Οι μεταγραφικές κινήσεις του Ολυμπιακού με τους Μοντέρο και Μακιντάιρ έχουν ανεβάσει το επίπεδο του ρόστερ, αλλά ταυτόχρονα έχουν ανοίξει ένα ευαίσθητο εσωτερικό μέτωπο, τις οικονομικές ισορροπίες στα αποδυτήρια.

Μετά τον Τάιλερ Ντόρσεϊ, ο οποίος φέρεται να έχει στείλει εμμέσως μήνυμα για αναπροσαρμογή, στο κάδρο μπαίνει πλέον και ο Τόμας Ουόκαπ. Ο Αμερικανός γκαρντ με ελληνικό διαβατήριο, ένας από τους παίκτες που ταυτίστηκαν όσο λίγοι με το αγωνιστικό οικοδόμημα του Ολυμπιακού τα τελευταία χρόνια, άφησε σαφείς αιχμές για τον τρόπο με τον οποίο αξιολογείται οικονομικά από τον σύλλογο.

Η αφορμή ήρθε μέσα από συνέντευξή του στο Eurohoops και στον Γιώργο Αδαμόπουλο. Στην τελευταία ερώτηση, όταν ρωτήθηκε αν θα ήθελε να ολοκληρώσει την καριέρα του στον Ολυμπιακό, ο Ουόκαπ δεν έδωσε την απάντηση που ίσως περίμεναν πολλοί.

Μήνυμα Ουόκαπ! Ζητά σεβασμό και δείχνει το συμβόλαιό του

«Δεν θα το έλεγα αυτό. Θέλω να πω μας αρέσει εδώ, αλλά πρέπει πάντα να πηγαίνεις εκεί που σε σέβονται. Αυτό είναι το πιο σημαντικό, το να σε σέβονται και να σε εκτιμούν. Σίγουρα μας αρέσει πολύ εδώ αλλά το να κερδίζεις τον σεβασμό από τον σύλλογο έχει να κάνει με το πώς σε εκτιμούν και σε πληρώνουν. Οπότε ναι, μας αρέσει εδώ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η δήλωση αυτή δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη. Ο Ουόκαπ έχει συμβόλαιο για ακόμη μία σεζόν, με δικαίωμα ανανέωσης από την ομάδα, ωστόσο με τα λόγια του έστειλε καθαρό μήνυμα προς τη διοίκηση. Με απλά λόγια, αν ο Ολυμπιακός θέλει να τον κρατήσει μακροπρόθεσμα, θα πρέπει να το δείξει και οικονομικά.

Το θέμα γίνεται ακόμη πιο σύνθετο εξαιτίας των νέων δεδομένων που έχουν δημιουργηθεί στο ρόστερ. Η ανανέωση του Εβάν Φουρνιέ, με συμβόλαιο που αποτιμάται πάνω από τα 3 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, αλλά και οι προσθήκες των Μοντέρο και Μακιντάιρ, για τους οποίους στην αγορά ακούγονται ποσά της τάξης των 2,7 και 2,5 εκατομμυρίων αντίστοιχα, έχουν αλλάξει πλήρως την οικονομική κλίμακα.

Την ίδια ώρα, ο Ουόκαπ φέρεται να αμείβεται με λιγότερο από 1,2 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο Ντόρσεϊ βρίσκεται περίπου στο 1,8. Η απόσταση είναι μεγάλη και λογικό είναι να προκαλεί συζητήσεις στο εσωτερικό της ομάδας.

Μήνυμα Ουόκαπ! Ζητά σεβασμό και δείχνει το συμβόλαιό του

Ο Ουόκαπ δεν είναι ένας απλός ρολίστας. Είναι ο παίκτης που ο Ολυμπιακός ανέδειξε, ελληνοποίησε και αξιοποίησε στο έπακρο μέσα από το σύστημα του Γιώργου Μπαρτζώκα. Με την άμυνά του, την πίεση στην μπάλα, την ένταση, την οργάνωση και τη δυνατότητα να λειτουργεί ως προέκταση του προπονητή στο παρκέ, εξελίχθηκε σε βασικό γρανάζι των Πειραιωτών.

Ακριβώς γι’ αυτό η τοποθέτησή του έχει βάρος. Δεν προέρχεται από έναν παίκτη που βρίσκεται στην άκρη του πάγκου, αλλά από έναν από τους πιο πιστούς «στρατιώτες» του Ολυμπιακού. Έναν παίκτη που τα τελευταία χρόνια υπηρέτησε το πλάνο της ομάδας χωρίς θόρυβο, βάζοντας πολλές φορές το σύνολο πάνω από την προσωπική προβολή.

Το πρόβλημα για τους αδελφούς Αγγελόπουλους είναι ότι ο φετινός μεταγραφικός χορός εκατομμυρίων αλλάζει τις απαιτήσεις. Όταν μπαίνουν στο ρόστερ παίκτες με πολύ υψηλότερες αποδοχές, οι παλιοί και κομβικοί παίκτες αρχίζουν φυσιολογικά να αναρωτιούνται πού ακριβώς τοποθετούνται στην ιεραρχία.

Η υπόθεση δεν είναι απλή. Ο Ολυμπιακός θέλει να παραμείνει στην κορυφή της EuroLeague, να έχει βάθος, ποιότητα και παίκτες πρώτης γραμμής. Για να το πετύχει, πρέπει να πληρώσει. Όμως κάθε μεγάλη επένδυση σε νέες προσθήκες επηρεάζει και τους ήδη υπάρχοντες παίκτες, ειδικά όσους θεωρούν ότι έχουν σηκώσει μεγάλο βάρος τα προηγούμενα χρόνια.

Ο Ουόκαπ, με τη δήλωσή του, δεν άνοιξε ευθεία σύγκρουση. Δεν είπε ότι θέλει να φύγει, ούτε έθεσε δημόσια τελεσίγραφο. Όμως η φράση «ο σεβασμός έχει να κάνει με το πώς σε εκτιμούν και σε πληρώνουν» είναι αρκετή για να καταλάβει κανείς το μήνυμα.

Πλέον, ο Ολυμπιακός καλείται να διαχειριστεί μια νέα πραγματικότητα. Οι μεταγραφές υψηλού κόστους φέρνουν ενθουσιασμό, αλλά φέρνουν και απαιτήσεις. Και όταν παίκτες όπως ο Ουόκαπ και ο Ντόρσεϊ βλέπουν την οικονομική πυραμίδα να αλλάζει, είναι λογικό να ζητούν κι εκείνοι τη δική τους αναγνώριση.

Το επόμενο διάστημα θα δείξει αν οι Πειραιώτες θα κινηθούν για να κλείσουν το θέμα πριν εξελιχθεί σε μεγαλύτερο εσωτερικό πονοκέφαλο. Γιατί αγωνιστικά ο Ολυμπιακός δείχνει να δυναμώνει. Το ζητούμενο πλέον είναι να μη χαλάσει η ισορροπία στα αποδυτήρια.

Δείτε τη συνέντευξη: