Ο 27χρονος «κανίβαλος» από τη Λουμπλιάνα, ήδη στο Πάνθεον των μεγαλύτερων αθλητών της Ιστορίας σε δύο ρόδες, δίπλα από τους Μερξ, Ινό, Μοζέρ και Ιντουράιν πέτυχε στις πολύ δύσκολες και εχθρικές κορυφές της Ρουάντα, σε υψόμετρο 5.475 και με 35 ανηφόρες με κλήσεις ανάμεσα στο 17% και το 20% το αριστούργημα της καριέρας του καταπίνοντας με μία μη φυσιολογική άνεση κάθε βουνό, αλλά και αντίπαλο με δεδομένο ότι, από τους 164 ποδηλάτες της αφετηρίας, μόνο οι 30 κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό.

 Στην καριέρα του έχει ήδη θριαμβεύσει σε 4 Tour de France, 1 Giro d’ Italia, 2 των Φιάνδρων, 3 Λιέγης- Μπαστόν- Λιέγης συν τρία ετάπ της ισπανικής Vuelta ουδέποτε όμως, όπως στην παγκόσμια διοργάνωση της αφρικανικής Ηπείρου δεν είχε καταφέρει ν’ αφήσει πίσω του, για 66 ολόκληρα χιλιόμετρα (!) όσους τον κυνηγούσαν επιτυγχάνοντας, και σ’ αυτόν τον τομέα ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ.

 Το προηγούμενο ρεκόρ μοναχικού σπριντ ήταν τα 51.7χλμ, πέρυσι στη Ζυρίχη, πριν απ’ αυτό τα 48.4χλμ στον Γύρο της Λομβαρδίας και νωρίτερα τα 18χλμ στον Γύρο των Φιάνδρων. Στατιστικά εξωπραγματικά, στα οποία ειδικοί και Επιστήμονες ακόμη ψάχνουν απαντήσεις.

 Αθλητής της Team Emirates από το ’19, ο Πογκακάρ μόλις ανανέωσε έως το 2030 το συμβόλαιό του με τη βαθύπλουτη εταιρία του Αμπού Ντάμπι με βελτιωμένες αποδοχές 10εκ. ευρώ το χρόνο, συν bonus και μία ρήτρα αποδέσμευσης 200εκ. ευρώ στην περίπτωση που μία άλλη ομάδα ενδιαφερθεί για την απόκτησή του.

 Τρελά λεφτά, για ένα από τα πλέον «τρελά» φαινόμενα που γνώρισε ποτέ η Ιστορία της ποδηλασίας το οποίο με 176εκ. ύψους και 66 κιλά βάρους δεν θεωρείται ακριβώς εκείνο το «θηρίο» που θα μπορούσαν αντίθετα να δικαιολογήσουν οι τρομακτικές επιδόσεις του. Ποιο είναι, λοιπόν -εάν φυσικά υπάρχει- το μυστικό και πως γίνεται να τρέχει τόσο γρήγορα, ειδικά στις ανηφόρες και χωρίς να κουράζεται;

 Πρόσφατη έρευνα εξειδικευμένης ομάδας της «Ιατρικής του Αθλητισμού», στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια «Alma Mater» ανακάλυψε πολλαπλά κλειδιά της «εξωγήινης» δύναμής του. Είναι ο πρώτος ποδηλάτης που μετρήθηκε ότι παράγει κινητική δύναμη 7 watt ανά κιλό (ο Βέλγος Έντι Μερξ, ο πρώτος «κανίβαλος» της Ιστορίας έφτανε μέχρι τα 6), και έχει τέτοια φυσική, αεροβική δύναμη που δεν χρειάζεται να ξοδέψει περισσότερο οξυγόνο.

 Τα 7 watt ανά κιλό σημαίνουν ότι ο Σλοβένος μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 450 watt την ώρα, σαν να κρατούσε αναμμένη επί μία ώρα, μόνο με τη δύναμη των ποδιών του μία γιγαντιαία, εργοστασιακή λάμπα.

 Παίζουν ρόλο κι άλλοι παράγοντες, όπως η διατροφή, ο μεταβολισμός, η συχνή κατανάλωση, την ώρα του αγώνα 200 γραμμαρίων υδατανθράκων, συν του γεγονότος ότι βρίσκεται πάνω σ’ ένα ποδήλατο από τα 2 του και οι μύες του έχουν μάθει το πώς να μετατρέψουν τη χημική ενέργεια σε μηχανική.

 Μέχρι και ο ίδιος, συχνά, πυκνά απορεί με τις επιδόσεις που πετυχαίνει, χωρίς να είναι σε θέση να δώσει σαφείς απαντήσεις. «Το μόνο βέβαιο είναι, είχε πει πρόσφατα μετά την κατάκτηση του 2ου συνεχόμενού του Tour de France, πως όταν σταματήσω να τρέξω το 99% των ποδηλατών θα μου κόψει την καλημέρα»…