Με το 1/5 του εφετινού “μαραθωνίου” στην Α1 Κατηγορία να βρίσκεται ήδη πίσω μας και με τους μόνιμους διεκδικητές του τίτλου και “αιώνιους αντιπάλους”, να περνούν εύκολα απογεύματα σε Τρίπολη και Τρίκαλα αντίστοιχα, στο απολογιστικό blog της 6ης αγωνιστικής, θα αρχίσουμε από την ΑΕΚ. Σε μία σεζόν που “μπήκε” με μεγαλύτερες αξιώσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη για τους “κιτρινόμαυρους”, η εκτέλεση του σχεδιασμού και η αμεσότητα των διορθωτικών κινήσεων που έχουν γίνει έως τώρα, σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα, δείχνουν ότι η “Ένωση” όχι απλά βαδίζει σε καλό δρόμο, αλλά ότι είναι σε θέση να ανταποκριθεί στο όραμα της νέας και φιλόδοξης διοίκησης της και τις προσδοκίες απαιτητικών φιλάθλων της.

Ρίχνοντας μία ματιά στο πρόγραμμα της “βασίλισσας” από το ξεκίνημα του πρωταθλήματος, δεν είναι δύσκολο να διαπιστώσει κανείς, ότι η ομάδα του Ντράγκαν Σάκοτα είχε να αντιμετωπίσει βατούς αντιπάλους στις πρώτες οκτώ αγωνιστικές. Γι' αυτό και από την ημέρα της κλήρωσης, οι άνθρωποί της, δεν δίσταζαν να εκφράζουν ανοιχτά την πεποίθηση ότι o “δικέφαλος”, έχει τα φόντα να πάει αήττητος στο ΣΕΦ για την κόντρα με τον Ολυμπιακό, στο πλαίσιο της 9ης αγωνιστικής. Το συγκεκριμένο “σενάριο”, μετά την δύσκολη νίκη (84-78) επί του Απόλλωνα Πάτρας, πλέον, δεν μοιάζει καθόλου ανέφικτο καθώς οι “κιτρινόμαυροι” βρίσκονται αισίως στο 6-0 και οι μάχες που ακολουθούν, με Κηφισιά (τυπικά εκτός) και με Άρη στο ΟΑΚΑ, θα κρίνουν αν μπορεί να “κατακτήσουν” τον πρώτο μικρό στόχο της χρονιάς...

Παρ’ όλα αυτά, επειδή η ΑΕΚ μέχρις στιγμής έχει διαγράψει μία εντελώς αψεγάδιαστη πορεία, αυτό δεν σημαίνει το συγκεκριμένο επίτευγμα ήταν εύκολο! Για μία νέα ομάδα, που μετράει τέσσερις τραυματισμούς από την έναρξη της χρονιάς (Κάρτερ, Σάκοτα, Κατσίβελης και Σαρικόπουλος) και πρόσθεσε τρεις νέους παίκτες μετά την προετοιμασία, για μία νέα ομάδα που ακόμη δεν έχει χτίσει τον χαρακτήρα της (φυσιολογικό) και δεν είναι συνηθισμένη (όπως ο Ολυμπιακός και ο Παναθηναϊκός) να “σηκώνει δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη” και εβδομάδα παρά εβδομάδα, να αντιμετωπίζει και την κόπωση της περιπλάνησης στην Ευρώπη για τις ανάγκες του Eurocup, το "βάρος" που έχει ήδη επωμιστεί με επιτυχία, μόνο αμελητέο δεν είναι. Τα καλά νέα είναι ότι απέναντι σ' έναν ανεβασμένο αντίπαλο που την προηγούμενη εβδομάδα “κόντραρε στα ίσα” τον Παναθηναϊκό και που είχε 13/27 τρίποντα εκτός έδρας, η “Ένωση” έπαιξε όσο χρειαζόταν για να "βάλει στο σακούλι της" την 6η σερί νίκη της, που την διατήρησε στην κορυφή της βαθμολογίας.

Tα ακόμη καλύτερα είναι, ότι ο μεγαλομέτοχος της “κιτρινόμαυρης” ΚΑΕ, δεν φείδεται χρημάτων για να στηρίξει ακόμη περισσότερο την εφετινή προσπάθεια, επιβραβεύοντας το ελπιδοφόρο ξεκίνημα. Την περασμένη Δευτέρα (09/11), o Μάκης Αγγελόπουλος ενίσχυσε τη ρακέτα με τον πολύπειρο Δημήτρη Μαυροειδή και οκτώ μέρες αργότερα, ήρθε η συμφωνία με έναν Αμερικανό point-guard (Μάλκολμ Αρμστεντ), που είχε αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις με την ρωσική Αφτοντόρ Σάρατοφ, αυξάνοντας τις λύσεις της ομάδας στην περιφέρεια. Τα τέσσερα επόμενα ματς σε Basket League και Eurocup (Κράσνι Οκτιάμπρ εκτός και Γαλατασαράϊ εντός) θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό πόσο ψηλότερα μπορεί να ανέβει ο πήχης και πόσα περισσότερα “κιλά” μπορούν να “αντέξουν” οι ώμοι των παικτών του Ντράγκαν Σάκοτα.

Ψηλός, κοντός ή κι από τα δύο για τον ΠΑΟ;

Αν δεν είχε προηγηθεί η “αιχμαλωσία” (91-56) της Ζαλγκίρις στο ΟΑΚΑ και μακράν η κορυφαία εφετινή εμφάνιση του “τριφυλλιού”, ίσως ο Τζόρτζεβιτς να είχε κάποια μικρά παράπονα (αμυντικές συνεργασίες) από τη – σε ρυθμούς “ρελαντί” – αγωνιστική παρουσία των παικτών του στην Τρίπολη κόντρα στον Αρκαδικό. Ο Παναθηναϊκός δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα, αλλά η μορφή του αγώνα (78-61) δεν υποδήλωσε ένα κυριαρχικό πέρασμα απέναντι στους νεοφώτιστους, που έχουν την χειρότερη επίθεση του πρωταθλήματος (μ.ο. 61,0), είναι τελευταίοι στα ριμπάουντ και μετά την Κηφισιά (μ.ο. 16,1), κάνουν τα περισσότερα λάθη. Δεν υπάρχει κανένας λόγος γκρίνιας, όμως, για ένα ματς που εκτός της νίκης, μοναδικό “πράσινο” κέρδος ήταν η εξαιρετική παρουσία του Παπαγιάννη (9π., 1ρ. & 1κοψ. σε 6’). Εκτός κι αν θεωρείτε σπουδαία επίδοση τους 21 πόντους του Ραντούλιτσα (με 7/7 βολ. & 7/9 διπ.) κόντρα σε Λαμπρόπουλο και Καββαδά... Ο αλώβητος επί ελληνικού εδάφους, “Σάλε”, έχει σοβαρότερα προβλήματα να λύσει. Από τη ρεβάνς κόντρα στην υπολογίσιμη Λοκομοτίβ Κούμπαν του Μπαρτζώκα και τη σταδιακή ενσωμάτωση του Παππά στο rotation, μέχρι το να αποφασίσει αν η ομάδα του χρειάζεται αθλητικό “τεσσαροπεντάρι” ή έναν ακόμη point-guard... Ή και τους δύο! Καλά ξεμπερδέματα...

Το “ρολάρισμα” των καινούριων, εξοικονομεί χρόνο για τον “αντι-Γιανγκ”!

Η εμφάνιση του Ολυμπιακού στα τελευταία 10 λεπτά και η νέα βελτιωμένη έκδοση του “refuse to lose” χαρακτήρα που έχει εδραιωθεί στα σωθικά της ομάδας και οδήγησε σε μία ακόμη εντυπωσιακή ανατροπή κόντρα στην Εφές Αναντολού, έδειξε ότι το εφετινό project που σχεδίασε ο Γιάννης Σφαιρόπουλος έχει ισχυρά θεμέλια. Αν έλειπε και ο σοβαρός τραυματισμός του Πάτρικ Γιανγκ, που θα χάσει όλη τη χρόνια λόγω ρήξης στον πρόσθιο χιαστό, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι το χτίσιμο των “ερυθρολεύκων” εξελίσσεται με εξαιρετικούς οιωνούς, από τη στιγμή που η ομάδα αρχίζει να παίρνει σημαντικές ευρωπαϊκές νίκες, χωρίς ο Σπανούλης να είναι εντυπωσιακός ή απλά καλός (φυσιολογικό), χωρίς κάποιος άλλος παίκτης του να παίζει στα όρια του (με εξαίρεση ίσως τον Πρίντεζη) και γενικά χωρίς οι Πειραιώτες, να έχουν αποκτήσει πλήρως την αγωνιστική ταυτότητα που θέλει ο προπονητής τους. Παρ’ όλα αυτά, παίζουν αρκετά καλά για την εποχή και είναι η ομάδα που ξεχωρίζει στις περισσότερες ομαδικές στατιστικές κατηγορίες στην Basket League. Πρώτοι σε άμυνα (μ.ο. 64,3π.) κι επίθεση (μ.ο. 91,1π.), σε ριμπάουντ (μ.ο. 38,5), ασίστ (μ.ο. 23,1) και μπλοκ (μ.ο. 3,6) και πιο εύστοχοι στα δίποντα (64,3%), οι πρωταθλητές (Μιλουτίνοφ 11π. & 8ρ., Στρόουμπερι 11π. & 6ρ.) πέρασαν σαν “αέρας” (89-69) από την θεωρητικά πιο δύσκολη επαρχιακή έδρα των Τρικάλων, παίζοντας ουσιαστικά χωρίς τα 3/5 της πεντάδας τους (Σπανούλης, Γιανγκ, ενώ ο Πρίντεζης έπαιξε μόλις 4 λεπτά λόγω ενοχλήσεων στη μέση)...

Η “τριάδα” του... 4-2!

Μετά από ένα σπάνιο κι εντυπωσιακό 3/3 μακριά από την Αμαλιάδα, η συνολική αγωνιστική εικόνα της ομάδας του Χάρη Μαρκόπουλου, μαρτυρούσε ότι η πρώτη εντός έδρας νίκη ήταν θέμα χρόνου. Δεν ήρθε παρά τη μεγάλη προσπάθεια κόντρα στην ΑΕΚ, αλλά τελικά, έμελλε να έρθει απέναντι στον εξίσου δυνατό και ποιοτικό Άρη της εφετινής σεζόν. Οι “κιτρινόμαυροι” της Θεσσαλονίκης, τη γλίτωσαν στο Λαύριο και δις στο “Nick Galis Hall” από Στεάουα και Τρίκαλα και εν τέλει “πλήρωσαν” την κούραση των ταξιδιών για το Eurocup και των δύο αγώνων την εβδομάδα, στην μικρή πόλη της Ηλείας. Ο Κόροιβος πήρε 52 από τους 69 πόντους του από τους αποτελεσματικούς Αμερικάνους του (Ντ. Ντέϊβις 21π., 5ρ. & 4κλ.) και ολοκλήρωσε μία ανατροπή. που έφερε τα πάνω κάτω στο παιχνίδι στο τελευταίο πεντάλεπτο. Το 51-63 του 35ου λεπτού, από ένα σερί 16-2, έγινε 67-65 στη λήξη του αγώνα κι ανέβασε τους Πελοποννήσιους στην 3η θέση της βαθμολογίας (4-2). Η ομάδα του Δημήτρη Πρίφτη (4-2). από το 44,8% στα τρίποντα (13/29) στον αγώνα με την Μπάνβιτ, έπεσε στο 7,6% (1/13!) της Αμαλιάδας και παρ’ όλα αυτά έχασε στο τσακ!

Η μεθοδική δουλειά που γίνεται στην Κηφισιά (4-2) σε όλους τους τομείς (διαχείριση υλικού, σωστή μελέτη της αγοράς, αποτελεσματικές επιλογές και εξαιρετική προετοιμασία των αγώνων), “επέτρεψαν” στον Ηλία Παπαθεοδώρου να χάσει έναν υπερπολύτιμο παίκτη (Μαυροειδής) με διψήφιο μέσο όρο σε πόντους (14,2) και ριμπάουντ (10,2) και να κάνει το 3/3 μακριά από το “Zηρίνειο”, με κορυφαίο τον αντικαταστάτη του! Στην επανεμφάνισή του στο ελληνικό πρωτάθλημα, ο άρτι αφιχθείς από την Ελβετία, Ανδρέας Γλυνιαδάκης (18π., 5ρ. με 8/9 σουτ σε 21’) έκανε την διαφορά στο κλειστό της Καλαμίτσας. Μαζί με τον εντυπωσιακό Κασελάκη (16π., 9ρ., 4ασ. & 2κλ.), βοήθησε την ομάδα των βορείων προαστίων να νικήσει στην παράταση (77-72), κόντρα σε έναν αντίπαλο που έπαιζε τα ρέστα του, παρ΄ότι είχε 57,1% στις βολές (16/28) και 25,9% στα τρίποντα (7/27).

“Κολοσσός” στην ισορροπία!

H ομάδα του Άρη Λυκογιάννη έχει ίσως τα πιο ισορροπημένα αποτελέσματα στην Α1 Κατηγορία μετα την πρώτη τριάδα της βαθμολογίας. Μετράει δύο εύκολες νίκες σε ισάριθμα παιχνίδια στη Ρόδο, βρίσκεται στο 3-3, έχοντας “βγάλει” τα εκτός έδρας “αγκάθια” σε ΣΕΦ και ΟΑΚΑ (με ΠΑΟ) και αν είχε εκμεταλλευτεί τα “δώρα” του ΠΑΟΚ στο τελευταίο πεντάλεπτο, τώρα θα είχε “αλώσει” το κλειστό της Πυλαίας και της Περιβόλας και θα είχε κάνει το καλύτερο ξεκίνημα της ιστορίας της στην Basket League. O “δικέφαλος του Βορρά” είχε πολύ κακές επιλογές στην επίθεση (4/26 τριπ.) ιδίως από το 35’ και μετά και παρ’ ότι ο Κολοσσός ήλεγξε τα ριμπάουντ (43-36), ήταν άστοχος σε δίποντα (40,5%) και βολές (61,5%) και με τον Λαρεντζάκη (7π., 4ρ. & 4λ. με 2/9 σουτ) να κάνει το πρώτο του κακό παιχνίδι, έχασε μεγάλη ευκαιρία (59-64).

Από το... μείον (69) του ΣΕΦ, στο συν (69-67) ένα για παραμονή!

Απο μόνη της η ολική επαναφορά του Λαυρίου (2-4), που από τη βαριά και ταπεινωτική ήττα (108-39) από τον Ολυμπιακό, βρήκε το σθένος και τις δυνάμεις να “γυρίσει” το ματς με το Ρέθυμνο από το -8 και να πετύχει την 2η νίκη τους (69-67) στο πρωτάθλημα, ισοδυναμεί με... άθλο! Πρόκειται για ένα αποτέλεσμα, που από πολύ νωρίς, δίνει στους νεοφώτισους ένα μικρό προβάδισμα στην μάχη της σωτηρίας. Σημειώστε ότι μιλάμε για μία ομάδα που έχει το χειρότερο ποσοστό ευστοχίας στα δίποντα (42,8%), έχει τη χαμηλότερη αναλογία στο κλάσμα ασίστ/λάθη (66/92) και που έμαθε μόλις στις αρχές Σεπτεμβρίου ότι θα συμμετάσχει στην Α1 Κατηγορία. Μπράβο στον “rookie” coach, Χρήστο Σερέλη για το μαχητικό πνεύμα που έχει εμφυσήσει στους παίκτες του, που έχουν κερδίσει ή χάσει στις λεπτομέρειες τα πέντα από τα πρώτα έξι ματς στο πρωτάθλημα. Δεν είναι τυχαία δεύτεροι στα κλεψίματα (49), πίσω μόνο από τον Παναθηναϊκό (53)!

Βίοι αντίθετοι για ΠΑΟΚ και Τρίκαλα

Έχοντας τα λιγότερα λάθη στο πρωτάθλημα κι επιτέλους έναν βαρύ σέντερ που όταν θέλει, μπορεί και ξέρει να κάνει τη διαφορά μέσα στη ρακέτα (ειδικότερα στο ελληνικό πρωτάθλημα), ο ΠΑΟΚ “έτρεξε” ένα νικηφόρο σερί τριών αγώνων σε Ελλάδα και Ευρώπη και μετά το 2/2 με Ρέθυμνο εκτός και Κολοσσό εντός (64-59), μπορεί να πάει με ψυχολογία στην Ουγγαρία για να διεκδικήσει το “διπλό”, που θα τον βάλει για τα καλά στο “κόλπο” της πρόκρισης στους “32” του Eurocup. Παρά την συνολικά κακή απόδοση, η πληθωρική εμφάνιση των Σχορτσανίτη (17π., 6ρ., 3ασ. & 2κλ.) και Βασιλειάδη (17π., 8ρ. & 2ασ.), έφτανε για τη νίκη και αν ο “δικέφαλος του Βορρά” νικήσει και την Σζολνόκ, τότε θα κατέβει στην Αθήνα με καλή ψυχολογία και χωρίς άγχος για το ματς της ερχόμενης Δευτέρας (23/11, 18.00), στο ΟΑΚΑ με αντίπαλο τον “εξάστερο”.

Μετά την μαχητική εμφάνιση της προηγούμενης εβδομάδας κόντρα στον Άρη, ο Κώστας Φλεβαράκης κρατάει την αντίδραση των παικτών του στην 4η περίοδο του διαδικαστικού εντός έδρας αγώνα με τον Ολυμπιακό (69-89) και μπαίνει στην τελική ευθεία μία δυάδας αγώνων (με Ρέθυμνο εκτός και Κολοσσό εντός), που θα κρίνουν εν πολλοίς τη συνέχεια της θεσσαλικής ομάδας, που είναι η 2η χειρότερη του πρωταθλήματος σε ασίστ (72) και λάθη και κόντρα στους "ερυθρόλευκους" είχε πολύ χαμηλά ποσοστά ευστοχίας (41,8% στα δίπ. & 21,4% στα τριπ.) για εντός έδρας αγώνα. Ο Βρετανός Σοκό (μ.ο. 16,3π., 8,1ρ. & 1,0κοψ.) και ο Αμερικανός Κόντζερ (μ.ο. 16,1π. & 1,8κλ.), αποτελούν δύο παίκτες που μπορούν να δώσουν πολύτιμες λύσεις, αν αξιοποιηθούν ακόμη καλύτερα...

Τα... limit-ups and downs της “ουράς”!

Για 3η σερί εβδομάδα, ανεξαρτήτως αποτελέσματος (μία νίκη και δύο ήττες), ο Απόλλων (1-5) κερδίζει τις εντυπώσεις και το credit πάει στο νεοφερμένο προπονητή του, Κώστα Μέξα, που εντόπισε αμέσως τα πλεονεκτήματα της ομάδας του και προσάρμοσε ανάλογα το παιχνίδι της στην επίθεση. Οι Πατρινοί (Τ. Μέϊγιερ 20π., 5ρ. 2κλ. με 4/6 τριπ.) πάλεψαν με το σπαθί τους το ματς με την ΑΕΚ (78-84) στο ΟΑΚΑ, ήταν κοντά στο σκορ σε όλη τη διάρκεια του κι έδειξαν ότι βρίσκονται σε εξαιρετικό ρυθμό. Παρ' ότι υστερούν αισθητά στα ριμπάουντ (13οι με μ.ο. 27,1), σουτάρουν πιο εύστοχα (40,8%) και σκοράρουν τα περισσότερα τρίποντα (65) απ' όλες τις ομάδες στην Α1, τρέχουν στο ανοιχτό γήπεδο και αν βελτιώσουν την επιθετική και αμυντική εικόνα τους μέσα στο ζωγραφιστό, προβλέπω ότι δύσκολα θα κινδυνεύσουν.

Αρκετά συμπαθητική εικόνα κόντρα στον Παναθηναϊκό (61-78), παρουσίασε ο Αρκαδικός (1-5) που με τον Καββαδά να ενισχύει τη front-line της ομάδας (Νοουτίνεν 17π., 5ρ. με 3/5 τριπ.), έδειξε ομάδα που έχει αρχές, μάχεται και μέχρι στιγμής δεν έχει αποτέλεσμα εκτός προγράμματος. Αντίθετα, εξαιρετικά δυσοίωνη δείχνει η μέχρι στιγμής εικόνα που παρουσιάζουν το Ρέθυμνο (1-5) και η Καβάλα (1-5), που μπήκαν με το δεξί στη χρονιά με εντός έδρας νίκες κι έκτοτε αμφότεροι μετρούν ένα αποκαρδιωτικό 0/5!

Ελαφρώς λιγότερο ανησυχητικά είναι τα πράγματα για την ομάδα του Θανάση Σκουρτόπουλου, που δεν έχει μη αναμενόμενη ήττα στην Κρήτη (έχασε από ΠΑΟ και ΠΑΟΚ), αλλά έχει τρεις σερί ήττες μακριά από την Μεγαλόνησο, εκ των οποίων οι δύο από τους νεοφώτιστους Λαύριο και Αρκαδικό. Το πρόβλημα για τους Κρητικούς είναι πλέον και ψυχολογικό, πέρα από το ότι η ομάδα φαίνεται να μην έχει καμία φρεσκάδα. Το εντός έδρας ματς του ερχόμενου Σαββάτου (21/11, 17.00) με τα Τρίκαλα είναι κάτι περισσότερο από τελικός!

Τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα για την ομάδα του Γιάννη Τζήμα, που έχει ήδη υποστεί τρεις εντός έδρας ήττες με αντιπάλους που έπρεπε να κερδίσει (Κόροιβος, Απόλλων Πάτρας και Κηφισιά) κι έχει κερδίσει μόνο το Λαύριο κι αυτό με +2, χάρη σε τρίποντο στη λήξη! Με μοναδικό σταθερά καλό σε απόδοση τον Βούλγαρο Κοστόφ (13π. & 13ρ.), η ομάδα της Ανατολικής Μακεδονίας, δεν θα μπορούσε να περιμένει περισσότερα κόντρα στην Κηφισιά, σουτάροντας με τόσο αποκαρδιωτικά ποσοστά ευστοχίας (22/34 βολ., 38% στα διπ. & 18,2% στα τριπ.) και πλέον δικαίως θεωρείται το πρώτο φαβορί για να επιστρέψει στην Α2 Κατηγορία.

(Y.Γ.1): Τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του Ζαχαρία Πιπερίδη, που έφυγε τόσο πρόωρα από κοντά μας! Το διακεκριμένο ανώτατο στέλεχος του ομίλου του OTE και Chief Operating Officer της εταιρίας, ήταν αγνός φίλος του αθλητισμού και της ΑΕΚ και άνθρωπος με σπάνια ποιότητα, κατάρτιση και μεγάλο όραμα για τις τηλεπικοινωνίες και την αθλητική τηλεοπτική αγορά. Τον είχα γνωρίσει πολύ λίγο, αλλά αρκετά για να καταλάβω πόσο φτωχότερο είναι το αθλητικό επιχειρείν στην Ελλάδα, μετά τον ξαφνικό και αδόκητο χαμό του...

(Υ.Γ.2): Κουίζ: Ποια ελληνική ομάδα είναι η μοναδική αήττητη στην Ευρώπη, μετρώντας 12 συνεχόμενες νίκες (7-0 στο πρωτάθλημα και 5-0 στο Κύπελλο);

Πηγή: gazzetta.gr