Facebook Pixel Από εκεί προέρχεται η Γιόγκα! Και όμως δεν είναι από την Κίνα
| 2023-03-16 16:12:00

Από εκεί προέρχεται η Γιόγκα! Και όμως δεν είναι από την Κίνα

Sportdog Team
Από εκεί προέρχεται η Γιόγκα! Και όμως δεν είναι από την Κίνα

Η γιόγκα είναι ένας ιερός κλάδος που επικεντρώνεται στην πνευματική επιστήμη, εστιάζοντας στην επίτευξη μιας αρμονίας μεταξύ νου, σώματος και πνεύματος.

 Παρόλο που ο Βουδισμός εισήλθε στην Κίνα κατά τη διάρκεια της Δυναστείας Χαν (206 π.Χ.-220 μ.Χ.) μέσω του Δρόμου του Μεταξιού, η άφιξη του Ινδού βουδιστή μοναχού «Μποντιντάρμα» στην Κίνα πριν από περίπου 1.500 χρόνια άλλαξε το πρόσωπο του κινεζικού πολιτισμού. Ομοίως, οι Κινέζοι προέβλεψαν παρόμοιο αντίκτυπο στην επίσκεψη του Yogacharya BKS Iyengar στο Guang Zhou για την πρώτη Σύνοδο Κορυφής Γιόγκα Κίνας-Ινδίας το 2011, καθώς ανέφεραν ότι η Κίνα έχει παράδοση να αγκαλιάζει ξένους πολιτισμούς και να τους κάνει δικούς της.

Η γιόγκα είναι ένας ιερός κλάδος που επικεντρώνεται στην πνευματική επιστήμη, εστιάζοντας στην επίτευξη μιας αρμονίας μεταξύ νου, σώματος και πνεύματος. Η λέξη "γιόγκα" αναφέρθηκε για πρώτη φορά στα αρχαία ιερά κείμενα που ονομάζονταν "Rig Veda". Η γιόγκα βελτιώθηκε και αναπτύχθηκε από τους Rishis (ινδουιστές μοναχούς) που έκαναν γιόγκα κατά τη διάρκεια του πολιτισμού Indus-Sarasvati και τεκμηρίωσαν τις πρακτικές και τις πεποιθήσεις τους πριν από περισσότερα από 5000 χρόνια. Η γιόγκα έγινε κοινή πρακτική μεταξύ των θρησκειών όπως ο Τζαϊν, ο Ινδουιστής και ο Βουδιστής με τη μορφή διαλογισμού γύρω στον 5ο αιώνα.

Αργότερα, εκτιμήθηκε ευρέως κατά τη διάρκεια του Ινδικού Εθνικού Κινήματος για την προώθηση της υπερηφάνειας και της πολιτιστικής ταυτότητας. Τώρα, μετά από πρόταση του Πρωθυπουργού της Ινδίας στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, ο κόσμος γιορτάζει τη Διεθνή Ημέρα Γιόγκα στις 21 Ιουνίου από το 2015. Έγινε δημοφιλές στο Χονγκ Κονγκ τον 20ο αιώνα και τον 21ο αιώνα σταδιακά επεκτάθηκε στην ηπειρωτική Κίνα.

Η γιόγκα διαδόθηκε για πρώτη φορά στην Κίνα μέσω των τηλεοπτικών προγραμμάτων του Wai Lana (Zhang Huilan) τη δεκαετία του 1980 στην Κεντρική Τηλεόραση της Κίνας (CCTV)2. Το 2022, η American's άνοιξε το πρώτο στούντιο Yoga στην Κίνα. Πρόσφατα, αναφέρθηκε ότι υπάρχουν περισσότερες από 10.800 κύριες σχολές γιόγκα σε όλη την Κίνα με εκατομμύρια ασκούμενους γιόγκα. Το πρώτο επίσημο βιβλίο δεδομένων γιόγκα - «Yoga Blue Book: China Yoga Industry Development Report» που κυκλοφόρησε από την Κινεζική Ακαδημία Κοινωνικών Επιστημών (CASS) λέει ότι η δημοτικότητα της γιόγκα είναι ευθέως ανάλογη με την οικονομική ανάπτυξη της πόλης. Οι πλούσιες πόλεις όπως το Πεκίνο, η Σαγκάη και η νότια επαρχία Γκουανγκντόνγκ έχουν τους περισσότερους ασκούμενους της γιόγκα σε σύγκριση με φτωχότερες επαρχίες όπως το Qinghai, Xinjiang και Θιβέτ. Ανέφερε επίσης την ανησυχία για την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται ενώ ανταποκρίνεται στην τεράστια ζήτηση.

Η γιόγκα έχει πλέον εισέλθει στον κινεζικό πολιτιστικό κόσμο και οδηγεί την ανάπτυξη της αγοράς της. Έχει αποκτήσει μια θέση στο χρονοδιάγραμμα της ζωής των ανθρώπων. Ρούχα γιόγκα, κορδέλες μαλλιών, τσάντες και μπουκάλια νερού, καθώς και διαδικτυακά μαθήματα γιόγκα, αποτελούν μέρος της εμπειρίας της γιόγκα, καθώς έχει τελειοποιηθεί και διατεθεί στο εμπόριο στην Κίνα. Έχει αναφερθεί ότι «ο COVID-19 οδήγησε τους ανθρώπους από τον πυρετό στην καμπίνα σε υγιεινές επιλογές», καθώς οι πωλήσεις χαλιών γιόγκα αυξήθηκαν κατά 141,95% από έτος σε έτος.

Κράτησε στην Κίνα εκείνα τα πρώτα χρόνια, και η κλίμακα της αγοράς ενδυμάτων γιόγκα επεκτάθηκε στα 14,1 δισεκατομμύρια RMB (1,7 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2021 από 2,6 δισεκατομμύρια RMB (316 εκατομμύρια δολάρια) το 2013, με περαιτέρω αύξηση το 2022 σε 15,6 δισεκατομμύρια RMB (1,9 δισεκατομμύρια δολάρια). Διαβάστε επίσης - Ο πύραυλος LVM3 της ISRO θα εκτοξεύσει τους 36 δορυφόρους του OneWeb στις 26 Μαρτίου Τα στούντιο γιόγκα της Κίνας διαθέτουν μια μεγάλη αλυσίδα αγορών με χιλιάδες μαθητές να συνοψίζουν το ετήσιο εισόδημά τους σε εθνικό επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων των κερδών από την εκπαίδευση δασκάλων και τις πωλήσεις εξοπλισμού. Υπάρχει μια συνεχής εξέλιξη στην τεχνολογία και το μάρκετινγκ στο όνομα της αγνή γιόγκα. Οι περισσότερες από τις κινεζικές αθλητικές μάρκες ανταγωνίζονται για να γίνουν δημοφιλείς μεταξύ των ασκούμενων της γιόγκα.

Τα περιοδικά και τα περιοδικά γιόγκα είναι επίσης ένας άλλος τρόπος για να προσελκύσετε τη γιόγκα στην πράξη και να την κάνετε καλά στην αγορά7. Η γιόγκα γίνεται ολοένα και πιο σημαντική για την εξισορρόπηση του μυαλού και του σώματός μας. Ωστόσο, πολλοί ειδικοί ανησυχούν εδώ και καιρό για την εμπορευματοποίηση της γιόγκα και η Κίνα δεν αποτελεί εξαίρεση για να την κάνει μια ακριβή δραστηριότητα σε όλο τον κόσμο. Αποκλίνοντας από την καθαρή μορφή της γιόγκα, όπως ελήφθη από την Ινδία, έχει ριζώσει στην ακμάζουσα οικονομία της Κίνας.

 

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags