Μια γκάμα που διευρύνεται συνεχώς, αλλά και τώρα με την ενσωμάτωση στη σειρά Q (SUV) ενός ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου το οποίο μάλιστα «λανσάρει» και τη νέα σχεδιαστική τάση της Audi, τάση η οποία δεν μετουσιώνεται στο νέο Q5 για χάρη του οποίου ο Ν.Σ.Ζ. ταξίδεψε μέχρι το μακρινό Μεξικό, προκειμένου να σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του.

Αφήνουμε το Q5 και καταπιανόμαστε με το Q2, ένα αυτοκίνητο που εισάγει «καινά δαιμόνια», μια και όμοιό του δεν υπάρχει στην αγορά. Στην Audi, που η SUV γκάμα της απαριθμεί τέσσερα αξιόλογα μοντέλα (Q2, Q3, Q5 και Q7, ενώ αναμένουμε και το Q8), το θεωρούν Compact Premium SUV υπό την έννοια ότι έχει όλα εκείνα τα γονίδια στο DNA του (αυξημένη απόσταση από το έδαφος, εκδόσεις με σύστημα quattro), αλλά και στοιχεία εξοπλισμού ανώτερης κατηγορίας.

Να σας αναφέρουμε ένα: τη δυνατότητα κλεισίματος του πορτμπαγκάζ, αυτόματα, από ηλεκτρικό διακόπτη. Και εάν αυτό δεν σας εντυπωσίασε μπορούμε να αναφερθούμε στο virtual cockpit που είναι διαθέσιμο (προαιρετικά) και στο Q2 (όπως ίσως να γνωρίζετε δεν έχει τοποθετηθεί σε αυτοκίνητα της Audi «κάτω» από το Α3), το Head-up display, αλλά και τα πολύ χρήσιμα Audi Pre Sense, Active Lane Assist και το τελευταίας γενιάς (3.0) Park Assist.

Ανάμεσα στις επιλογές που προσφέρονται στον αγοραστή είναι και το Audi Smartphone Interface που εξασφαλίζει τη σύνδεση του smartphone σε περιβάλλον Apple ή Android με απεικόνιση του περιεχομένου στην οθόνη των 8,3 ιντσών του συστήματος ΜΜΙ Navigation Plus, φυσικά με touch λειτουργία. Να προσθέσουμε ότι το εν λόγω σύστημα πλοήγησης δύναται να προσφέρει και on line ενημέρωση χαρτών μέσω δικτύου LTE.

Νέα σχεδιαστική άποψη

Αν το σχέδιο του Q2 σας φαίνεται ολίγον μεσογειακό, καθότι δυναμικό, με έντονες ακμές, αλλά και αυτό το λαξευμένο κομμάτι στο πλάι, είναι γιατί το σχεδίασε ο Gary Telaak που έλκει την καταγωγή του από την Ελλάδα!

Ο Telaak, που όπου σταθεί και όπου βρεθεί διατυμπανίζει την ελληνική, από την πλευρά της μητέρας του, καταγωγή, μας έχει δηλώσει στο παρελθόν (Εκθεση Γενεύης 2016) πως βασικός στόχος του για το Q2 ήταν να αποδώσει στο σχήμα έναν δυναμισμό, αλλά και νεανικά στοιχεία, χωρίς να αποκόψει την παράδοση. Και πράγματι, η σχεδιαστική τεχνοτροπία του Q2 το κάνει να φαίνεται επιβλητικό (δυναμική οκταγωνική μάσκα, τραπεζοειδή φωτιστικά LED, μεγάλες χρωμιωμένες εισαγωγές αέρα στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα, φαρδύ αμάξωμα και κουπεδί τελείωμα οροφής, αεροτομή και πίσω διαχύτης), ένα σχήμα που δίνει την «πάντα σε κίνηση» αίσθηση, αλλά και ενός μεγαλύτερου όγκου από τον πραγματικό.

Επίσης τα ματ «φρύδια» των θόλων δημιουργούν την αίσθηση της μεγαλύτερης απόστασης από τους τροχούς, όπως σε ένα μάχιμο SUV... Και όσο για την παράδοση, το ένθετο στην πίσω κολόνα C (μπορεί να παραγγελθεί σε τέσσερις αποχρώσεις) του Q2 φέρνει στους παλαιότερους κάτι από Audi quattro!

Και εάν αυτοί είναι οι νεωτερισμοί που εισάγει στο εταιρικό design το Q2, αντιθέτως στο εσωτερικό δεν έχουμε καμία απολύτως καινοτομία μια και προέρχεται ατόφιο από το Α3, με μαλακά σε αφή ποιοτικά υλικά. Εδώ η διαφορά είναι στη θέση οδήγησης, καθώς κάθεσαι πιο ψηλά και έχεις καλύτερη περιμετρική ορατότητα, αν και η απόσταση από το έδαφος είναι μόλις στα 15 cm. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τους υπολοίπους επιβάτες, λόγω των πιο ψηλά τοποθετημένων καθισμάτων. Ακόμη μια διαφορά είναι ότι τα διάφορα διακοσμητικά φιλέτα μπορούν να παραγγελθούν σε χρωματισμούς a la carte.

Σε ό,τι αφορά τους χώρους, το Q2 που βασίζεται στη διάσημη πλατφόρμα MQB, διαθέτει πολύ περισσότερες ανέσεις απ΄ ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο που σε μήκος δεν ξεπερνά τα 4,2 μέτρα. Είναι εφάμιλλοι του μεγαλύτερου κατά 12,2 cm Α3 Sportback και αυτό οφείλεται κατά βάση στο μεταξόνιο των 2,6 μέτρων, αλλά και του πλάτους που φθάνει τα 1,79 μέτρα. Τέσσερις ενήλικες ανεξαρτήτως σωματοτύπου θα φιλοξενηθούν άνετα και θα έχουν στη διάθεσή τους έναν χώρο αποσκευών που φθάνει τα 405 λίτρα, έχοντας τη δυνατότητα να υπερδιπλασιασθεί με την αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων (40:20:40) καθισμάτων.

Εκτός από την άνεση χώρων, οι επιβάτες θα εκτιμήσουν τον πολιτισμένο ποιοτικό διάκοσμο, αντάξιο του ονόματος της Audi, όπως και τη minimal αισθητική, τη στήριξη που προσφέρουν τα καθίσματα, αλλά και την ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, μολονότι η οροφή έχει κουπέ κατάληξη και το ύψος του αυτοκινήτου δεν ξεπερνά τα 1,51 μέτρα. Επιπλέον, ο οδηγός θα εκτιμήσει την εργονομία, την άψογη θέση οδήγησης και γενικά την αίσθηση της σιγουριάς που αποπνέει το Q2…

Επαρκής, οικονομικός, αλλά και θορυβώδης ο 1.6 TDI

Το Q2 είναι διαθέσιμο με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel, λανσάρεται ωστόσο με τον 1.6 TDI των 116 ίππων και των 250 Nm. Πρόκειται για ένα σύνολο, γνωστό και από την υπόλοιπη γκάμα της Audi, το οποίο παρότι έχει επιδειχθεί κάποιες βελτιώσεις δεν είναι αυτό που θα χαρακτήριζες ως hi end.

Ξεκάθαρα αναφερόμαστε στον θόρυβο που παράγει πάνω από τις 3.800 rpm, αλλά και στην τραχιά λειτουργία που εμφανίζει από αυτή την κλίμακα. Ανεξάρτητα εάν πρόκειται για χαρακτηριστικά ενός μέσου diesel μικρού κυβισμού, ωστόσο υπολείπεται σε αυτόν τον τομέα συγκρινόμενος με τον 3-κύλινδρο 1.5 D (90-115 PS) της BMW, ενώ καμία σύγκριση δεν μπορεί να γίνει, φυσικά, με τον κορυφαίο 1.6 i-DTEC (160 PS) της Honda.

Ο κινητήρας έρχεται στη ζωή από το start button και από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με ένα σύνολο που δεν έχει κανένα απολύτως θέμα με το -τηρουμένων των αναλογιών- ελαφρύ αμάξωμα των 1.310 κιλών του Q2. Στη χαμηλή περιστροφή είναι σχετικά αθόρυβος (εξάλλου, υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές Euro6) και αξιοποιώντας την κλιμάκωση του κιβωτίου (μηχανικό έξι σχέσεων με «κοντές» τις τρεις πρώτες σχέσεις και μακριές, επιπέδου… over drive τις τρεις μεγαλύτερες) κινεί αξιοπρεπέστατα το SUV της Audi, ενώ σπανίως θα χρειαστεί ο οδηγός να καταφύγει στον πολύ καλό σε αίσθηση επιλογέα.

Το μοτέρ διαθέτει ένα ευρύ ωφέλιμο φάσμα απόδοσης (μεταξύ 1.200-3.800 rpm) και είναι αυτό που ο οδηγός μπορεί να πάρει τη μέγιστη ροπή και να κινηθεί κάπως πιο αθόρυβα. Από εκεί και πάνω γίνεται θορυβώδης, ενώ και σε ταχύτητες άνω των 130 km/h οι εξωτερικοί καθρέπτες αυξάνουν τον αεροδυναμικό θόρυβο (Cd 0,31).

Η ανώτατη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει φθάνει τα 197 km/h με την τυποποιημένη διαδικασία της επιτάχυνσης να σταματά στα 11,3 δευτερόλεπτα, όπως έδειξαν τα όργανά μας (η εργοστασιακή μέτρηση αναφέρει 10,3 δευτερόλεπτα). Επίδοση, που δεν ξεφεύγει από τον μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ εκεί κινούνται και οι ρεπρίζ αναφέροντας χαρακτηριστικά τα 9 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για το «80-120 km/h» με 3η σχέση στο κιβώτιο.

Πάντως, στο σημείο που μπορούμε να απονείμουμε εύσημα στον 1.6 TDI είναι στην κατανάλωση, καθώς όσο και εάν τον πιέσεις δύσκολα θα δεις να ξεφεύγει πάνω από τα 7,5 λίτρα. Η μέση δοκιμής που καταγράψαμε είναι 6,8 λίτρα.

Στον δρόμο...

...το Q2 είναι προσανατολισμένο σε έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι ο 1.6 TDI κινητήρας δεν μπορεί να τον υποστηρίξει, όπως ενδεχομένως ο 1.4 TFSI 150 PS. Με γόνατα και ψαλίδια βάσης εμπρός, ημιάκαμπτο άξονα πίσω που τον φανερώνουν οι αναπηδήσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά και ένα αμάξωμα «μπετόν» και αυτό το Audi είναι κατασκευασμένο ώστε να προσφέρει κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης και οδηγικής ικανοποίησης.

Είναι σαφές ότι ο κινητήρας 1.6 TDI δεν υπάρχει περίπτωση να φέρει «εξ απροόπτου» αυτόν τον συνδυασμό πλαισίου, κάτι που δεν συμβαίνει ούτε με τα ισχυρότερα σύνολα. Και σας το αναφέρουμε αυτό έχοντας την εμπειρία από την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του αυτοκινήτου στην Ελβετία, που οδηγήσαμε σχεδόν όλες τις εκδόσεις.

Στον αυτοκινητόδρομο επιβάτες και οδηγός και σε ταχύτητες εντός των νόμιμων ορίων θα εκτιμήσουν την υψηλή ποιότητα κύλισης και την άνεση, επιπέδου ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Ναι, με το Q2 μπορείς να κάνεις ξεκούραστα ακόμη και ένα πολύωρο ταξίδι. Σε έναν επαρχιακό δρόμο, η μικρή διαδρομή των αμορτισέρ μπορεί να αποτρέπει τις κλίσεις, θα κουράσει όμως με την απόσβεση, κυρίως όταν η ποιότητα της ασφάλτου δεν είναι καλή. Σε αυτές τις διαδρομές ο οδηγός θα έχει σύμμαχό του το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι (μόλις 2 στροφές από άκρη σε άκρη) με τη μεταβλητή γωνία στρέψης (Progressive Drive), το οποίο παραδόξως προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση και ακρίβεια στην Comfort ρύθμιση του προγράμματος Audi Select, παρά στην Dynamic που απλώς «βαραίνει» τεχνητά.

Υπό πίεση το Q2 δεν θα βγει από την τροχιά του, ούτε θα παρουσιάσει τάσεις αποσταθεροποίησης και αυτό το οφείλει στη μικρή διαδρομή των αμορτισέρ και τη σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης. Οδηγικά το Q2 σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα ελαφρώς υπερυψωμένο και πιο σφικτό Α3 Sportback, καθώς έχει τον δικό του χαρακτήρα. Εναν χαρακτήρα που το θέλει εξαιρετικά ευέλικτο σε αστικό περιβάλλον, αλλά και πάντα «διαθέσιμο» σε ένα μεγάλο, πολύωρο ταξίδι, αναφορικά με τους άριστα εκμεταλλεύσιμους εσωτερικούς χώρους του κόμπακτ αμαξώματος σε επίπεδο ανέσεων, την πανοραμική ορατότητα των επιβατών, αλλά και τον συνδυασμό «οικονομικός και αποδοτικός κινητήρας-άριστο πλαίσιο».

Συνοψίζοντας

Μπορούμε να πούμε ότι το Q2 διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά ώστε να του αποδοθεί ο χαρακτήρας premium compact SUV που του έχει προσάψει η Audi. Είναι αψεγάδιαστα υλοποιημένο, ποιοτικό και πολυτελές, πλούσια εξοπλισμένο ακόμη και στην entry level έκδοση με συστήματα ασφαλείας ανώτερης κατηγορίας, διαθέτει άνετους χώρους παρά το μικρό σε μήκος αμάξωμα, κυλάει ήσυχα στους τροχούς του και, τέλος, είναι υπόδειγμα οδικής συμπεριφοράς σε όλες τις συνθήκες.
Θεωρούμε ότι αυτός ο κινητήρας 1.6 TDI δεν μπορεί να συνδυαστεί με τον γενικότερο premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθόσον, με εξαίρεση τη χαμηλή κατανάλωση δεν έχει κανένα άλλο προσόν που θα μπορούσε να υπερισχύσει των αντιπάλων του, αν ορίσουμε τις αντίστοιχες εκδόσεις των Mercedes-Benz GLA 180d και MINI Countryman Cooper D, που και εκείνες έχουν ακριβώς το ίδιο θέμα με την τραχιά λειτουργία και τον θόρυβο των κινητήρων που εξοπλίζονται.

Εχοντας την -μικρή έστω- οδηγική εμπειρία θεωρούμε ως πιο ταιριαστές στο προφίλ του αυτοκινήτου την έκδοση 1.0 TSI 116 PS και την 1.4 TFSI 150 PS, ενώ για όσους έχουν τη δυνατότητα για την κορυφαία 2.0 TDi 190 PS που συνδυάζεται με τετρακίνηση, κιβώτιο S Tronic και ενεργά αμορτισέρ.
Με 27.300 ευρώ και ένα καλό επίπεδο εξοπλισμού, η Audi προσφέρει ένα καλοφτιαγμένο, οικονομικό σε κατανάλωση, πετρελαιοκίνητο compact SUV, που είναι δεδομένο ότι μπορεί να «συγκεράσει» χαρακτηριστικά κατηγοριών όμορων με εκείνη που τοποθετείται.

ΠΗΓΗ: caranddriver.gr