Για λόγους ανωτέρας (ιστορικής) βίας, ο Γουίλιαμ Σαίξπηρ και ο Πάμπλο Πικάσο δεν θα μπορούσαν να συναντηθούν ποτέ στις κανονικές ζωές τους, αλλά ας όψεται ο Ολυμπιακός που τους έφερε δίπλα δίπλα!
Στην πρεμιέρα του Top-16 της Ευρωλίγκας, οι «ερυθρόλευκοι» εκπόρθησαν τη Μάλαγα σε μια βραδιά που είχε έντονα καλλιτεχνικά στοιχεία: στη γενέτειρα του Πάμπλο Πικάσο που, μεταξύ άλλων, έχει ζωγραφίσει με τον δικό του ιδιάζοντα τρόπο τη «γυναίκα που κλαίει», ο μεν Βασίλης Σπανούλης ήταν ο άνδρας ο οποίος γελούσε και κερνούσε (ένεκα της ονομαστικής εορτής του) με γαλαντομία ασίστ και τρίποντα, ο δε Οθέλο Χάντερ έδωσε ρέστα στο φερώνυμο έργο του Σαίξπηρ...
Απλώς, κατά παράφραση του τίτλου της περίφημης τραγωδίας του Αγγλου δραματουργού, ο εκ Λιβερίας ορμώμενος σέντερ ήταν «ο μαύρος (όχι της Βενετίας), αλλά του Πειραιά», όσο για τη Δυσδαιμόνα, ας πάει να... κουρεύεται μαζί με τον Ιάγο!
Βεβαίως, πέρα από την καλλιτεχνική επικάλυψή της, η νίκη του Ολυμπιακού έχει μια καθαρά μπασκετική διάσταση: απέναντι στην πρωτοπόρο του ισπανικού πρωταθλήματος, που μάλιστα προερχόταν από τον θρίαμβο (της Τρίτης) επί της Ρεάλ, οι «ερυθρόλευκοι» όχι μονάχα δεν κιότεψαν, αλλά, με το διαβασμένο παιχνίδι και την αποφασιστικότητά τους, την αιχμαλώτισαν και την ανάγκασαν να παίξει στο δικό τους στιλ...
Με όχημα την πιεστική και πολύ αποτελεσματική άμυνα (με αλλαγές στα σκριν), ο Ολυμπιακός επέβαλε τον ρυθμό του, κράτησε αλώβητα σε αιφνιδιασμούς τα μετόπισθέν του και ανάγκασε την Ουνικάχα να παρουσιαστεί πάμπτωχη στην επίθεση, να ευστοχήσει μόλις σε 16 σουτ εντός παιδιάς και να σκοράρει ως επί το πλείστον με ελεύθερες βολές (26/36)!
Παρά το γεγονός ότι και η δική του επιθετική λειτουργία δεν έθελξε και, συν τοις άλλοις, μπήκε πάλι στο τριπάκι των τριπόντων (με 32 προσπάθειες έναντι 31 διπόντων), ο Ολυμπιακός φρόντισε τουλάχιστον να βάλει όλα τα μεγάλα και κρίσιμα σουτ. Παράλληλα, οι γρήγορες επιστροφές, οι καλές προσωπικές φάσεις και η αλληλοκάλυψη στην άμυνα του επέτρεψαν να ξεπεράσει ανώδυνα τις απειλητικές διαθέσεις των γηπεδούχων και να κρατήσει το σκορ στο επίπεδο που τον βόλευε.
Ο Ολυμπιακός εμφανίστηκε σοβαρός, ψύχραιμος, ήρεμος, ώριμος και απαλλαγμένος από αυτοκτονικά σύνδρομα, που θα μπορούσαν να του κοστίσουν ακριβά και να χαντακώσουν την προσπάθειά του. Οι τρις πρωταθλητές Ευρώπης «πάτησαν» πάνω στον δημιουργικό οίστρο του Σπανούλη (10 ασίστ), ο οποίος σε μια υποτονική (από πλευράς εκτέλεσης) βραδιά «μπουμπούνισε» τρία μεγάλα τρίποντα, ενώ έδρεψαν τους καρπούς της μεγαλειώδους εμφάνισης του Χάντερ, που πέτυχε 18 πόντους (με 9/10 σουτ), κατέβασε επτά ριμπάουντ και ανάγκασε τον Ντάνστον να κάθεται στον πάγκο, να τον... χαζεύει και να τον χειροκροτεί με όλη του την καρδιά!
Οι απάνθρωποι Ισπανοί και η σιέστα των Ελλήνων
Δεν θέλω καν να το διανοηθώ, αλλά (υποκύπτω στον πειρασμό και) αναρωτιέμαι τι κακός χαμός θα γινόταν στην Ελλάδα, εάν κι εφόσον ο ΕΣΑΚΕ είχε το... θράσος να ορίσει αγώνες του πρωταθλήματος την προπαραμονή της Πρωτοχρονιάς και μάλιστα 72 ώρες πριν από την έναρξη του TOP 16 της Ευρωλίγκας!
Ευτυχώς για το ειρηνικό κλίμα των ημερών και δυστυχώς για τη σημασία που πρέπει να έχει η εθνική λίγκα μιας χώρας, ο ΕΣΑΚΕ δεν το αποτόλμησε, σε αντίθεση με τους Ισπανούς, που τηρούν απαρεγκλίτως την (ελληνική) παροιμία, «αν είσαι και παπάς, με την αράδα σου θα πας»...
Εκεί λοιπόν, είτε είσαι απλός παπάς είτε... Πάπας (ελέω ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας), θα ακολουθήσεις αγόγγυστα το καλεντάρι, θα παίξεις όποτε αυτό ορίζει, χωρίς αναβολές λόγω εορτών ή κρίσιμων αγώνων της Ευρωλίγκας και δεν θα βγάλεις κιχ.
Οι τέσσερις πρεσβευτές της Ισπανίας στην Ευρωλίγκα αγωνίστηκαν την Τρίτη το βράδυ στο πλαίσιο της 14ης αγωνιστικής της λίγκας ACB (με την Ουνικάχα Μάλαγα και τη Ρεάλ Μαδρίτης μάλιστα να αναμετρώνται στο ντέρμπι κορυφής), έπαιξαν χθες το βράδυ στην πρεμιέρα του TOP 16 και -σαν να μη συμβαίνει τίποτε- θα ξαναβρεθούν στο γήπεδο αύριο για τα ματς της 15ης ημέρας του πρωταθλήματος!
Αυτά συμβαίνουν σε... απάνθρωπες χώρες, όπως η Ισπανία, ενώ στην Ελλάδα που έχει κάνει τρόπο ζωής την καλοπέραση και τη σιέστα, με εξαίρεση τον ΠΑΟΚ και τον Παναθηναϊκό, για τις υπόλοιπες ομάδες το ραχάτι στην Basket League (καλά) κρατεί δυο εβδομάδες!
O Νέλσον και τα τρυγόνια του «πράσινου» σμπάρου!
Κάθε φορά που ακούω κάποιον να παραπονιέται ή να γκρινιάζει για μια νίκη, μου θυμίζει εκείνον που του χάριζαν έναν γάιδαρο κι αυτός, λέει, τον κοίταζε στα δόντια!
Εχει βεβαίως εξαιρέσεις αυτός ο κανόνας, αλλά η νίκη του Παναθηναϊκού επί της Μακαμπί δεν εμπίπτει σε αυτήν την κατηγορία, καθότι την Τρίτη πέτυχε με έναν σμπάρο τρία τρυγόνια: επέζησε ενός δύσκολου αγώνα, ο οποίος μάλιστα είχε στοιχεία θρίλερ, κράτησε αλώβητη την έδρα του και ανέδειξε στοιχεία του χαρακτήρα του και αγωνιστικές αρετές που θα του φανούν πολύ χρήσιμες στη μακρά και δύσκολη συνέχεια του ΤΟP 16. Σε αυτά τα οφέλη συμπεριλαμβάνεται ασφαλώς η πολλά υποσχόμενη εμφάνιση του ΝτεΜάρκους Νέλσον, η ποιότητα του οποίου δικαιολογεί την τετράμηνη υπομονή και την προσμονή των «πρασίνων».
Πηγή: Goal
Super League
Premier League
Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων
Champions League
Europa League
UEFA Conference League
Bundesliga
Serie A
La Liga
Ligue 1
Superleague 2
Κύπελλο Ελλάδας
Euroleague
Basket League
NBA
Eurocup
Basketball Champions League
Volley
Tennis
Πόλο
Στίβος
Αυτοκίνητο