Aπό το launching του Tinder, πίσω στο 2012, το παιχνίδι του διαδικτυακού φλερτ και του online dating άλλαξε μία και για πάντα. Δεν ήταν απαραίτητο να βγεις έξω για ποτό, να γνωρίσεις κάποιο άλλο άτομο και να αποκτήσετε στη συνέχεια επικοινωνία. Η σειρά διαμορφώθηκε με την εκ διαμέτρου αντίθετη ιεραρχία των γεγονότων.

Όπως αναφέρει η Brianna Holt σε άρθρο της στο Quartzy, εφαρμογές όπως το Tinder συνέβαλαν στην αύξηση ζευγαριών με εντελώς διαφορετικό background, που απλά αναζητούσαν ευκαιρίες για ερωτική διάδραση. Αυτή ωστόσο παραμένει μία πραγματικότητα που θα πρέπει να τεθεί υπό έλεγχο και, ευτυχώς γι' αυτό, τόσο το Instagram όσο και το Twitter, είναι δύο πλατφόρμες που βοηθούν σημαντικά προς αυτή την κατεύθυνση. Σύμφωνα με την Holt, η οποία διεξήγαγε μία μεγάλη έρευνα αντλώντας στοιχεία από τα Kiss.com και Match.com, πλέον, έχει διαφοροποιηθεί αισθητά ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες επιλέγουν το άλλο άτομο, αναζητώντας πολλά περισσότερα στοιχεία. Τα τελευταία, μπορούν να δωθούν μέσω της δύναμης και της λειτουργίας των προαναφερθέντων social media.

Οι 500 χαρακτήρες του bio στο Tinder δεν είναι αρκετοί για να παρουσιάσουν μία πλήρη εικόνα, με την πλειοψηφία κυρίως των αντρών χρηστών να αγνοούν εντελώς κάτι τέτοιο. Άλλες εφαρμογές όπως το Hinge ή το Bumble έχουν μία πιο σαφή γραμμή αλλά στο σύνολό τους, κρίνονται ανεπαρκείς για μία ολοκληρωμένη παρουσίαση του ατόμου που υπάρχει πίσω από την άλλη οθόνη.

Η Holt επιμένει ότι τα "παραδοσιακά" social media έχουν μία πολύ σημαντική βάση δεδομένων, καθιστώντας πιο αναγνωρίσιμο τον κάθε χρήστη. Το περιεχόμενο που μοιράζεται κάποιος, τα δημογραφικά του στοιχεία, οι ιδέες και τα ενδιαφέροντά του αρκούν για να καταλάβει ο καθένας πολλά περισσότερα σε σχέση με οποιοδήποτε dating app. Το ίδιο ακριβώς μπορεί να γίνει και μέσω των Instagram stories, που ουσιαστικά επιτρέπουν μία πιο διεισδυτική ματιά στην καθημερινότητα του άλλου.

Το Instagram παραμένει το κορυφαίο dating app

"Το Facebook, συγκριτικά με το Instagram και το Twitter, τείνει συνήθως να μας φέρνει περισσότερο σε επαφή με άτομα που ήδη γνωρίζουμε. Τα friend requests προέρχονται στην πλειοψηφία τους από ανθρώπους με τους οποίους, λιγότερο ή περισσότερο, έχουμε επικοινωνήσει στο παρελθόν. Σπάνια κάποιος παντελώς άγνωστος θα σου στείλει αίτημα φιλίας. Στο Twitter και το Instagram ωστόσο, μπορεί κάποιος να συνδεθεί μαζί σου καθώς πιθανότατα επειδή του αρέσει το content σου και αυτό δεν είναι κάτι που δημιουργεί πρόβλημα ιδιωτικότητας" τονίζει η Brianna Holt, χρησιμοποιώντας μάλιστα τα ποσοστά που προέκυψαν από την έρευνά της: Το 79% εξετάζει με μεγάλη προσοχή το προφίλ κάποιου πριν απαντήσει σε μήνυμά του ή πολύ περισσότερο, πριν δεχτεί να βγει μαζί του, αφού έχει υπάρξει προηγούμενη επικοινωνία, ενώ το 57% των χρηστών συνδέεται μέσω Facebook, Instagram ή Twitter -πέρα από το LinkedIn- με άτομα που πρόκειται να συναντήσει πριν από επαγγελματικά ραντεβού και σημαντικά meetings.

Εν ολίγοις, τα dating apps είναι ουσιαστικά επιφανειακά και δεν επιτρέπουν σε κανέναν να έχει στα χέρια του -ή πιο ορθά στα δάχτυλά του και την οθόνη του- τις πληροφορίες που ακριβώς χρειάζεται. Αντιθέτως, στηρίζονται περισσότερο στην αύρα του μυστηρίου και στην πρώτη εικόνα. Το Instagram ή το Facebook είναι ξεκάθαρα πιο ασφαλή βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Και μιας και ζούμε στην εποχή της εικόνας, το Instagram είναι εκείνο που σου αποκαλύπτει σχεδόν όλα όσα θέλεις να μάθεις για κάποιον. Αρκεί να παρακολουθήσεις το feed του.

ΠΗΓΗ: Esquire