνονται όλο και πιο βαθύτεροι».
Η Ινδία είναι μια από τις πιο υποσχόμενες αεροπορικές αγορές στον κόσμο.
Μετά από μια σύντομη ηρεμία που προκλήθηκε από την πανδημία στην αεροπορική δραστηριότητά της το 2020 και το 2021, η Ινδία αναζωπύρωσε έντονα το 2022, με 47 τοις εκατό αύξηση της αεροπορικής επιβατικής κίνησης, συνολικά περίπου 123 εκατομμύρια άτομα.
Σύμφωνα με στοιχεία, 22 εκατομμύρια επιβάτες από το εξωτερικό προσγειώθηκαν στα αεροδρόμια της Ινδίας το οικονομικό έτος 2022.
Η Ινδία διαθέτει περίπου 400 αεροδρόμια και αεροδιάδρομους, από τους οποίους 153 ήταν σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2022.
Ο κλάδος των αερομεταφορών της Ινδίας προβλέπεται να βαδίσει παράλληλα με την ινδική οικονομική ανάπτυξη γενικά, η οποία βρίσκεται σε καλή θέση για να αναπτυχθεί ταχύτερα μεταξύ των μεγάλων παγκόσμιων οικονομιών την επόμενη δεκαετία.
Τα προληπτικά μέτρα της κυβέρνησης, όπως ο περιορισμός των αεροπορικών ναύλων, σε συνδυασμό με την ταχεία επέκταση των στόλων των αεροπορικών εταιρειών προϋπολογισμού και τη σταθερά αυξανόμενη ομάδα μεσαίου εισοδήματος στην Ινδία, συνέβαλαν σημαντικά στην επιτυχία του ινδικού αεροπορικού τομέα.
Η Ινδία φιλοξενεί επίσης μια από τις πιο προσιτές αεροπορικές αγορές στον κόσμο.
Αυτοί είναι μερικοί από τους λόγους για τους οποίους πολλοί ειδικοί σε όλο τον κόσμο πιστεύουν ότι οι ινδικοί αερομεταφορείς μπορούν όχι μόνο να γίνουν αμφισβητίες της ηγεμονίας των αερομεταφορέων της Μέσης Ανατολής, αλλά μπορούν επίσης να τους ξεπεράσουν και να γίνουν οι πλέον προτιμώμενοι αερομεταφορείς παγκοσμίως.
Η IndiGo, η μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική εταιρεία, η οποία πραγματοποιεί σχεδόν 1.800 πτήσεις την ημέρα, πρόκειται επίσης να επεκτείνει το μέγεθος του στόλου της. Έως και 500 αεροσκάφη είναι σε παραγγελία και σύντομα θα ενταχθούν στον στόλο του IndiGo.
Μιλώντας για το σύντομα αυξημένο μέγεθος του αεροπορικού στόλου της IndiGo, ο Επικεφαλής Διεθνών Πωλήσεων της IndiGo, ο Vinay Malhotra είπε στο ινδικό πρακτορείο ειδήσεων: «Αυτήν τη στιγμή πετάμε λίγο περισσότερα από 300 αεροσκάφη και έχουμε 500 ακόμη σε παραγγελία. Επί του παρόντος πραγματοποιούμε 1.800 πτήσεις την ημέρα και το 10 τοις εκατό αυτών των πτήσεων είναι για διεθνή δρομολόγια. Οι τρέχουσες διεθνείς πτήσεις μας συγκεντρώνονται γύρω από την ινδική υποήπειρο και σε ορισμένες άλλες χώρες της γύρω περιοχής. Το πιο μακρινό που πετάμε είναι στην Κωνσταντινούπολη στο Τούκι».
Ο παγκόσμιος συμβουλευτικός και ερευνητικός οργανισμός αεροπορίας, CAPA, μετά την ανάλυσή του για τις τάσεις της ινδικής αεροπορίας, προέβλεψε μια απότομη άνοδο του όγκου διεθνών αεροπορικών επιβατών της Ινδίας, ο οποίος θα μπορούσε να φτάσει περίπου τα 115 έως 125 εκατομμύρια έως το 2029-2030.
Η εγχώρια αγορά προβλέπεται επίσης να πολλαπλασιαστεί στο εγγύς μέλλον.
Το κυβερνητικό σχέδιο UDAN, ή Ude Desh ka Aam Nagrik, έχει αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένο στην προσέλκυση και την προσθήκη της μεσαίας τάξης της χώρας στις αεροπορικές μεταφορές.
Ο ρόλος του μεγαλύτερου αερομεταφορέα της Ινδίας, της IndiGo, μαζί με άλλους εγχώριους ιδιώτες παίκτες όπως η Spicejet, δεν μπορεί να υποτιμηθεί γιατί έχουν κάνει τα αεροπορικά ταξίδια προσβάσιμα και οικονομικά.
Στα εγκαίνια του διεθνούς αεροδρομίου Γκρένφιλντ στη Γκόα, ο πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι δήλωσε: «Σήμερα η Ινδία έχει γίνει η τρίτη μεγαλύτερη αγορά αερομεταφορών».
Η Ινδία εργάζεται υπερωρίες για να επαναλάβει τη λειτουργία σε αεροδρόμια της χώρας που προηγουμένως δεν εξυπηρετούνταν ή δεν εξυπηρετούνταν.
Η Αρχή Αεροδρομίων της Ινδίας έχει προσθέσει δεκάδες αεροδρόμια στο εσωτερικό αεροπορικό δίκτυο της Ινδίας σε λιγότερο από μία δεκαετία, γεγονός που έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των εγχώριων αεροπορικών ταξιδιωτών της Ινδίας.
Η Ινδία βρίσκεται επίσης σε καλό δρόμο για να αποκτήσει μερικά από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο στο άμεσο μέλλον. Με την αρχική δυνατότητα τροφοδοσίας έως και 12 εκατομμυρίων ατόμων ετησίως και τη δυνατότητα επέκτασης 60 έως 120 εκατομμυρίων επιβατών σε μια περίοδο επόμενων τριάντα ετών, το Διεθνές Αεροδρόμιο Noida, στη δορυφορική πόλη του Δελχί, αναμένεται να λειτουργήσει έως το 2024.
«Ο αριθμός των αεροδρομίων αυξάνεται, ο αριθμός των αεροπορικών εταιρειών θα αυξηθεί επίσης. Έτσι, η αεροπορική μας βιομηχανία που αναπτύσσεται με τόσο καλή ταχύτητα είναι ένας φάρος ελπίδας σε ολόκληρο τον κόσμο», δήλωσε ο Πρόεδρος της Αρχής Αεροδρομίων της Ινδίας, Sanjiv Kumar.
Ένα αξιοσημείωτο αεροπορικό ταξίδι, το οποίο πρόκειται να αναπτυχθεί περαιτέρω, αποτελεί ένδειξη της γενικής οικονομικής υγείας της Ινδίας.
Τα επίπεδα κατά κεφαλήν εισοδήματος έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση και προβλέπεται τεράστια τροχιά και για το μέλλον.
Το σύνολο του «Brand India» ανθεί, όπως και οι μεμονωμένοι τομείς της.
Οι παρατηρητές λένε ότι ο τομέας των αερομεταφορών της Ινδίας είναι ένας τομέας που θα προωθήσει σε μεγάλο βαθμό τη φήμη της σε όλο τον κόσμο τα επόμενα χρόνια.