Facebook Pixel Σύστημα διαφυγής πληρώματος εν πτήσει στο διάστημα δοκιμάζει η Ινδική Διαστημική Υπηρεσία
Life
| 2023-10-10 16:07:00

Σύστημα διαφυγής πληρώματος εν πτήσει στο διάστημα δοκιμάζει η Ινδική Διαστημική Υπηρεσία

Sportdog Team
Σύστημα διαφυγής πληρώματος εν πτήσει στο διάστημα δοκιμάζει η Ινδική Διαστημική Υπηρεσία

Το έργοθα καταδείξει την ικανότητα της Ινδίας να μεταφέρει ένα πλήρωμα δύο έως τριών μελών σε μια κυκλική τροχιά περίπου 400 χιλιομέτρων γύρω από τη γη για μια αποστολή μίας έως τριών ημερών και να τα επαναφέρει με ασφάλεια στη γη.

Η ινδική διαστημική υπηρεσία (ISRO) σχεδιάζει να πραγματοποιήσει μια δοκιμή ματαίωσης εν πτήσει του συστήματος διαφυγής του πληρώματος μέχρι το τέλος αυτού του μήνα χρησιμοποιώντας ένα δοκιμαστικό όχημα που αναπτύχθηκε ως μέρος του φιλόδοξου εγχειρήματος της χώρας  «Gaganyaan» για ανθρώπινη διαστημική πτήση που θα γίνει για πρώτη φορά.

"Οι προετοιμασίες συνεχίζονται. Όλα τα συστήματα οχημάτων έχουν φτάσει στη Σριχαρικότα (για την εκτόξευση). Η τελική συναρμολόγηση προχωρά. Ετοιμαζόμαστε για εκτόξευση μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου", δήλωσε ο διευθυντής του Διαστημικού Κέντρου Vikram Sarabhai (VSSC), S Unnikrishnan Nair.

"(Με) αυτό το σύστημα διαφυγής του πληρώματος, θα επιδείξουμε (επικύρωση) σε διαφορετικές συνθήκες όπως η υψηλή δυναμική πίεση και για υπερηχητικές συνθήκες", πρόσθεσε ο Nair.

Ένας αξιωματούχος της ISRO είπε ότι το σύστημα διαφυγής πληρώματος (CES) είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στο Gaganyaan. Σύμφωνα με αξιωματούχους του ISRO, η εκτόξευση αυτού του μήνα του δοκιμαστικού οχήματος TV-D1 θα είναι η πρώτη από τις τέσσερις αποστολές ματαίωσης του προγράμματος Gaganyaan. Θα ακολουθούσε η δεύτερη αποστολή δοκιμαστικού οχήματος TV-D2 και η πρώτη αποστολή χωρίς πλήρωμα του Gaganyaan (LVM3-G1).

Στη συνέχεια προγραμματίζεται η δεύτερη σειρά δοκιμαστικών αποστολών οχημάτων (TV-D3 & D4) και αποστολής LVM3-G2 με ρομποτικό ωφέλιμο φορτίο. Η αποστολή με πλήρωμα σχεδιάζεται με βάση το αποτέλεσμα του επιτυχημένου δοκιμαστικού οχήματος και τις αποστολές στις οποίες δεν υπάρχει πλήρωμα, είπαν.

Το όχημα δοκιμής είναι ένας πύραυλος ενός σταδίου, βασισμένος σε υγρή πρόωση, που αναπτύχθηκε για να επικυρώσει την απόδοση της CES σε διαφορετικούς κρίσιμους αριθμούς Mach, αλλά ο Nair είπε ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλούς σκοπούς, συμπεριλαμβανομένου του διαστημικού τουρισμού.

"Πηγαίνουμε (το όχημα της δοκιμής) σε υπερηχητικές συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι διασχίζουμε τον αριθμό Mach του ενός. Θα πάμε σε κάτι σαν τον αριθμό Mach 1,2. Αυτό φτάνει περίπου τα 12 km υψόμετρο. Από εκεί, θα ενεργοποιηθεί το σύστημα διαφυγής, και αυτό θα διανύσει περίπου 20 χιλιόμετρα και από εκεί θα απελευθερωθεί η μονάδα πληρώματος», εξήγησε. "Αυτό το όχημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διαστημικό τουρισμό, εάν ενδιαφέρεται κάποια βιομηχανία. Το ίδιο όχημα μπορεί να φτάσει μια μονάδα πληρώματος στα 100 χιλιόμετρα και μετά να επιστρέψει. Αυτό είναι δυνατό. Εάν κάποιος ενδιαφέρεται, αυτό το όχημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αυτό", είπε ο Nair .

Το Crew Module είναι κατοικήσιμο με περιβάλλον παρόμοιο με τη Γη στο διάστημα για το πλήρωμα. Είναι κατασκευή διπλού τοιχώματος που αποτελείται από συμπιεσμένη μεταλλική εσωτερική κατασκευή και μη συμπιεσμένη εξωτερική δομή με σύστημα θερμικής προστασίας.

Στεγάζει τις διεπαφές του πληρώματος, τα ανθρωποκεντρικά προϊόντα, το σύστημα υποστήριξης ζωής, τα αεροηλεκτρονικά συστήματα και τα συστήματα επιβράδυνσης. Είναι επίσης σχεδιασμένο για επανείσοδο για να εξασφαλίσει την ασφάλεια του πληρώματος κατά την κάθοδο μέχρι την προσγείωση.

Σύμφωνα με αξιωματούχους του ISRO, το έργο Gaganyaan θα καταδείξει την ικανότητα της Ινδίας να μεταφέρει ένα πλήρωμα δύο έως τριών μελών σε μια κυκλική τροχιά περίπου 400 χιλιομέτρων γύρω από τη γη για μια αποστολή μίας έως τριών ημερών και να τα επαναφέρει με ασφάλεια στη γη με προσγείωση σε καθορισμένη τοποθεσία στα θαλάσσια ύδατα της Ινδίας.

Ο πύραυλος LVM3, ο εκτοξευτής βαριάς ανύψωσης του ISRO, προσδιορίζεται ως το όχημα εκτόξευσης για την αποστολή Gaganyaan. Αποτελείται από στερεό στάδιο, υγρό στάδιο και κρυογονικό στάδιο. Όλα τα συστήματα στο LVM3 έχουν διαμορφωθεί εκ νέου ώστε να πληρούν τις απαιτήσεις ανθρώπινης αξιολόγησης και έχουν βαφτιστεί Human Rated LVM3 (HLVM3).

Ο Nair είπε ότι ο LVM3 δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διεξαγωγή δοκιμών για την επικύρωση του CES, λέγοντας ότι είναι ένας ακριβός πύραυλος.

ΠΗΓΗ: NDTV.com

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags