Στη Μυτιλήνη, η πραγματικότητα ξεπερνά τη φαντασία – ή μάλλον, την αντίδραση των Αρχών. Εδώ και τουλάχιστον δύο τουριστικές σεζόν, ένα van με τουρκικές πινακίδες κάνει ανενόχλητο "ταρίφα" σε Τούρκους τουρίστες, μεταφέροντάς τους από το Τελωνείο σε προορισμούς της Λέσβου, προσφέροντας μάλιστα και... τουριστικές περιηγήσεις, χωρίς ίχνος άδειας, χωρίς ίχνος νόμιμης δραστηριότητας, χωρίς να πληρώνει κανέναν – εκτός από τον ιδιοκτήτη του, φυσικά.
Το πιο εντυπωσιακό; Το βανάκι δεν έκρυβε ούτε τις πινακίδες του, ούτε τη δραστηριότητά του. Κυκλοφορούσε με άνεση σε τουριστικές περιοχές της Μυτιλήνης, σταθμεύοντας μάλιστα διαρκώς κοντά στο... Αστυνομικό Μέγαρο. Το μόνο που έλειπε ήταν ένα φωτεινό σήμα "Pirate Taxi" στην οροφή του.
Όπως αποκάλυψαν «Τα Νέα της Λέσβου», ο Τούρκος οδηγός ισχυριζόταν ότι εκπροσωπεί ταξιδιωτικό γραφείο. Το γραφείο όμως δεν υφίσταται πουθενά στη Λέσβο – ούτε καν σε κάποιον κατάλογο. Η μόνη «δραστηριότητα» ήταν το μαύρο μεροκάματο του οδηγού, που δρούσε επί μήνες, όπως καταγγέλλει ο Σύνδεσμος Ταξί Μυτιλήνης, χωρίς κανείς να τον σταματά.
Κι ενώ η μία τουριστική σεζόν τελείωσε με το βανάκι να συνεχίζει ακάθεκτο, φέτος έκανε... encore. Με ακόμη μεγαλύτερη άνεση, παραλάμβανε επιβάτες ακόμη και μπροστά από την είσοδο του Τελωνείου, λες και ήταν συμβεβλημένο όχημα με τις ελληνικές Αρχές. Ίσως το πιο παράδοξο είναι ότι έπρεπε να περάσει ένας ολόκληρος χρόνος και να παρέμβουν οι επαγγελματίες ταξιτζήδες της πόλης για να κινητοποιηθεί το σύστημα και να επιβληθεί το πρώτο –και μόλις προσωρινό– πρόστιμο: 3.000 ευρώ. Όσα πιθανόν βγάζει σε λίγες ημέρες τέτοιας «επαγγελματικής» δραστηριότητας.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξί Μυτιλήνης, Κώστας Νέστορας, δεν μάσησε τα λόγια του: «Αλίμονο αν ο κάθε Τούρκος παίρνει ένα αυτοκίνητο και παριστάνει τον ταξιτζή στην Ελλάδα, χωρίς να πληρώνει τίποτα και κανέναν». Απλό, σαφές και καυστικό. Εδώ δεν μιλάμε για μεμονωμένο περιστατικό, αλλά για ένα "μοντέλο λειτουργίας", όπου η απουσία ελέγχου γεννά στρεβλώσεις, αθέμιτο ανταγωνισμό και παραβατικότητα με φόντο την τουριστική ευφορία.
Το ερώτημα δεν είναι πια «αν» – αποδείχθηκε ότι συνέβη. Το ερώτημα είναι: Πόσα τέτοια βανάκια κυκλοφορούν κάτω από τη μύτη μας και πόσοι κλείνουν τα μάτια; Γιατί σε μια τουριστική Ελλάδα που διεκδικεί ποιοτικό μοντέλο, δεν μπορεί ο επαγγελματισμός να αντικαθίσταται από την "πειρατεία". Και μάλιστα με τουρκικές πινακίδες.
Η στήλη είχε αναδείξει την υπόθεση από τις 20 Ιουλίου! Από τότε όμως οι αρχές δεν μερίμνησαν και στο νησί υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια και μεγάλος προβληματισμός και ένα αναπάντητο ερώτημα: Θα ενδιαφερθεί επιτέλους η ελληνική κυβέρνηση για τους Έλληνες πολίτες;