Το πρωτάθλημα είχε φυσικά διακοπεί, αλλά στις περιοχές που ήλεγχε τότε ο Δημοκρατικός Στρατός διοργανώθηκαν η «Liga del Mediterraneo» και το «Copa de le Espana Libre».

Στις διοργανώσεις αυτές, που έλαβαν χώρα στη Βαρκελώνη και στη Βαλένθια, έλαμψαν δια της… απουσίας, για διαφορετικούς όμως λόγους, η Αθλέτικ Μπιλμπάο και η Ρεάλ Μαδρίτης.

Ούσα η πιο επιτυχημένη ομάδα στα πρόσφατα προπολεμικά χρόνια, η Αθλέτικ Μπιλμπάο, απείχε επειδή η Χώρα των Βάσκων ήταν η «πρώτη γραμμή πυρός» απέναντι στα στρατεύματα του Φράνκο. Οι Βάσκοι ποδοσφαιριστές λοιπόν, είτε είχαν καταταγεί στον Δημοκρατικό Στρατό, είτε είχαν διαφύγει στην άλλη πλευρά των Πυρηναίων, τη Γαλλία.

Διαβάστε τη συνέχεια στο othersidefootball.com