Η «Νέα Τούμπα» περνά επιτέλους από τα λόγια στην πράξη, με τον Ιβάν Σαββίδη να πατά γκάζι και να δείχνει ότι δεν θέλει άλλες καθυστερήσεις στο μεγαλύτερο έργο υποδομής στην ιστορία του ΠΑΟΚ. Το πρώτο μεγάλο βήμα είναι καθαρά οικονομικό και επιχειρησιακό. Πρόκειται για την ίδρυση εταιρείας ειδικού σκοπού (SPV), μέσα από την οποία θα «τρέχουν» όλα τα χρήματα και όλη η διαχείριση του project. Και το μήνυμα που στέλνεται είναι ξεκάθαρο. Ο Σαββίδης βγαίνει μπροστά με το καλημέρα, βάζοντας 10 εκατ. ευρώ ως κεφάλαιο εκκίνησης, για να ξεμπλοκάρουν άμεσα τα πρώτα έξοδα της διαδικασίας.
Αυτά τα χρήματα δεν αφορούν «μπετά» ακόμη. Είναι το... καύσιμο για να κινηθεί ο μηχανισμός, παράβολα, διαδικαστικά, μελέτες, σχέδια, αδειοδοτήσεις, αμοιβές μηχανικών και τεχνικών συμβούλων, όλα όσα χρειάζονται για τις πρόδρομες εργασίες πριν δοθούν οι κρίσιμες άδειες για γκρέμισμα και ανέγερση. Με άλλα λόγια, η Τούμπα δεν χτίζεται με εξαγγελίες. Χτίζεται όταν κλείνεις φακέλους, βάζεις υπογραφές, ωριμάζεις έργο και οργανώνεις χρηματορροή.
Διαβάστε επίσης...
Το μεγάλο κόλπο Σαββίδη με ΜΕΤΚΑ
Και εδώ ακριβώς μπαίνει το «μεγάλο κόλπο» του Σαββίδη: η επιλογή συνεργάτη στην κατασκευαστική φάση. Γιατί, σύμφωνα με τις πληροφορίες, στο δεύτερο και πιο βαριάς κλίμακας στάδιο –εκεί που μπαίνουν τα μηχανήματα για γκρέμισμα και ξεκινάει η ανέγερση– ο ισχυρός άνδρας του ΠΑΟΚ έχει ανοίξει δίαυλο με τη ΜΕΤΚΑ, την κατασκευαστική του ομίλου του Ευάγγελου Μυτιληναίου. Μια κίνηση που δεν είναι απλώς τεχνική. Είναι στρατηγική.
Ο λόγος; Η ΜΕΤΚΑ είναι η εταιρεία που βρίσκεται μέσα στο πρότζεκτ του «Βοτανικού» – δηλαδή στο μεγαλύτερο γηπεδικό project που “τρέχει” στην Αθήνα, εκεί όπου χτίζεται το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού. Το αντικείμενο της σύμβασης «Κατασκευή νέου γηπέδου ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό» περιγράφεται ως ολοκληρωμένη εργολαβία: θεμελιώσεις, σκυροδέματα, αρχιτεκτονικός εξοπλισμός, στέγαστρο, περιμετρικό κέλυφος, πλήρεις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Ο προϋπολογισμός κατασκευής αναφέρεται στα 96,7 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, με χρηματοδότηση από ΠΔΕ και Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ ως διάρκεια υλοποίησης έχουν τεθεί 36 μήνες. Στον διαγωνισμό ως αναθέτουσα αρχή εμφανίζεται ο Δήμος Αθηναίων και ανάδοχος έχει αναδειχθεί κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΜΕΤΚΑ.
Με άλλα λόγια, μιλάμε για εταιρεία που έχει ήδη «πατήσει» σε γήπεδο νέας γενιάς, με σύνθετες απαιτήσεις (σκεπάστρα, κέλυφος, ηλεκτρομηχανολογικά, υποδομές). Και σαν να μην έφτανε αυτό, η ΜΕΤΚΑ «γράφει» και δεύτερο πολύ βαρύ χαρτί: έχει ανακηρυχθεί οριστικός ανάδοχος στον διαγωνισμό για τη στατική και λειτουργική αποκατάσταση των στεγάστρων του Κεντρικού Σταδίου και του Ποδηλατοδρομίου στο ΟΑΚΑ, με προσφορά 61,35 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, και με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης που αναφέρεται σε 14 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Πρόκειται για έργο που δεν είναι «απλή συντήρηση», αλλά παρέμβαση υψηλής ευθύνης σε εμβληματική υποδομή, με μελέτες και εργασίες για στατική επάρκεια μεταλλικών κατασκευών και αντικαταστάσεις/επισκευές κρίσιμων στοιχείων.
Η σχέδη του Ιβάν με τον Μυτιληναίο
Εδώ είναι που “κουμπώνει” το αφήγημα! Ο Σαββίδης θέλει να περάσει στη Νέα Τούμπα μια φιλοσοφία τύπου Βοτανικού — οργανωμένο μοντέλο, ισχυρός κατασκευαστής, τεχνογνωσία σε σύνθετα στάδια, καθαρή γραμμή χρηματορροών μέσα από SPV. Και υπάρχει και υπόβαθρο σχέσης. Έχει ήδη καταγραφεί συνεργασία Σαββίδη–Μυτιληναίου στο έργο του προβλήτα 6 στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, στοιχείο που –σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες– έχει χτίσει «γραμμή εμπιστοσύνης» ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Η ουσία είναι μία! Η «Νέα Τούμπα» δεν είναι απλώς ένα γηπεδικό όνειρο. Είναι ένα τεράστιο, σύνθετο έργο, με συνολικό αποτύπωμα που τοποθετείται γύρω στα 120 εκατ. ευρώ. Και όταν πας να χτίσεις κάτι τέτοιο, δεν παίζεις. Θέλεις εταιρεία με πτυχίο, στελέχη, εμπειρία σε μεγάλες υποδομές και την οικονομική πλάτη για να αντέξει τον όγκο, το ρίσκο και τα χρονικά “σκαμπανεβάσματα” ενός γηπέδου.
Γι’ αυτό και η κίνηση Σαββίδη με την SPV και τα 10 εκατ. ευρώ δεν είναι απλή «είδηση». Είναι το σήμα εκκίνησης. Και το άνοιγμα προς τη ΜΕΤΚΑ του Μυτιληναίου —την εταιρεία που έχει ρόλο και στο γήπεδο του Παναθηναϊκού, αλλά και στο μεγάλο έργο των στεγάστρων του ΟΑΚΑ— δείχνει ότι ο ισχυρός άνδρας του ΠΑΟΚ πάει να παίξει το γήπεδο σε άλλο επίπεδο: με μοντέλο μεγάλου έργου, όχι με μπαλώματα και ευχές.
Super League
Premier League
Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων
Champions League
Europa League
UEFA Conference League
Bundesliga
Serie A
La Liga
Ligue 1
Superleague 2
Κύπελλο Ελλάδας
Euroleague
Basket League
NBA
Eurocup
Basketball Champions League
Volley
Tennis
Πόλο
Στίβος
Αυτοκίνητο