Ιβάν Σαββίδης: Μπορεί να βρίσκεται στο Ροστόφ, αλλά τις επιχειρήσεις που έχει στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, τις “τρέχει” κανονικά και ετοιμάζει μάλιστα νέα επένδυση!

Όπως γράφει το Emakedonia:
Διαβάστε επίσης...
“Πλώρη για μία νέα εποχή ανάπτυξης επιχειρεί να χαράξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με το χρόνο να μετρά αντίστροφα για να πέσουν οι τελικές υπογραφές μεταξύ της κοινοπραξίας (ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ) που έχει αναλάβει τις εργασίες επέκτασης του έκτου προβλήτα και του ΟΛΘ.
Στο πλαίσιο αυτό, οι δικηγόροι των δυο πλευρών μελετούν σημείο προς σημείο τη σύμβαση, ξεψαχνίζοντας τις λεπτομέρειες με τις υπογραφές να πέφτουν το ερχόμενο διάστημα (έως τον Νοέμβριο).
Αξίζει να σημειωθεί πως οι πρόδρομες εργασίες (κόστους πέριξ των 3 εκατ. ευρώ) άρχισαν το καλοκαίρι, με το project, εφόσον πέσουν οι τελικές υπογραφές, να μπαίνει στο κυρίως πιάτο και το λιμάνι να μετρά αντίστροφα για μία από τις μεγαλύτερες παρεμβάσεις στην ιστορία του.
Πρόκειται για ένα έργο πολλαπλών προεκτάσεων που δεν αναβαθμίζει απλώς το γεωστρατηγικό, γεωπολιτικό και γεωγραφικό εκτόπισμα του λιμανιού αλλά δύναται να προσδώσει τεράστια αναπτυξιακή δυναμική στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα.
Η επένδυση που θα αγγίξει τα 200 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια, ύψους άνω των 110 εκατ. ευρώ, ενώ θετικά ανταποκρίθηκαν οι τράπεζες για την κάλυψη του υπόλοιπου απαιτούμενου ποσού με δανεισμό, λόγω της μηδενικής δανειακής επιβάρυνσης της εταιρείας και της σταθερής κερδοφορίας της.
Έπειτα από 30 χρόνια φαγούρας και στασιμότητας (οι πρώτες συζητήσεις είχαν ξεκινήσει… το 1995), το project μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης με το πλέον κρίσιμο στοίχημα από εδώ και πέρα να αφορά την πιστή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ούτως ώστε το έργο να παραδοθεί έως το 2028 (30 – 36 προβλέπεται να διαρκέσουν οι εργασίες χωρίς ωστόσο κανείς να βάζει το χέρι του στη φωτιά πως θα τηρηθεί αυτή η πρόβλεψη).
Είναι ενδεικτικό πως το έργο άρχισε να σχεδιάζεται το… 1995 κοντράροντας στα ίσια το Mετρό σε καθυστερήσεις με πλήθος παραγόντων, από την ανίκητη γραφειοκρατία έως πολιτικές και συνδικαλιστικές αντιδράσεις να μπλοκάρει την επέκταση όχι μόνο του προβλήτα αλλά και των περιορισμένων δυνατοτήτων του λιμανιού που αυτή συνεπάγεται.
Η επέκταση του έκτου προβλήτα θα αλλάξει επίπεδο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προσφέροντάς του τη δυνατότητα να προσελκύσει μεγαλύτερα πλοία, αποφέροντας παράλληλα ευρύτερα οφέλη στην τοπική οικονομία.
Θα μπορεί να προσελκύει πλοία – γίγαντες
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί ήδη το πρώτο διαμετακομιστικό λιμάνι της Ελλάδας σε συμβατικό φορτίο και ένα από τα κυριότερα λιμάνια στην Ανατολική Μεσόγειο με τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει στην διακίνηση εμπορευμάτων να ενισχύεται περαιτέρω.
Από την στιγμή που θα ξεκινήσουν οι εργασίες η ολοκλήρωση του έργου υπολογίζεται σε 30 – 36 μήνες, συνεπώς… πιάνουμε αισίως 2028, εφόσον μπουν μπουλντόζες εντός του τρέχοντος έτους.
Η επέκταση του έκτου προβλήτα θα προσφέρει την δυνατότητα στο λιμάνι να… φέρει στα νερά του πλοία – γίγαντες. Πρόκειται για ένα έργο που θα επιτρέψει στον λιμένα να αναβαθμιστεί πολλαπλώς, τριπλασιάζοντας τη χωρητικότητα σε κοντέινερ και παρέχοντας την ευχέρεια σε πλοία κύριων γραμμών χωρητικότητας έως 24.000 TEUs (εμπορευματοκιβώτια) να «πιάσουν» Θεσσαλονίκη.
Μέχρι σήμερα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορούν να αγκυροβολήσουν μόνο πλοία των λεγόμενων τροφοδοτικών γραμμών, με βύθισμα μέχρι 12 μέτρα, λόγω μικρού βάθους του λιμανιού στο δυτικό τμήμα της 6ης προβλήτας (κρηπίδωμα 26) όπου λειτουργεί ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ).
Ισχυρό γεωστρατηγικό αποτύπωμα
Με την επέκταση του έκτου προβλήτα το ελάχιστο βάθος από τη μέση στάθμη της θάλασσας θα αυξηθεί στα 17,6 μέτρα, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για την εξυπηρέτηση πλοίων μεγαλύτερου μεγέθους και την προσέλκυση κύριων γραμμών, που θα «πιάνουν» απευθείας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκη και από εδώ θα τροφοδοτούν τις χώρες της Βαλκανικής και αργότερα ενδεχομένως και της κεντρικής Ευρώπης.
Μία αναβάθμιση που καθιστά το λιμάνι παίκτη – βαρόμετρο στην ευρωπαϊκή και όχι μόνο σκακιέρα σε μία συγκυρία κάτι παραπάνω από απρόβλεπτη και κρίσιμη στο φόντο και των ραγδαίων γεωπολιτικών και γεωστρατηγικών αναταράξεων στην ευρύτερη περιοχή.
Έσοδα 280 εκατ.
Eκτιμάται πως δέκα χρόνια αφότου ολοκληρωθεί η επέκταση του έκτου προβλήτα ο μέσος όρος των εσόδων σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας πέριξ του λιμανιού θα φτάνει τα 280 εκατ. ευρώ ετησίως ενώ θα παράγεται προστιθέμενη αξία άνω των 180 εκατ. ευρώ ετησίως, συνεισφέροντας στη δημιουργία πάνω από 4.300 θέσεων εργασίας που σχετίζονται άμεσα και έμμεσα με το λιμάνι και το εξαγωγικό εμπόριο.
Πηγή: sfina.gr