Ο Παναθηναϊκός λοιπόν, νίκησε με 73-69 τον Ολυμπιακό αυτή τη φορά για το πρωτάθλημα, έκανε το 2/2 κόντρα στον μεγάλο του αντίπαλο κι έχοντας νικήσει μέσα στο "Nick Galis Hall" τον Άρη, που για την ώρα δείχνει να είναι η ισχυρότερη ομάδα μετά το "αιώνιο" δίδυμο της κορυφής, δείχνει ότι πέρα από ψυχολογικό, έχει και βαθμολογικό πλεονέκτημα για την μάχη της πρωτιάς στην κανονική περίοδο. Οι "πράσινοι" διαχειρίστηκαν σωστά την πίεση και το άγχος που τους προκάλεσε το "παρά φύσει" ξεκίνημα των "ερυθρολεύκων" (προηγήθηκαν με 17-32 στο 9' χάρη σε 5/5 τρίπ.) μέσα στο κατάμεστο ΟΑΚΑ, δεν πανικοβλήθηκαν από την παροιμιώδη ευστοχία των πρωταθλητών και εφήρμοσαν τη γνωστή τακτική του "double team" στον Σπανούλη, επιδιώκοντας να τον κουράσουν και προϊόντος του χρόνου να "χαλάσουν" το μυαλό του και να τον βγάλουν εκτός παιχνιδιού.

ADVERTISEMENT

Άντεξε όσο έμπαιναν τα τρίποντα!

Απόντος άλλου αξιόπιστου δημιουργού στην "ερυθρόλευκη" περιφέρεια, αλλά και του Οθέλο Χάντερ που ταιριάζει καλύτερα απ' όλους τους ψηλούς στο pick'n'roll και θα έδινε επιπλέον λύση στην επίθεση, το πλάνο του Παναθηναϊκού λειτούργησε. Η ομάδα του Γιάννη Σφαιρόπουλου αναλώθηκε σε πολλά τρίποντα με αποτέλεσμα το αρχικό 6/8 στο ξεκίνημα της 2ης περιόδου, να μετατραπεί σε 6/21 (δηλαδή 0/13), μέχρι να μπουν τα δύο του Παπαπέτρου και του Σπανούλη στο τελευταίο 2λεπτο. Πρίντεζης και Λοτζέσκι κλήθηκαν - όπως και στο παιχνίδι του Κυπέλλου - να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά στην επίθεση, ενώ οι δύο νεοαποκτηθέντες Στρόουμπερι και Χάκετ, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, είναι εμφανές ότι δεν μπορούν να δώσουν παραγωγικότητα. Γενικά, οι Πειραιώτες θα πρέπει να προβληματιστούν από το σε βάρος τους επιμέρους 50-25, από τη λήξη της πρώτης περιόδου (17-32 στο 9') μέχρι και το 37', όταν το “τριφύλλι” ξέφυγε με +10 (67-57).

Ανέτοιμος και ο ΠΑΟ!

Από την άλλη πλευρά, ούτε ο νικητής Παναθηναϊκός έθελξε με την απόδοσή του. Ειδικότερα οι εφετινές προσθήκες έδειξαν ότι ακόμη χρειάζονται μαθήματα για να εμπεδώσουν τα ειδικά χαρακτηριστικά που σημαδεύουν ένα ντέρμπι, ενώ οι ψηλοί του έχουν αργά πόδια και δεν μπορούν εύκολα να ακολουθήσουν στο pick'n'roll. Ο Καλάθης έδωσε μόνο αμυντική ώθηση και είχε τραβηγμένες επιλογές στην επίθεση και η ανατροπή έγινε χάρη στην οξυδέρκεια του Διαμαντίδη (5π., 5ρ., 3ασ., 3κλ.), που χρειάστηκε να παίξει σχεδόν 33 λεπτά, στην διάθεση του Φώτση, τους κρίσιμους πόντους του Γιάνκοβιτς και στην αναπάντεχη συνεισφορά από τον Κούζμιτς. Είναι ηλίου φαεινότερο, ότι ο Σάσα Τζόρτζεβιτς χρειάζεται χρόνο για να κάνει τις σωστές προσαρμογές, να “κρύψει” κάποιες χτυπητές αδυναμίες και να δουλέψει περισσότερο με τους παίκτες του στο αμυντικό κομμάτι. Οι δύο νίκες επί του Ολυμπιακού, του δίνουν την ευκαιρία να το κάνει με ηρεμία αλλά εκτός του προβαδίσματος στην κατάκτηση του Κυπέλλου, της ψυχολογικής ευφορίας και της ικανοποίησης του κόσμου, ουσιαστικά δεν του προσφέρουν κανένα άλλο πλεονέκτημα.

Γιατί ο Ολυμπιακός δεν είναι σε μειονεκτική θέση!   

Το ίδιο ισχύει και για τους “ερυθρόλευκους” που αν εξαιρέσει κανείς την μονοδιάστατη και απογοητευτική εικόνα, που λογικά παρουσιάζουν αυτή την εποχή στην επίθεση, βρίσκονται ακριβώς στην ίδια φάση που ήταν πέρυσι τον Οκτώβριο, όταν είχαν χάσει από τον Παναθηναϊκό στο Κύπελλο και είχαν υποστεί μία ήττα-σοκ από την Κηφισιά στην 2η αγωνιστική. Φέτος, μέχρι τη ρεβάνς του ΣΕΦ (25 Ιανουαρίου) που λογικά θα κρίνει και το πλεονέκτημα της έδρας στα πλέϊ-οφ, ο Γιάννης Σφαιρόπουλος θα έχει την ευκαιρία να ενσωματώσει τον χρησιμότατο Οθέλο Χάντερ στο rotation, να “μοντάρει” την ομάδα του και να βελτιώσει την εικόνα της στην επίθεση, χωρίς να δώσει ένα επικίνδυνο ματς, μέχρι και την 9η αγωνιστική όταν και υποδέχεται την ΑΕΚ στο Φάληρο. Με δεδομένο ότι ο εφετινός ΠΑΟΚ προς το παρόν δείχνει πολύ κατώτερος από πέρυσι...


Πηγή: gazzetta.gr