Facebook Pixel Δοκιμάζουμε το νέο Volvo V60 T6 PHEV AWD
Άλλα Σπορ
| 2023-03-27 10:42:00

Δοκιμάζουμε το νέο Volvo V60 T6 PHEV AWD - Η απόλυτη οικογενειακή πρόταση

Sportdog Team
Δοκιμάζουμε το νέο Volvo V60 T6 PHEV AWD - Η απόλυτη οικογενειακή πρόταση

Η πραγματικότητα είναι μια. Στην Ελλάδα τα station wagon δεν έχουν τύχει ευρείας αποδοχής, καθώς αρκετοί είναι αυτοί που τα θεωρούν τα αυτοκίνητα του..,.μπαμπά. Κάτι ποιυ δεν συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη.Εκεί όπου μάλλον τα sedan μένουν πίσω στις προτιμήσεις των αγοραστών. Τα staton wagon είναι αδικημένα καθώς η πρακτικότητα που προσφέρουν είναι κορυφαία ενώ πλέον και η σχεδίαση τους έχει πολλά σπορ στοιχεία.

Ένα δείγμα όλων αυτών προσόντων απότελεί και το μοντέλο της δοκιμής μας το νέο Volvo V60 T6 PHEV AWD το οποίο εκτός των μεγάλων χώρων διαθέτει εντυπωσιακές επιδόσεις και παροιμιώδη ασφάλεια. Μιλάμε δηλαδή για μια απόλυτη οικογενειακή πρόταση η οποία κάνει θραύση στις Σκανδιναβικές χώρες.

Σχεδιαστικά είναι Volvo με το μπροστινό μέρος να απαρτίζεται  από το μακρύ καπό ,την μεγάλη μάσκα και τα χαρακτηριστικά φώτα τεχννολογίας led που θυμίζουν το «Σφυρί του Θορ».

Το  μακρύ αμάξωμα μήκους 4,57 μέτρων διαθέτει κομψότητα και αντίοθετα με τα βαρετά οικογενειακά αυτοκίνητα της κατηγορίας με την οροφή να έχει κλίση να  συνεχίζει μέχρι πίσω και να δένει ααρμονικά με την διακριτική αεροτομή.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα κάθετα φωτιστικά σώματα σεσχήμα μπούμερανγκ  ενώ οι επενδύσεις χρωμίου σε διάφορα σημεία δίνουν ένα τόνο πολυτέλειας. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι δυναμικό καθόλου «βαρετό».


Όπως μας έχεε συνηθίσει η εταιρεία στα μοντέλα της το εσωτερικό του Volvo V60 T6 PHEV AWD υιοθετεί ένα ποιοτικότατο ταμπλό με απλές γραμμές με την κάθετη οθόνη των 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων να δεσπόζει στο κέντρο του. Η χρήση είναι εύκολη και γίνεται μέσω της αφής για την είσοδο στο μενού .

Ο πίνακας οργάνων είναι μια πλήρως ψηφιακή οθόνη που παραμετροποιείται και δίνει πλήθος πληροφοριών.   
Φυσικά το θέμα της ασφάλειας είναι πρωτεύον  για την Volvo με τον εξοπλισμό να  διαθέτει ηλεκτρονικά καλούδια αυτόνομης οδήγησης  που κάνουν το Volvo V60 T6 PHEV AWD ένα από τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα.

Συστήματα όπως είναι μεταξύ άλλων  νκάμερα οπισθοπορείας το σύστημα Adaptive Cruise Control με Pilot Assist μέχρι τα 130 χλμ./ώρα, το City Safety με Autobrake, το σύστημα διατήρησης λωρίδας, την προειδοποίηση τυφλού σημείου(BLIS,το Run-off Mitigation (αποφυγή εκτροπής από το δρόμο), το Oncoming Mitigation by braking (αποφυγή συγκρούσεων με οχήματα που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα.

Αν μιλάμε τώρα για ιδανική ατμόσφαιρα μέσα στο αυτοκίνητο που φτιάχνει και την διάθεση των επιβατών τότε πρέπει να αναφερθούμε στον αυτόματο διζωνικό κλιματισμόό με το προηγμένο σύστημα clear Zone που δίνει μεταξύ άλλων πλήθος πληροφοριών για την ποιότητα του αέρα στην καμπίνα των επιβατών.  


Όμως σε ένα station wagon τα νούμερα είναι αυτά που κάνουν την διαφορά. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου με το μήκος να βρίσκεται στα 4,761 μέτρα, το πλάτος στα 1,850 και το ύψος στα 1,427 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2,872 μέτρα σε προιδεάζουν για τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους. 

Πέντε ενήλικες έχουν στην διάθεση τους άνετους χώρους. Οι μπρστινοί κάθονται στα αναπαυτικά καθίσματα με τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις  με τους πίσω να έχουν αρκετό αέρα για τα κεφάλια και τους ώμους τους..'Οπως συμβαίνει με όλα τα station μοντέλα το μυστικό κρύβεται στην εκμετάλλευση των χώρων στο πίσω μέρος.

Το πορτμπαγκάζ έχει διαθέσιμα 529 λίτρα που βρίκσετι στην κορυφή της κατηγορίας. Την ίδια στιγμή αν ρίξεις τις πλάτες των πίσω καθισμάτων δημιουργοιύν χώρο 841 λίτρων, αρκετό για να μεταφέρετε μακριά αντκέιμενα γεγονός που εξυπηρετεί και τους επαγγελματίες. 

Η πρακτικότητα ανεβαίνει ακόμη περισσότερο χάρη στον κρυφό χώρο που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Το ηλεκτρικό άνοιγμα της πόρτας μας  διευκόλυνε ακόμη περισσότερο την ώρα του φορτώματος.Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.761/1.850/1.427 χλστ με μεταξόνιο 2.872 χλστ. 


Το νέο Volvo V60 T6 PHEV AWD είναι  ένα plug-in υβριδικό μοντέλο. Διαθέτει έναν υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρο βενζινοκινητήρα κινητήρας  με απόδοση 253 ίππους  στις  5.500 σ.α.λ.και 35,7 κιλά ροπής στην κλίομακα 1.700-5.000 σ.α.λ. Ο συνδυασμός  γίνεταιι με έναν ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων που στέλνει τη δύναμή του στους πίσω τροχούς.  

Η συνδυαστική δύναμη  φτάνει τους 350 ίππους και τα 60,2 κιλά ροπής, με τη κίνηση από τον θερμικό κινητήρα να μεταδίδεται μέσω κιβωτίου ταχυτήτων Geartronic οκτώ σχέσεων στους εμπρός τροχούς, Ο ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που εκκινεί και κινεί το αμάξωμα στις χαμηλές ταχύτητες ανάλογα βέβαια με το πόσο φορτισμένη είναι η μπαταρία.

Ο βενζινοκινητήρας στην συνέχεια παίρνει την σκυτάλη για να κάνει την«βαριά» δουλειά, φροντίζοντας παράλληλα με την επιλογή του ανάλογου προγράμματος να μην αφήσει ποτέ την μπαταρία να πέσει στο μηδέν,


Η επιλογή των προγραμμάτων για την υβριδική κίνηση μέσω της οθόνης αλλάζει ανάλογα και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.. Έτσι είχαμε την δυνατότητα να κινηθούμε είτε  υβριδικά, είτε αμιγώς ηλεκτρικά. Στην λειτουργία Pure είτε ενεργοποιώντας μόνιμα τη τετρακίνηση, με την προυπόθεση βέβαια η μπαταρία των 11,6KWh να είναι φορτισμένη, Στο μεγαλύτερο μέρος της δοκιμής μας επιλέξαμε την βασική  Hybrid που συνδυάζει τον θερμικό  και τον ηλεκτρικό κινητήρα.


 Όταν αδειάσει η μπαταρία, τότε ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει την φόρτισή της, αλλά και την κίνηση του οχήματος.

Στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με πλήρως φορτισμένη μπαταρία είχαμε μια  αυτονομία 74  χιλιομέτρων, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά  στα 130 χλμ./ώρα.

Επιπλέον η επιλογή Β δίνει την δυνατότητα φόρτισης μπαταρίας με λειτουργία παρόμοια με του e- pedal.Με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία στην υβριδική οδήγηση είδαμε την μέση κατανάλωση να μην ξεπερνάει τα 3,5- 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Με άδεια την μπαταρία η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7 με 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Αν θέλετε τώρα το Volvo σας να τα δώσει όλα μπορείτε να καταφύγετε στην επιλογή προγράμματος «Power» που δίνει περισσότερη ισχύ.Οι επιδόσεις είναι εντυπωσαικές καθώς τα 0-100χλμ./ώρα καλύπτονται σε  5,4 δευτερόλετα ,με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.


Στο δρόμο το V60 T6 PHEV παρά το αυξημένο βάρος λόγω της μπαταρίας  που αγγίζει τα 2069 κιλά ισορροπει με επιτυχία, ανάμεσα  στα ασφαλή κρατήματα και την υψηλή  άνεση. Υπάρχει ένας ιδανικός συνδυασμός  της νέας πλατφόρμας  της Volvo η οποία προσφέρει ακόμη καλύτερη ακαμψία και χάρη στα δομικά «δεσίματα» της μπαταρίας  με τις αναρτήσεις.

Οι τελευταίες; διαθέτουν πολλαπλούς συνδέσμους πίσω .Θα θέλαμε με τόση ισχύ  το τιμόνι να είχε πιο βαριά αίσθηση σε καμμία όμως δεν μας έλειψε η πληροφόρηση  Έτσι στις στροφές είχαμε έντονο το αίσθημα της ασφάλειας με μειωμένες κλίσεις σε οριακούς ρυθμούς ενώ στον ανοιχτό δρόμο αποδείχθηκε ιδιαίτερα σταθερό και ταξιδιάρικο ακόμη  και όταν...«χτυπηθηκε» από πλευρικούς ανέμους.


Η ...οικολογική τετρακίνηση που προσφέρει ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα μας έδωσε την δυνατότητα να κινηθούμε σε εκτός δρόμους μονοπάτια κυρίως χωμάτινα με ευκολία. Άμμος , χώμα, πετρώδες έδαφος δεν στάθηκαν ικανά να σταματήσουν το Volvo V60 T6 PHEV AWD.

Μάλιστα το πέρασμα πάνω από αυτά τα εδάφη απέδειξαν την υψηλή ποιότητα κατασκευής και την συναρμογή καθώς κανείς τριγμός δεν ακούστηκε.Στις δύσκολες καταστάσεις τα φρένα με την ελαφρά σπογγώδη αίσθηση συμπλήρωσαν την πολύ καλή εικόνα που αποκομίσαμε από την οιδική αυμπεριφορά.


Το νέο  Volvo V60 T6 PHEV AWD είναι μια ολοκληρωμένη οικογενειακή πρόταση με δυναμική εμφάνιση που επικεντρώνεται στην ασφάλεια ,τις επιδόσεις , τον πλούσιο εξοπλισμό με αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με λειτουργία Clean Zone, ηχοσύστημα με δέκα ηχεία, ζάντες 18in diamond cut,και τους μεγάλους πρακτικούς χώρους Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε 51860 ευρώ για την  έκδοση Core με την οποία διατίθεται.

Πηγή: star.gr

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags