Θα μπορούσε το 2027 να σηματοδοτήσει την έναρξη μιας κινεζικής εισβολής στην Ταϊβάν; Νέες δορυφορικές εικόνες φαίνεται να ενισχύουν αυτή τη θεωρία, αποκαλύπτοντας παράξενα νέα σκάφη σχεδιασμένα για την αποβίβαση οχημάτων σε εδάφη που μοιάζουν με τις παράκτιες ζώνες του νησιού.
Στο ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International (GSI) στο νησί Longxue, κάτι τόσο εντυπωσιακό όσο και ανησυχητικό βρίσκεται σε εξέλιξη. Ο χώρος είναι γνωστός για τα πειραματικά σχέδια που παράγει για το κινεζικό Πολεμικό Ναυτικό, και οι πρόσφατες δορυφορικές λήψεις καταγράφουν δραστηριότητα που προκαλεί ανησυχία —ιδίως στην απέναντι πλευρά του Στενού της Ταϊβάν.
Οι εικόνες δείχνουν ασυνήθιστα μεγάλα μεταγωγικά πλοία, σαφώς σχεδιασμένα για αμφίβιες επιχειρήσεις. Υπολογίζεται ότι βρίσκονται υπό κατασκευή από πέντε έως επτά, με τρία να διακρίνονται καθαρά. Δεν πρόκειται για απλές φορτηγίδες· είναι πλήρως εξοπλισμένα σκάφη με ραντάρ, διπλές γέφυρες και πολυμελή πληρώματα. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό τους είναι οι τεράστιες αναδιπλούμενες ράμπες —ορισμένες αρκετά μακριές ώστε να συνδέονται απευθείας με παραλιακούς δρόμους.
Σύμφωνα με το NavalNews, μία από αυτές φτάνει σε μήκος τα 120 μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι κινεζικά οχήματα θα μπορούσαν να αποβιβαστούν σχεδόν οπουδήποτε —ακόμη και σε παραλίες ή σε μαλακά εδάφη— με ελάχιστο κίνδυνο να ακινητοποιηθούν.
Αποβατικά πλοία μεταμφιεσμένα σε πλωτές προβλήτες
Οι αναλύσεις δείχνουν πως τα σκάφη διαθέτουν επίσης ανασυρόμενα στηρίγματα —σαν πόδια— κατανεμημένα κατά μήκος του καταστρώματος. Ένα πλοίο έχει έξι τέτοια σημεία στήριξης. Μόλις αναπτυχθούν, μπορούν να αγκυρώσουν το πλοίο στον βυθό και να το σταθεροποιήσουν κατά την εκφόρτωση. Η ανοιχτή πίσω πλατφόρμα προσφέρει ιδανική διάταξη για τη μεταφόρτωση φορτίων ή οχημάτων από μικρότερα σκάφη.
Ουσιαστικά, όταν «αράξουνν», αυτά τα πλοία μπορούν να μετατραπούν σε προσωρινές προβλήτες, εξαιρετικά χρήσιμες για ταχεία αποβίβαση δυνάμεων στην ξηρά.
Η κατασκευή τους προχωρά με ταχύτητα. Αναλυτές εκτιμούν ότι ορισμένα από αυτά ολοκληρώθηκαν σε μόλις έξι μήνες. Ο ρυθμός αυτός υπογραμμίζει πόσο γρήγορα η Κίνα μπορεί να ενισχύσει τις ναυτικές της δυνατότητες. Με δεδομένο το μέγεθος και τα χαρακτηριστικά τους, οι ειδικοί συμφωνούν: δεν πρόκειται για πολιτικά πλοία. Είναι σαφώς σχεδιασμένα για τη μεταφορά τεθωρακισμένων και την αποβίβασή τους σε μέρη όπου τα περισσότερα σκάφη δεν θα μπορούσαν να προσεγγίσουν.

Εργαλεία εισβολής — και μήνυμα προς τον κόσμο
Η ακτογραμμή της Ταϊβάν διαθέτει ελάχιστες παραλίες κατάλληλες για μεγάλης κλίμακας αποβάσεις. Ο στρατός της χώρας έχει επενδύσει σημαντικά στην άμυνα αυτών των σημείων. Ωστόσο, με τα νέα πλοία και τις υπερμεγέθεις ράμπες τους, οι κινεζικές δυνάμεις δεν θα περιορίζονταν σε ανοιχτές ακτές· ακόμη και μικρά αλιευτικά λιμάνια θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως βάσεις αποβίβασης.
Αυτά τα σκάφη αποτελούν ίσως το πιο σαφές μήνυμα ότι το Πεκίνο προετοιμάζεται να υλοποιήσει τη διακηρυγμένη φιλοδοξία του Προέδρου Σι Τζινπίνγκ: να θέσει την Ταϊβάν υπό κινεζικό έλεγχο έως το 2027.
Και δεν είναι μόνο η Ταϊβάν που παρακολουθεί. Πρόκειται, σχεδόν με βεβαιότητα, για ένα μήνυμα προς τις Ηνωμένες Πολιτείες και τους συμμάχους τους. Αν στόχος ήταν η μυστικότητα, η Κίνα δεν θα κατασκεύαζε αυτά τα πλοία σε κοινή θέα.
Εφόσον ισχύει το χρονοδιάγραμμα του 2027, η Κίνα έχει τώρα μόλις δύο χρόνια για να εκπαιδεύσει πληρώματα και να δοκιμάσει αποβατικές επιχειρήσεις. Η εκπαίδευση αυτή θα πρέπει να καλύψει όλο το φάσμα του πολέμου: όχι μόνο αποβάσεις, αλλά και κυριαρχία στον αέρα και στη θάλασσα. Χωρίς έλεγχο του εναέριου και θαλάσσιου χώρου, αυτά τα αργά και ευάλωτα πλοία δύσκολα θα επιβίωναν σε πραγματική σύγκρουση.
Ίσως το 2027 να μην αποδειχθεί τελικά η κρίσιμη χρονιά. Μέχρι τότε, όμως, η Κίνα φαίνεται να κατασκευάζει τα εργαλεία που χρειάζεται για να αυξήσει την πίεση στην Ταϊβάν. Και αυτό σημαίνει πως η Ταϊβάν θα πρέπει να ενισχύσει δραστικά την παράκτια άμυνά της — και μάλιστα σύντομα.
ΠΗΓΗ: Geopolitico.gr