Facebook Pixel Κασμίρ: Έτοιμη για λειτουργία η υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα του κόσμου
| 2023-03-27 22:05:00

Έτοιμη για λειτουργία η υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα του κόσμου

Sportdog Team
Έτοιμη για λειτουργία η υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα του κόσμου

Η πολυαναμενόμενη ψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα του κόσμου εκτείνεται στον ποταμό Τσενάμπ σε ύψος 359 μέτρων πάνω από τον ποταμό. Είναι 35 μέτρα ψηλότερη από τον Πύργο του Άιφελ του Παρισιού.

Η τοξωτή γέφυρα μεταξύ Μπακάλ και Καουρί  στην περιοχή Ρεασί του Τζαμού και Κασμίρ βρίσκεται 359 μέτρα πάνω από την κοίτη του ποταμού, σχηματίζοντας έναν κρίσιμο σύνδεσμο από την Κατρά στο Μπανιχάλ. Αποτελεί μέρος της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ουντχαμπούρ-Σριναγκάρ-Μπαραμούλα ενός ονειρεμένου έργου αξίας σχεδόν 4 δις Ευρώ.

Η γέφυρα έχει περάσει όλες τις υποχρεωτικές δοκιμές. Η σιδηροδρομική γέφυρα Τσενάμπ είναι προς το παρόν κοντά στην ολοκλήρωση, καθώς το ισχύον καθεστώς έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο έργο αξίας 157 εκατ.Ευρώ (μόνο η γέφυρα).

Οι κάτοικοι του Τζαμού και του Κασμίρ θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στη γέφυρα μετά από δύο δεκαετίες αναμονής από τότε που εγκρίθηκε το έργο το 2003, αλλά καθυστέρησε σύντομα λόγω φόβων σταθερότητας και ασφάλειας.

Το έτος 2008 ανατέθηκε από την τότε κυβέρνηση η σύμβαση για την κατασκευή μιας από τις υψηλότερες σιδηροδρομικές γέφυρες. Με το πέρασμα του χρόνου ξεκίνησε ξανά η κατασκευή της γέφυρας, ωστόσο έχασε αρκετές προθεσμίες.

Για να είναι η γέφυρα έτοιμη για θέση σε λειτουργία, έχουν διεξαχθεί με επιτυχία όλες οι υποχρεωτικές δοκιμές.

Ο υπουργός Σιδηροδρόμων, Επικοινωνιών και Ηλεκτρονικής και Πληροφορικής της Ινδίας, Ασγούνι Βάισναου, δήλωσε ότι όλες οι δοκιμές στη σιδηροδρομική γέφυρα Τσενάμπ έγιναν και ήταν επιτυχείς.

Οι δοκιμές που έχουν διεξαχθεί για να ελεγχθεί η σταθερότητα και η ασφάλεια της υψηλότερης γέφυρας στον κόσμο περιλαμβάνουν δοκιμή ανέμων υψηλής ταχύτητας, δοκιμή ακραίων θερμοκρασιών, σεισμό επιρρεπής δοκιμή και υδρολογικές επιπτώσεις λόγω της αύξησης της στάθμης του νερού.

Η Σιδηροδρομική Γέφυρα είναι έτοιμη να τεθεί σε λειτουργία, είπαν αξιωματούχοι και πρόσθεσαν ότι έχουν ξεκινήσει οι εργασίες λωρίδας τροχιάς πάνω από τη γέφυρα.

Ο Υπουργός Σιδηροδρόμων, Επικοινωνιών και Ηλεκτρονικής και Πληροφορικής της Ένωσης, ο οποίος επισκέφτηκε τη γέφυρα για επιθεώρηση, είπε ότι πρόκειται να διεξαχθούν δύο ακόμη δοκιμές, οι οποίες περιλαμβάνουν τη λειτουργία ενός μηχανοκίνητου τρόλεϊ και τη λειτουργία προσαρμοσμένης σιδηροτροχιάς στη γέφυρα.

Η βάση της τοξωτής γέφυρας είναι χτισμένη από χάλυβα και σκυρόδεμα, εκτείνεται 42 χιλιόμετρα από την πόλη Ρεάσι, ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2017, επιτρέποντας την έναρξη της κατασκευής της κύριας καμάρας που έγινε τον Απρίλιο του 2021.

Η ημερομηνία ορόσημο για τη γέφυρα επιτεύχθηκε ήταν Αύγουστο του περασμένου έτους, όταν το γενικό κατάστρωμα της γέφυρας. Σύμφωνα με τους υπαλλήλους, οι εργασίες κατασκευής της γέφυρας ξεκίνησαν το 2004 αλλά χρειάστηκε να ανασταλεί το 2008-09 για να εξεταστεί η πτυχή της ασφάλειας των επιβατών του τρένου λόγω των συχνών ανέμων υψηλής ταχύτητας στην περιοχή.

Μόλις ολοκληρωθεί, η γέφυρα θα μπορεί να αντέξει ανέμους με ταχύτητες έως και 260 χιλιομέτρων  και θα έχει διάρκεια ζωής 120 χρόνια, δήλωσαν οι αξιωματούχοι. Εκτός από την υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα, το έργο Ουντχαμπούρ-Σριναγκάρ-Μπαραμούλα έχει πολλές πρωτιές όπως η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα συνολικού μήκους 12,75 χιλιομέτρων, η πρώτη καλωδιωτή γέφυρα που όταν ολοκληρωθεί θα είναι ένα θαύμα μηχανικής του 21ου αιώνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κατασκευή της υψηλότερης σιδηροδρομικής γέφυρας ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση πολιτικού μηχανικού που αντιμετώπισε οποιοδήποτε σιδηροδρομικό έργο στην Ινδία στην πρόσφατη ιστορία.

Τα τελευταία τρία χρόνια, οι μηχανικοί κατασκεύασαν την αψίδα με τη βοήθεια δύο καλωδιακών γερανών-μαμούθ που είναι εγκατεστημένοι και στις δύο όχθες του Τσενάμπ – από το Καουί μέχρι το Μπακάλ, σύμφωνα με την έκθεση.

ΠΗΓΗ: infognomonpolitics.gr

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags