Ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ, με την ψυχραιμία και την ταπεινότητα που τον χαρακτηρίζουν, μίλησε για τα σχέδια επέκτασης του «Γεώργιος Καραϊσκάκης», όταν του έγινε ερώτηση πριν το παιχνίδι του Σαββάτου με τον ΟΦΗ. Ουσιαστικά ο Βάσκος τεχνικός έδωσε το στίγμα μιας νέας εποχής για τον Ολυμπιακό. Τοποθετήσεις που δεν ήταν απλώς ένας τυπικός σχολιασμός, αλλά μια υπενθύμιση ότι η ομάδα μεγαλώνει, διεκδικεί, απαιτεί και οφείλει να στηρίζει με έργα τη δική της φιλοδοξία.

«Είναι υπέροχο που το γήπεδο θα μεγαλώσει για να μπορούν να έρχονται ακόμα περισσότεροι φίλαθλοι», είπε ο Βάσκος τεχνικός, προσθέτοντας ότι η προοπτική αυτή γεμίζει τον ίδιο και τους παίκτες με ακόμη περισσότερη ευθύνη. Ο Μεντιλίμπαρ το έθεσε ξεκάθαρα: ο Ολυμπιακός πρέπει να παραμείνει σταθερά στην Ευρώπη – και όταν γίνεται, στο Champions League. Δεν είναι εύκολο, το ξέρει καλά. Αλλά η πορεία της ομάδας, οι τίτλοι, οι επιτυχίες και η εκτόξευση του brand απαιτούν ένα γήπεδο αντάξιο της νέας πραγματικότητας.

Ο Μεντιλίμπαρ αποκάλυψε το επόμενο "χτύπημα" Μαρινάκη - Κίνηση 50 εκατ.!

Από τα sold out στο μεγάλο έργο

Η σεζόν του νταμπλ πέρσι και το ευρωπαϊκό τρόπαιο ήταν καταλυτικοί παράγοντες για να ωριμάσουν τα σχέδια της διοίκησης. Με πάνω από είκοσι sold out σε έναν χρόνο, ο Ολυμπιακός είδε ξεκάθαρα ότι το Καραϊσκάκη δεν χωράει πια τον κόσμο του. Η ζήτηση ξεπερνάει τη δυνατότητα της έδρας, ενώ ο σύλλογος – εντός και εκτός συνόρων – βρίσκεται στη μεγαλύτερη φάση εμπορικής ανάπτυξης της ιστορίας του.

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης επέλεξε να μην περιμένει το κράτος, ούτε να αναζητήσει ΕΣΠΑ και δημόσιες επιχορηγήσεις όπως συμβαίνει αλλού. Αντίθετα, αποφάσισε να πράξει αυτό που έχει γίνει συνήθεια στον Πειραιά: να αναλάβει ο ίδιος το πλήρες κόστος ενός έργου που θα αλλάξει την εικόνα του ελληνικού ποδοσφαίρου.

Το νέο Καραϊσκάκη

Το πλάνο είναι ήδη ώριμο. Ένα ριζικά ανανεωμένο γήπεδο 50.000 θέσεων, έναντι των 33.334 που έχει σήμερα. Με νέες σουίτες, φιλοξενία επίπεδου Premier League, αναβαθμισμένες εμπορικές ζώνες, σύγχρονες αίθουσες, επιπλέον υπηρεσίες για τους φιλάθλους και υποδομές που θα δουλεύουν καθημερινά, όχι μόνο τις μέρες των αγώνων. Η επένδυση εκτιμάται – βάσει των μέχρι τώρα στοιχείων – στα 50-60 εκατομμύρια ευρώ, πιθανότατα και παραπάνω. Πρόκειται για έργο που τοποθετεί τον Ολυμπιακό στο ίδιο επίπεδο με τα κορυφαία κλαμπ της Ευρώπης που αναβαθμίζουν ή χτίζουν από την αρχή τις έδρες τους.

Το αρχιτεκτονικό πρότυπο δείχνει προς το «Νέο Σαν Μαμές» της Μπιλμπάο, ένα γήπεδο compact και κάθετο, με εντυπωσιακή ακουστική, ατμόσφαιρα καζανιού και παράλληλα υψηλού επιπέδου εμπορικές λειτουργίες.

Ο Μεντιλίμπαρ αποκάλυψε το επόμενο "χτύπημα" Μαρινάκη - Κίνηση 50 εκατ.!

Η «Ολυμπιακή Πολιτεία» στο Φάληρο

Το νέο Καραϊσκάκη δεν είναι μεμονωμένο έργο. Εντάσσεται σε ένα μεγαλύτερο σχέδιο δημιουργίας μιας Ολυμπιακής Πολιτείας γύρω από το γήπεδο.

– Νέο κλειστό για το μπάσκετ
– Νέες εγκαταστάσεις για όλα τα ερασιτεχνικά τμήματα
– Σύγχρονο κολυμβητήριο
– Χώροι εκδηλώσεων και εμπορικές δραστηριότητες

Στόχος είναι το Φάληρο να μετατραπεί σε έναν ενιαίο αθλητικό και ψυχαγωγικό κόμβο. Έναν χώρο όπου ο φίλαθλος θα πηγαίνει για να ζήσει τον σύλλογο συνολικά – όχι μόνο για να παρακολουθήσει ένα 90λεπτο.

Χρονοδιάγραμμα και ΟΑΚΑ

Το χρονοδιάγραμμα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, όμως όπως έχει αφήσει να εννοηθεί η διοίκηση, το έργο δεν παραπέμπει στο… 2035. Το πιθανότερο είναι ότι μέσα στα επόμενα 3-4 χρόνια το νέο γήπεδο θα έχει αρχίσει να παίρνει μορφή.

Την περίοδο των εργασιών, ο Ολυμπιακός θα χρειαστεί να μετακομίσει προσωρινά. Το ΟΑΚΑ είναι η πιο ρεαλιστική λύση για τα εντός έδρας παιχνίδια σε Ελλάδα και Ευρώπη, με στόχο να μη χαθεί ο ευρωπαϊκός ρυθμός της ομάδας.

Στο τραπέζι είναι και η ονοματοδοσία, με σεβασμό στο ιστορικό όνομα «Γεώργιος Καραϊσκάκης». Το πιθανότερο μοντέλο είναι διττό: διεθνές brand + ιστορική ονομασία.

Από ποδηλατοδρόμιο σε σύγχρονο ευρωπαϊκό γήπεδο

Το Καραϊσκάκη είναι κομμάτι της ιστορίας του Πειραιά, από τα πρώτα χρόνια ως ποδηλατοδρόμιο μέχρι τις δεκαετίες που έγραψε ποδοσφαιρικά έπη. Η ανακατασκευή του 2004 το έφερε σε μια νέα εποχή, αλλά σήμερα οι ανάγκες έχουν ξεπεράσει τα δεδομένα εκείνης της περιόδου.

Το νέο έργο φιλοδοξεί να ενώσει παράδοση και σύγχρονο ποδόσφαιρο να κρατήσει την καυτή, πειραιώτικη ατμόσφαιρα, να προσφέρει υπηρεσίες επιπέδου Champions League, να αυξήσει τα έσοδα και τις εμπορικές δυνατότητες και να ενισχύσει το brand name του Ολυμπιακού διεθνώς

Για τον κόσμο, όμως, το μήνυμα είναι απλό: ο ιδιοκτήτης της ομάδας επενδύει ξανά – και μάλιστα δεκάδες εκατομμύρια – για να δει τον Ολυμπιακό να παίζει σε μια έδρα που ανταποκρίνεται στο μέγεθός του.

Το γήπεδο μιας νέας εποχής

Αν όλα κυλήσουν σύμφωνα με τον σχεδιασμό, σε λίγα χρόνια ο Πειραιάς θα φιλοξενεί ένα νέο Καραϊσκάκη, πιο μεγάλο, πιο σύγχρονο, πιο ευρωπαϊκό.

Το στοίχημα είναι να παραμείνει στον πυρήνα του αυτό που είναι από τη δεκαετία του ’50! Tο σπίτι του Ολυμπιακού, το γήπεδο που δονείται από το κόκκινο.