Πολύ αίμα χύθηκε κατά καιρούς στην ανθρωπότητα για τις θρησκευτικές διαφορές των λαών κι ας είχαν μιλήσει οι Φιλόσοφοι της Αναγέννησης για την ανεξιθρησκεία.

Ο τελευταίος συμβιβασμός είναι ο καθένας να πιστεύει στο Θεό που διάλεξε ή και σε κανένα Θεό, σεβόμενος όμως απόλυτα το θρήσκευμα του άλλου και τους κανόνες της εκάστοτε θρησκείας. Μετά από τόσες σφαγές που έγιναν στο όνομα του Χριστιανισμού, τις Σταυροφορίες, τις γενοκτονίες που διέπραξαν οι Μουσουλμάνοι και άλλες βίαιες αντιπαραθέσεις που λέγεται ότι γκρέμισαν μέχρι και τους δίδυμους πύργους(!;), το πρόβλημα υπάρχει ακόμα;

Το ιστορικό της ιστορίας:

Πριν από 25 χρόνια, ένας έγκριτος επιστήμονας αρχιτέκτων, καθηγητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, αποφάσισε να σχεδιάσει και να φιλοτεχνήσει το ΣΠΙΤΙ του.Στον κήπο, ανάμεσα σε λίμνες, σκαλιά, φυτά και δένδρα, ξετυλίγεται ένα μονοπάτι από πλάκες, ανάμεσα στις οποίες ο Χ.Τ. επέλεξε ορισμένες από ένα παλαιοπωλείο οι οποίες είχαν πάνω τους διάφορα θρησκευτικά σύμβολα. Στο δικό του μυαλό ίσως τότε να ήθελε να φτιάξει το «μονοπάτι του ΘΕΟΥ», μέσα στον δικό του Παράδεισο. Υπάρχουν σύμβολα με μουσουλμανικές επιγραφές, σταυρούς, κέλτικα θρησκευτικά σύμβολα, βουδιστικά, εν πάσει περιπτώσει, έχει «τιμήσει» όλες τις θρησκείες στις πλάκες του μονοπατιού του, μέχρι και με σύμβολα αρχαίας ελληνικής πίστης του 12θεου.

Το περιστατικό:

Ο Χ.Τ. πριν από λίγα χρόνια έφυγε από τη ζωή. Σήμερα στο σπίτι του μένει η οικογένειά του, όπου και η σύζυγος και η κόρη είναι αρχιτέκτονες μηχανικοί και ο γιος του είναι μηχανολόγος μηχανικός. Πριν κάμποσο καιρό η οικογένεια, πραγματοποίησε μια μετακόμιση στο σπίτι της και ένας από τους εργάτες, Πακιστανικής καταγωγής όπως αποδείχθηκε, που κουβαλούσαν τα έπιπλα,υπάλληλος της μεταφορικής εταιρείας ζήτησε με αυστηρό και έντονο ύφος από τον ιδιοκτήτη να αφαιρέσει την επιγραφή από το πάτωμα. Ο Θ.Τ, ιδιοκτήτης, του απάντησε πώς δεν ξέρει τι γράφει η επιγραφή και προσπάθησε να του εξηγήσει το concept του κήπου από αισθητικής άποψης. Φυσικά δεν βγήκε άκρη.

Η εξέλιξη:

Ήμουν παρούσα στο εξής περιστατικό: Αργά ένα απόγευμα, χτύπησε το κουδούνι της οικίας. Οι άνθρωποι άνοιξαν καλοπροαίρετα την πόρτα και δέχθηκαν την απροειδοποίητη επίσκεψη του Τζαβέντ Ασλάμ, του Προέδρου της Πακιστανικής Ένωσης Ελλάδος και Προέδρου του συνδέσμου Πακιστανών εργατών μεταναστών Ελλάδος. Ντυμένος με ακριβό κοστούμι, μιλώντας Ελληνικά και Αγγλικά, ζήτησε από την οικογένεια να βγάλει την επιγραφή της Θρησκείας του από το πάτωμά της διότι δεν ήθελε να πατούν οι άνθρωποι τη φράση που μας είπε ότι έλεγε : "Ο Αλλάχ είναι Μεγάλος και προφήτης αυτού ο Μωάμεθ". Μάλιστα, προθυμοποιήθηκε να αναλάβει ο ίδιος τα έξοδα της αντικατάστασης του μονοπατιού, με τη δυνατότητα επιλογής του ιδιοκτήτη των νέων υλικών. Ο ιδιοκτήτης άκουγε άναυδος. Αντάλλαξαν τηλέφωνα αφού δε μπόρεσε ο Θ.Τ. να του εξηγήσει πως δίπλα στον Αλλάχ υπάρχει και ο Σταυρός στον οποίο πιστεύει ο ίδιος και τον πατάει επίσης διασχίζοντας το μονοπάτι, αλλά μάταια. Ανανέωσαν το διάλογό τους για αργότερα.

Οι ενέργειες του ιδιοκτήτη:

«Αρχικά επισκέφθηκα το Αστυνομικό Τμήμα Γλυφάδας στο οποίο υπάγομαι και δε με ενθάρρυναν στο να προβώ σε καταγραφή του συμβάντος. Στη συνέχεια πήγα στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στο οποίο μου απάντησαν ότι δεν υπάρχει αρμόδιος για ανάλογα περιστατικά και με έδιωξαν. Μέσω μιας αλυσίδας γνωστών μίλησα με τον Διευθυντή του Τμήματος Ασφαλείας Αττικής ο οποίος με παρέπεμψε σε συνάδελφό του στο τμήμα Αρχαιοκαπηλίας όπου και υπάγονται οι διαφωνίες θρησκευτικού περιεχομένου. Ο αρμόδιος έδωσε 3 λύσεις (o ένας και μοναδικός που ασχολήθηκε με το θέμα):

1) Να καλέσουν τον Τζαβέντ Ασλάμ και να απολογηθεί στον εισαγγελέα ακροάσεων για ποιο λόγο έκανε αυτή την κίνηση που θορύβησε την οικογένεια.

2) Να μην βγάλει την πλάκα διότι βρίσκεται μέσα στην οικία του και κανείς δε μπορεί να τον υποχρεώσει να τη βγάλει και εάν ξαναενοχλήσει με είσοδο στην οικία του ο Τζαβέντ Ασλάμ να κληθεί η αστυνομία.

3) Να γίνει απλή καταγραφή του περιστατικού στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής του.

Η απόφαση του ιδιοκτήτη : «Διατηρώ το άσυλο της οικίας μου άσυλο και μέσα σε αυτό εκφράζομαι, και ζω όπως επιθυμώ»

O προβληματισμός:

Ένας Πακιστανός εργάτης, έφτασε μέχρι τον άνθρωπο που τον εκπροσωπεί στην χώρα στην οποία είναι μετανάστης και ο ίδιος ο εκπρόσωπος επισκέφθηκε προσωπικά τον Έλληνα ιδιοκτήτη για να εκδηλώσει το αίτημα του και μάλιστα δίνοντας και την οικονομική λύση .

Στην Ελλάδα, που ένας Έλληνας πολίτης ζήτησε από τις αρμόδιες υπηρεσίες απλές πληροφορίες για να δει πώς θα κινηθεί σχετικά, όλοι του απάντησαν : "Ωχ αδερφέ, άστο να πάει, πού να μπλέκεις τώρα"…

Οι μετανάστες βρίσκονται σε ξένο τόπο και είναι μια χαρά οργανωμένοι και ενωμένοι. Και καλά κάνουν. Εμείς τι είμαστε;
Τα συμπεράσματα δικά σας. Και δεν εννοώ αποκλειστικά… τα θρησκευτικά σας συμπεράσματα…